استان ها

ابراز امیدواری گروسی به تداوم گفت‌وگو با ایران

ابراز امیدواری گروسی به تداوم گفت‌وگو با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی امروز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که تعاملات با تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به زودی ادامه یابد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران در سانحه هوایی یکشنبه اظهار داشت «آن‌ها (ایرانی‌ها) در دوره سوگواری هستند که من باید به آن احترام بگذارم. اما زمانی که (این دوره) تمام شود، دوباره تعامل خواهیم کرد».

مدیرکل آژانس در ادامه گفت امیدوار است که «وقفه موقت باشد و ظرف چند روز آینده به پایان برسد».

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً در مصاحبه با فایننشال‌تایمز گفته بود که ایران برای انجام «گفت‌وگو‌های جدی» با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل آمادگی نشان داده است.

گروسی ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت برای پنجمین بار در دولت سیزدهم و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و همچنین شرکت در سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در رأس هیئتی به ایران سفر کرد.

مدیرکل آژانس همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید ایران در آن سفر دیدار داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، به گروسی گفته بود که نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا