عمومی

آبرسانی به روستاها اقدام بی نظیر دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، تراب محمدی در بازدید از مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب این شرکت، اقدامات صورت گرفته در گذر از اوج مصرف آب را بررسی کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب جزو دستگاه‌های خدمت رسان است که وظیفه سنگین و حساسی را برعهده دارد و در جهت بهبود کیفیت و انجام خدمات به مردم باید به روز و آماده باشد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و به منظور خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم، باید به بالاتر از سطح استانداردهای جهانی برسیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان نیز با تشریح نحوه عملکرد مرکز تله مترینگ این شرکت، اظهار کرد: در این مرکز، شبکه به صورت هوشمند رصد می‌شود و بکارگیری این سیستم موجب کاهش هدررفت آب در صورت بروز اتفاق در تأسیسات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

محمد خانی ادامه داد: با بهره گیری از این سامانه امکان کنترل از راه دور، دریافت اطلاعات کمی و کیفی منابع تأمین آب، میزان ذخیره آب و همچنین کنترل خودکار چاه‌ها و مخازن به صورت متمرکز به وجود آمده است.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تمهیدات و اقدامات پیش بینی شده در همه حال آماده بوده و در حال خدمت رسانی است تا مردم تابستان سال جاری را بدون افت و یا قطعی آب سپری کنند.

خانی تاکید کرد: افقی جامع برای پروژه‌های آب و فاضلاب استان در نظر گرفته شده است که با اجرای آن، استان به لحاظ زیرساخت‌های آب و فاضلاب تضمین و شرایط بهتر خواهد شد.

وی همچنین به آبرسانی به روستاها و هزینه کرد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی برای ساخت مجتمع آبرسانی ستارخان در ورزقان اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا