بین المللکسب و کار برتر ایرانی

استراتژی‌های موفقیت در بازار کار کانادا برای خارجی‌ها

تحقیق درباره فرصت‌های شغلی:

با بررسی کارفرمایان و شرکت‌هایی که فعالاً در حال استخدام هستند، شروع کنید. از پلتفرم‌های آنلاین مانند LinkedIn، Indeed و انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی برای شناسایی موقعیت‌های شغلی استفاده کنید. برای جستجوی شغل در بازار کار در کانادا ، بهتر است از یک رویکرد استراتژیک استفاده کنید تا احتمال موفقیت شما افزایش یابد. در زیر مراحل کلیدی برای هدایت شما در این فرآیند آورده شده‌اند .

هنگام آماده‌سازی نامه تحقیقاتی و مصاحبه، پروفایل کارفرما را بررسی کنید تا خدمات آنها و ارتباط آنها با شغل را درک کنید. در جریان گفتگوهای صنعتی بمانید، با حرفه‌ایان ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های شغلی را کشف کنید. از یک پلتفرم کاربردی با تعداد زیادی آگهی شغلی بهره‌مند شوید. یک پروفایل ایجاد کنید تا با کارفرمایان بالقوه ارتباط برقرار کنید و نتایج شغلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی، حقوق و عنوان شغلی فیلتر کنید. از اتصالات شخصی خود بهره ببرید، در رویدادهای شبکه‌سازی محلی حضور پیدا کنید و در نمایشگاه‌های کار شرکت کنید. ایجاد روابط می‌تواند به درک فرآیند درخواست، توصیه‌ها منجر شود و جستجوی شغل را شتاب بخشد.

ایجاد یک رزومه به سبک کانادایی با تطابق مهارت‌های شما به نیازهای خاص شغلی مهم است. مطمئن شوید که 60-70٪ از نکات مهم یک آگهی شغلی را پوشش می‌دهد و در 1-2 صفحه خلاصه شده است. اطلاعات شخصی مانند جنسیت، سن یا وضعیت تاهل را حذف کنید و تجربیات داوطلبی مرتبط و مراجع کانادایی را اضافه کنید. نامه تحقیقاتی خود را برای هر درخواست سفارشی کنید و از تکرار در رزومه جلوگیری کنید. به مدیر استخدام به نام اشاره کنید و آن را مختصر و بیشتر از یک صفحه نگه دارید. علاقه خود به شغل را برجسته کنید، به طور خلاصه توجیه کنید که چگونه مهارت‌های شما با نیازهای نقش هماهنگ می‌شوند.

  • حضور در رسانه‌های اجتماعی:

به عنوان یک رزومه دوم، پروفایل LinkedIn شما بسیار مهم است. یک تصویر شخصی حرفه‌ای، یک خلاصه از هویت حرفه‌ای شما، تجربیات شغلی و آموزش مرتبط، مراجع از کارفرمایان پیشین و اطلاعات تماس را شامل کنید. توصیف موقعیت شغلی را به دقت بخوانید و مهارت‌های خود را به انتظارات کارفرما تطابق دهید. تجهیزات و اتصال خود را برای مصاحبه مجازی بررسی کنید. از سوالات رایج مصاحبه با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند LinkedIn یا Indeed بررسی کنید.

پس از مصاحبه، یک ایمیل تشکر ارسال کنید تا برجسته شوید. جستجوی کار ممکن است چالش‌برانگیز باشد و پاسخ‌ها فوری نباشد. امیدوار باشید و پیشرو باشید، و اگر کارفرما زمان برای تصمیم‌گیری بگیرد، ناامید نشوید. با دقت در این مراحل، شانس شما در بازار Work in Canada افزایش خواهد یافت. در مقاله رویکرد استراتژیک جستجوی شغل در بازار کار کانادا درباره  بیشتر بدانید: جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ورود اعضای خانواده نیروی کار موقت خارجی به کانادا با سازمان مهاجرتی حوری سلیمانی با بیش از ۲ دهه تجربه و هزاران پرونده موفق، تماس حاصل نمایید.

مسیر  ماجراجویی  کریستین ، همراه با وقفه های  تحصیلی  در  استرالیا  و  ایالات متحده  و  قبل  از  ورودش  به   کانادا  در  سال  2018 ،  در  هند  آغاز شد.  او  لیسانس  مهندسی  خود  را  در  هند  گرفت  و  سپس  به  مدت  دو  سال  و  نیم  به  عنوان  مشاور امنیت  SAP ، با  یکی  بزرگترین  شرکت‌های  حسابداری  و  خدمات  حرفه ایِ  جهان  کار کرد.  بعد از آن،  کریستین  برای  تکمیل  دوره  کارشناسی  ارشد  خود  در  رشته  سیستم های اطلاعاتی  در  دانشگاه  ملبورن،  به  استرالیا  سفر  کرد  و  در  آنجا  فرصتی  یافت  تا  با  استفاده   از   بورسیه   تحصیلی   به  دانشکده  بازرگانی  Tepper  در دانشگاه  Carnegie  Mellonدر پیتسبورگِ  پنسیلوانیا  وارد  شود .  وی  قبل  از  بازگشت  به  هند  برای  بررسی  قدم های  بعدی  مسیر  خود، به مدت یک  سال  در  ایالات  متحده  درس خواند  و  کار  کرد.

کریستین  در حال  حاضر مشاور  ارشد  امنیت  یکی  از  بزرگترین  شرکت‌های دارای  فناوری  ابری  و مشاوره ی   جهان است .  ما  از  او  خواسته ایم   تا   درباره  آمدنش  به  کانادا  و  مشاوره  در  زمینه   تکنولوژی، فناوری و امنیت، کمی با ما صحبت  کند و  همچنین نکات آموزشی خود را  برای   افراد  تازه  واردی   که   اخیرا  در  حال  شروع  مسیر  خود  هستند، ارائه دهد. برگرفته  از مصاحبه ای  با  کریستین  کُنری. من  باید  تصمیم  می گرفتم  که  آیا  خواسته ام  این  است  که   در  هند  بمانم،   به  استرالیا  بروم ، یا  در ایالات متحده  یا  حتی  جاهای  دیگر به  دنبال   فرصت  باشم. و  این  دقیقا  همان  زمانی   بود  که  من  در مورد  اقتصادِ  در  حال  رشد  کانادا  و  فرصت های  موجود  در این  کشور شنیدم.

من  به  معنای  واقعی  کلمه، جهش   بزرگی  در  مسیر  باور ها   و  تمایلاتم   داشتم. اینجا  نه  کسی  را  میشناختم  و  نه  راجع   به  محیط   و  موقعیت ها  اطلاعات  خاصی  داشتم.  اما  با  خودم فکر کردم ، “خب، من  در ایالات  متحده هم کار کردم و درس خوانده‌ام،  پس  قاعدتا اینجا  نباید خیلی  برایم  سخت  باشد.”  اما  اینحا  خیلی  متفاوت  بود .  تغییرات  زیادی  اتفاق  افتاد، موارد  بسیاری  وجود  داشت،  که  من  باید آن ها  را  یاد  میگرفتم   و  یا   بازخوانی و  بازنگری  میکردم .  من  از  جامعه   کانادا  که  به  من  کمک  کرد  تا  با زندگی  جدیدم  در  اینجا سازگار  شوم، بسیار سپاسگزارم. برنامه های  تحت  حمایت  دولت در اینجا اصلا شبیه به  هیچ  یک  از  چیزهایی  که  من   در  کشورهای  دیگر دیده  بودم نیست.

برنامه های  جامعه  محلی  برای  افراد  تازه  وارد، حمایتی  که   دریافت  می کنید  و مهربانی  مردم، همان  چیزهایی  بودند  که  به  من  کمک  کردند  تا  رشد  کنم  و  به  جایگاه  فعلی ام  برسم   و  به همین  دلیل  است  که من  دوست  دارم  بخشی  از  این  جامعه   باشم، جامعه ای  که  نه تنها برایم مفیده بوده، بلکه  بر رویم  سرمایه گذاری  نیز کرده  است. مهندسان نرم‌افزار در مشاغل مورد نیاز کانادا به دلیل پیشرفت فناوری و صنعت IT، جایگاه مهمی دارند . نگران نباشید شما تنها نیستید. علاوه بر این، روش‌های آزموده شده‌ای وجود دارد تا از حداکثر توانایی خود استفاده کنید و مهاجرت خود به کانادا را به تجربه‌ای تغییردهنده برای بهتر شدن زندگی تبدیل کنید.

هنگامی که به دنبال مشاوره برای پیگیری و موفقیت شغلی در کانادا هستید، می‌توانید این توصیه‌ها را از منابع مختلف بیابید. خواندن و گوش ‌دادن به توصیه‌های شغلی بدون توجه به جایی که در شغل خود هستید مفید است. اگر این نکات مهم برای موفقیت شغلی در کانادا به روش صحیح استفاده شود، می‌توانند به شما کمک کند تا اقداماتی را انجام دهید که برای شما مفید است. در این مقاله از مهاجر۲۴ نکات مهم برای موفقیت شغلی در کانادا که بسیار ارزشمند هستند را به اشتراک می‌گذاریم و شما می‌توانید از آن‌ها برای بهبود شغل خود استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا