علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

از بین بردن موهای زائد با وازلین و نمک (نکات مهم)

از بین بردن موهای زائد یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. وجود موهای زائد بدن و صورت برای اکثر افراد جالب و ناراحت کننده است. اما سوال اصلی این است که چگونه با روش های کم خطرتر و بدون درد از شر آنها خلاص شویم؟ وازلین یک روش کم خطر برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. این نکات از وب سایت دکتر فاطمه حبشی برداشت شده است.

وازلین یک ماده ژله ای است که از نفت خام و بدون میکروب تهیه می شود، اگر افراد به این ماده حساسیت نداشته باشند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. پس از سال ها استفاده از وازلین در کرم ها و لوازم آرایش، امروزه بسیاری از شامپوها و نرم کننده ها از این ماده استفاده می کنند. وازلین ماده ای با فرمول مثلثی است که از مزایای استفاده از دارو می توان به ایجاد محیطی نرم و محافظت از رطوبت اشاره کرد که از خشکی نیز جلوگیری می کند. بسیاری از افراد با استفاده از درمان های خانگی به دنبال از بین بردن موهای زائد بدن هستند و در این مقاله قصد داریم به معرفی درمان های خانگی کم خطر و بدون درد بپردازیم.

از بین بردن موهای زائد بدن بستگی به نوع و ریشه مو دارد، بسیاری از افراد به دلیل ناراحتی از بین بردن موهای زائد به سراغ روش های مختلفی می روند که باعث ضعیف شدن پوست و نازک شدن و حتی از بین رفتن آن می شود. بسیاری از ما وقتی با موهای زائد بدن خود مواجه می شویم از خود می پرسیم چه نیازی به داشتن این همه موی بدن است؟ آیا فایده ای دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که از طبیعت و نوع خلقت انسان می آید اما وقتی راه درستی برای حذف آن نداریم شروع به گلایه می کنیم. اما اجازه دهید از موضوع منحرف نشویم، بیایید در مورد چگونگی خلاص شدن از شر موهای زائد با وازلین صحبت کنیم. این روش بدون شک جایگزین مناسبی برای از بین بردن موهای زائد است، اگر همه اصول و روش های آن را بدانید.

شما باید بدانید که چگونه این پاک کننده مو ژله ای وازلین را درست کنید. در زیر به معرفی روش های گیاهی مبتنی بر ژله نفتی برای از بین بردن موهای زائد می پردازیم. به خاطر داشته باشید که این روش ها به ندرت می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند و با علائمی مانند سوزش، خارش، قرمزی و تورم همراه هستند. در این صورت باید مصرف این مواد را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مواد لازم برای از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از وازلین
۱ قاشق آرد
۱ قاشق زردچوبه
۳ قاشق شیرخشک
نصف قاشق وازلین

بسته به نیاز خود می توانید از موارد ذکر شده استفاده کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای ناخواسته با ریشه های ضخیم دارید، هر چه این عناصر بیشتر باشد، از بین بردن موهای زائد راحت تر خواهد بود. اما بیایید به تهیه این مقاله فوق العاده بپردازیم:

با استفاده از یک کاسه، تمام موارد ذکر شده را بدون وازلین با هم مخلوط کنید و این کار را تکرار کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. سپس نصف قاشق چایخوری وازلین را که آماده کرده اید به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوطی یکدست درست کنید. اکنون زمان استفاده از این محصول است و دقت داشته باشید که باید در جهت رویش مو از آن استفاده کنید، اگر از مخلوط تهیه شده در جهت رویش مو استفاده کنید به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. خمیری که تهیه کرده اید باید حدود ده دقیقه روی موهای ناخواسته بگذارید تا به پوست شما نفوذ کند. پس از خشک شدن این خمیر، موهای ناخواسته را با آب ولرم بشویید برای گرفتن نتیجه بهتر بهتر است این کار را روزانه تکرار کنید، از بین بردن موهای زائد با استفاده از وازلین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آرایشگاه می شود. این روش بهترین ایده برای کسانی است که زمانی برای حالت دادن به موهای خود ندارند

مزایای استفاده از ژل نفتی برای از بین بردن موهای زائد

خراش ها و تاول های پوستی را از بین ببرید
باعث ایجاد رطوبت و نرمی می شود
پوست شما را سفید و روشن می کند

آیا جایگزین بهتری برای وازلین وجود دارد؟

در بحث محصولات رفع موهای زائد خانگی، محصولات زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از شر موهای زائد خلاص شوید، اما استفاده از وازلین به دلایلی که در بالا ذکر شد، تمیزتر است. البته باید مراقب باشید که به این روغن حساسیت نداشته باشید، زیرا گاهی اوقات استفاده از ژله نفتی باعث بزرگتر شدن برخی از جوش های روی پوست و تحریک آنها می شود. استفاده از مواد طبیعی بسیار بهتر از استفاده از مواد شیمیایی است. وازلین نیز یک ماده صنعت روغن است اما استفاده از آن هیچ مشکلی در پوست، مو، لوازم آرایشی و رنگ های مختلف ایجاد نمی کند، همچنین توجه داشته باشید که این ماده برای تحریک حس بویایی و چشایی استفاده نمی شود. مراقب باشید و آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

نکات بیشتر را می توانید در صفحه آموزش پاکسازی صورت مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا