استان ها

ابراهیمی: پرسپولیس با ماتزاری هم قهرمان آسیا نمی‌شود/ دیگر لازم نیست ناز بیرانوند را بکشند، او برود بهتر است

در گفت و گو با آنا

ابراهیمی: پرسپولیس با ماتزاری هم قهرمان آسیا نمی‌شود  دیگر لازم نیست ناز بیرانوند را بکشند، او برود بهتر است

مربی سابق پرسپولیس گفت: بازیکنی مثل بیرانوند که هر سال یک دبه جدید در می‌آورد دلیلی ندارد که در پرسپولیس بماند.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه والتر ماتزاری جدی‌ترین گزینه سرمربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود اما ایجنت این مربی ایتالیایی برای پیوستن وی به قهرمان لیگ برتر ایران کارشکنی می‌کند، اظهار کرد: نابسامانی در فوتبال ایران زیاد است و مسئله فساد مالی باعث شده تا زیبایی‌های این ورزش پرطرفدار کم شود. پرسپولیس هم به خاطر آنکه حواشی فوتبال از اصل آن بیشتر شده، طبیعتاً نمی‌تواند از حاشیه دور باشد. همه آنهایی که در فوتبال مویی سپید کردند به خوبی می‌دانند که مهم‌ترین زمان برای موفقیت یک تیم در طول فصل، پیش از شروع فصل و به اصلاح پیش فصل است.

قهرمانی و نایب قهرمانی فرقی نمی‌کند

وی ادامه داد: پرسپولیس امسال در لیگ نخبگان آسیا حضور دارد و در لیگ کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهد داشت. در جام حذفی هم که هیچ دیداری آسان نیست. هواداران پرسپولیس را فقط قهرمانی آرام می‌کند و اگر تیم نتواند جام بگیرد، عملکرد سرمربی و مدیریت و بازیکنان را با انتقاد و اعتراض جواب می‌دهند. از نظر من قهرمانی و نایب قهرمانی فرقی نمی‌کند، چون هر دو تیم به لیگ نخبگان می‌روند ولی هواداران با قهرمانی راضی می‌شوند. پرسپولیس وقتی سرمربی مطرح ایتالیایی می‌آورد باید از نظر مالی بتواند وی را تأمین کند. ضمن اینکه این مربی دستیارانی دارد که دستمزد آنها روی هم کم نیست. عدم پرداخت به موقع مطالبات این مربی بدون تردید برای تیم ایجاد دردسر می‌کند. اگر به موقع پرداخت‌ها انجام شود، گام بسیار مهمی برداشته می‌شود.

ماتزاری می‌تواند پرسپولیس را قهرمانی لیگ و حذفی کند

مربی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بازیکنان تیم است. پرسپولیس باید در سه جبهه بجنگد و نیاز به آن دارد تا در هر پست، دو بازیکن آماده در اختیار داشته باشد. بهترین مربی حال حاضر دنیا هم به پرسپولیس بیاید و تیم بازیکن نداشته باشد به مشکل می‌خورد، چون بازیکن خوب ابزار سرمربی است و مربی که نمی‌تواند جای بازیکن بازی کند. به او راه و روش بازی خوب می‌دهد تا بتواند نتیجه بگیرد. ما حالا حالا‌ها قهرمان آسیا نمی‌شویم و این را باید قبول کنیم. پرسپولیس اگر بخواهد بازیکن خارجی خوب هم بگیرد به خاطر قانون سقف بودجه نمی‌تواند به اندازه نیازش بازیکن بگیرد. در کل بپذیریم با ماتزاری هم انتظار قهرمانی آسیا را نداشته باشیم ولی این مربی می‌تواند در لیگ و جام حذفی نتیجه بگیرد اگر هر چه زودتر بیاید تا بتواند زودتر تیمش را بشناسد و بازیکنان مدنظرش هم اضافه کند تا پرسپولیس از همان ابتدای فصل نتایج خوبی بگیرد.

بیرانوند که هر سال یک دبه جدید در می‌آورد

وی در خصوص فسخ یک طرفه قرارداد علیرضا بیرانوند و الحاقیه‌ای که باشگاه پرسپولیس برای آپشن قرارداد وی پذیرفت، یادآور شد: در قدیم چیزی به اسم مدیر برنامه نبود و خود بازیکن مستقیم با باشگاه صحبت می‌کرد ولی از زمانی که مدیر برنامه‌ها کنار بازیکنان قرار گرفتند به آنها راه و چاه نشان دادند تا باشگاه را به عناوین مختلف تحت فشار قرار بدهند و بیرانوند هم دو فصل است که قراردادش را یک طرفه فسخ می‌کند تا مدیریت باشگاه را زیر فشار قرار دهد. قرارداد‌های میلیاردی باعث شده تا فوتبالیست‌ها تاقچه بالا بگذارند. پاداش چه معنایی دارد وقتی قرارداد وجود دارد. بازیکنی مثل بیرانوند که هر سال یک دبه جدید در می‌آورد دلیلی برای نگه داشتن او نیست. پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایران است و نیازی ندارد تا منتظر بک بازیکن بماند. بدون بیرانوند هم پرسپولیس به قهرمانی می‌رسد، چون قبل از بیرانوند هم پرسپولیس قهرمان شده است. لازم نیست ناز بازیکنی را کشید که دلش با پرسپولیس نیست.  

دکمه بازگشت به بالا