امروز ما میراث دار ۱۰۰ سال تلاش بزرگان و پیشکسوتان حرفه دامپزشکی هستیم

به گزارش باراناخبر رئیس سازمان نظام دامپزشکی گلستان در مراسم ضیافت شام که به مناسبت روز دامپزشکی با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه دامپزشکی در گرگان برگزار شد اظهار کرد: امروز ما میراث دار ۱۰۰ سال تلاش بزرگان و پیشکسوتان حرفه دامپزشکی هستیم.

علیرضا یوسفی ضمن تبریک روز دامپزشک بیان کرد: امیدواریم با پیگیری های مسرانه سازمان نظام دامپزشکی استان و کشور و همچنین وزیر جدید جهاد کشاورزی دیگر شاهد دغدغه و نگرانی دامپزشکان برای تأمین و واردات دارو تعرفه بازرسی و تعزیرات نباشیم.

اگر دامپزشکی ضعیف باشد به اجتماع آسیب وارد می شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز گفت: در سال های اخیر دامپزشکی به شدت در حال تقویت شدن است و دلیل اصلی آن جایگاه این رشته در بحث سلامت و امنیت غذایی جامعه است همواره به اهمیت تقویت دامپزشکی تأکید می شود چرا که اگر دامپزشکی ضعیف باشد به اجتماع آسیب وارد خواهد شد.

زارعی بیان کرد: ابلاغ و وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های بیش از حد باعث می شود دامپزشکی نتواند مسیر واقعی خود را طی کند.

گلستان؛ قطب اصلی طیور کشور

گلستان؛ قطب اصلی طیور کشور

در ادامه علی کاووسی از وجود پیشکسوتان عرصه دامپزشکی به عنوان یک ظرفیت بزرگ در استان نام برد و گفت: اگر این پیشکسوتان عزیز علم و تجربه خود را در اختیار بخش خصوصی قرار ندهند نمی توان گفت گلستان به عنوان قطب اصلی و برتر در حوزه دام و طیور محسوب می شود به پاس زحمات این عزیزان است که گلستان به عنوان یکی از استان های پاک پیشگیری و کنترل بیماری های دام و آبزیان است.

قیمت گذاری دستوری مشکل اصلی فعالان در صنعت دام و طیور

قیمت گذاری دستوری مشکل اصلی فعالان در صنعت دام و طیور

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ ایران در این مراسم با اشاره به دغدغه های فعالان در شاخه های مختلف دامپزشکی گفت: استان گلستان تولید کننده ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور و همچنین تولید کننده هشت درصد تخم مرغ کشور است با توجه به اینکه گلستان ۲.۵ درصد جمعیت کشور را دارد پنج برابر نیاز استان گوشت مرغ تولید می شود با این وجود مشکلاتی از جمله اقتصاد دستوری بر مشکلات این حوزه افزوده است.

رضا مبصری قیمت گذاری دستوری را یکی از مشکلات مهم در صنعت طیور عنوان کرد و افزود: دخالت دولت در صنعت طیور باعث ایجاد ناپایداری در توسعه زنجیره های تولید شده گوشت مرغ شده است.

جای خالی تولید کنندگان در تصمیم گیری های مربوط به صنعت دام و طیور

جای خالی تولید کنندگان در تصمیم گیری های مربوط به صنعت دام و طیور

رئیس هیئت مدیره شرکت پیگیر نیز با گلایه مندی از بی توجهی به مشکلات تولید کنندگان گفت: متأسفانه تولید کننده اختیاری در تصمیم گیری ندارد و در اکثر مواقع گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تولید کنندگان نیست.

شروین اردلان افزود: گلستان جزو استان های برتر در تولید گوشت سالم و با کیفیت است که این امر با دسترنج دامپزشکان و تولیدکنندگان حاصل شده استما علاقه مند هستم دولت به عنوان یک بازوی توانمند روی ما حساب باز کند.

سنگ اندازی برخی سازمان های غیر مرتبط برای فعالیت بخش خصوصی

سنگ اندازی برخی سازمان های غیر مرتبط برای فعالیت بخش خصوصی

همچنین مدیر عامل شرکت ماکیان دارو با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: فعالیت شرکت ماکیان دارو در حوزه پخش است و تقریبأ از دو دهه پیش به عنوان قدیمی ترین شرکت پخش دارو و واکسن دام و طیور در گلستان مشغول به فعالیت هستیم.

دکتر مسعود پناهی با اشاره به برخی از مشکلات بخش خصوصی گفت:در بسیاری از مواقع سازمان های غیر مرتبط مشکلات زیادی برای بخش خصوصی ایجاد می کنند از طرفی وجود سامانه ها برای اخذ برخی مجوزات بر مشکلات ما افزوده و باعث اتلاف وقت شده است.

دکمه بازگشت به بالا