بین الملل

از دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان عملیاتی کردن موافقت‌نامه‌ها و قراردادهاست

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با بیان اینکه «در میان همسایگان، پاکستان از جمله مهمترین کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود»، اظهار کرد: پاکستان کشوری مسلمان است که مردم آن علاقه بسیاری به مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران و امام (ره) و رهبری دارند؛ بر همین اساس نیز باید این ظرفیت را مورد استفاده قرار دهیم.

رمضان‌علی سنگدوینی در گفت‌وگو با باراناخبر با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان تاکید کرد: برقراری و تعمیق ارتباطات بین‌المللی به ویژه با اولویت همسایگان از جمله اقدامات خوبی است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه «در میان همسایگان، پاکستان از جمله مهمترین کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود»، اظهار کرد: پاکستان کشوری مسلمان است که مردم آن علاقه بسیاری به مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) و رهبری دارند؛ بر همین اساس نیز باید این ظرفیت را مورد استفاده قرار دهیم؛ در این راستا دو کشور می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی اعم از اقتصادی، تجاری، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی و حتی انرژی تبادلات بسیاری با یکدیگر داشته باشند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور ایران و هیئت همراه او به پاکستان، دولتمردان این کشور مهربانی و همسایگی و هم‌دینی را از جمهوری اسلامی ایران دیدند، عنوان کرد: یکی از دستاوردهایی که این سفر می‌تواند داشته باشد عملیاتی کردن موافقت‌نامه‌ها و قراردادها است.

سنگدوینی تکمیل خط لوله گاز ایران به پاکستان را از موضوعات حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: معتقدم بر اساس آنچه از تعدادی وزرای کابینه و همچنین رئیس جمهور دیده‌ام، این عزم در دولت وجود دارد که تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقده در این سفر به مرحله عملیاتی شدن برسد.

وی در پایان به حضور مردم برخی از شهرهای پاکستان در خیابان و ابراز خوشحالی آنها پس از عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: وعده صادق همه مردم آزاده دنیا از جمله مسلمانان و شیعیان را خوشحال کرد و ابهت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را همه فهمیدند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا