اجتماعی

انهدام باند فروش رمدسیویرهای تقلبی در تهران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند فروش داروهای تقلبی ضد کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش باراناخبر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این باره گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ از خرید آمپول رامسویر برای درمان کرونا در فضای مجازی خبر داد اما زمانی که آن را به دستگاه مربوطه تحویل داد. دکتر برای استفاده او متوجه شد که این آمپول ها قابل استفاده است، اما نه و محتویات آن با دست پر می شود.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود مبنی بر اینکه به دلیل ابتلای همسرش به ویروس کرونا در فضای مجازی جست و جو کرده و با فردی ناشناس در اینستاگرام آشنا شده که خود را یکی از واردکنندگان این آمپول ها معرفی کرده و پس از صحبت های اولیه مبلغی را به این داروها را خرید و پس از مصرف داروها، پزشک او را معاینه کرد و به این نتیجه رسید که این داروها به هیچ وجه قابل استفاده نیستند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با استفاده از روش های علمی و اقدامات فنی، فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند که متهمان با تشکیل باند چهار نفره اقدام به ایجاد صفحه ای کردند. اینستاگرام در فضای مجازی داروهای فاسد و غیرقابل استفاده به نام داروهای بیماری کرونا را به افرادی که به آن نیاز دارند می فروشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آوردن اطلاعات هویتی متهمان و پس از اتمام مراحل قضایی، در نهایت مجرمان در عملیاتی به مرحله اجرا درآمدند و در پناهگاه خود، کارتریج های خالی آمپول عروق بیماری کرونا “رمد سیور” را با مواد غیرقابل استفاده پر کردند. مفسده در یکی از محله های جنوبی تهران دستگیر و بیش از 45 هزار قلم مواد مخدر کمیاب و کمیاب کشف و تعداد زیادی از این جیب ها مملو از مخفیگاه این افراد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: لازم به ذکر است که خرید و فروش هرگونه مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم و جنایت، اکثر این افراد کلاهبردار نیز هستند، بسیاری از این افراد اصلاً مواد مخدر ندارند و با یک جستجوی ساده. در فضای مجازی اطلاعاتی ارائه می کند و ادعا می کند که داروهای کمیاب وجود دارد. همچنین شهروندان در صورت اطلاع هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا