عمومیکسب و کار برتر ایرانی

پول مشاور کنکور ندارم، چه کنم؟

خیلی از داوطلبان کنکور یا دیگر داوطلبان را می شناسم که وضعیت مالی خوبی ندارند و قبول نمی شوند. علاوه بر هزینه ورودی و تحصیل، باید به صورت پاره وقت کار کنند. برخی میپرسند پول مشاور کنکور ندارم، چه کنم؟ با مرکز مشاوره درسی کنکور همراه باشید.

هزینه ها ضروری هستند یا موفقیت را تسریع می کنند

برای تایید و احترام به این دسته از افراد پرتلاش و با انگیزه این نکته را یادآور می شوم که اگر داوطلبان از ابزارهایی که در اختیار دارند به درستی استفاده کنند، شاید آن زمینه ها بتواند راهگشای موفقیت در آزمون باشد. اما آنها هرگز واکنش نشان نخواهند داد.

به عنوان مثال یکی از معلمان من داستانی در مورد شرکت یکی از دانش آموزانش در کلاس آنلاین گفت و به او قول می دهند که تست ها و تکنیک های تست زنی که در این کلاس آموزش داده می شود در مدرسه یا سایر منابع آموزشی استفاده نخواهد شد. و با شرکت در این دوره قبولی در آزمون ورودی تضمینی می باشد…

اما زمانی که خود استاد به همان کلاس آنلاین دانشجو می پیوندد تا صحت آن را بررسی کند، استاد تدریس کننده آن درس نیز نویسنده کتاب تست است و تمام تمرین ها و تست های مطرح شده در آن درس (علاوه بر پاسخ ها، از او سؤال می کنند). دانش آموزان می توانند بی سر و صدا بپرسند…) نیز در کتاب درسی معلمان آمده است.

بنابراین تمامی استدلال های تدریس شده در درس نیز در کتاب درسی یافت می شد و در نتیجه نیازی به پرداخت هزینه های کلان برای حضور در کلاس ها و دوره ها نبود.

تفاوت معلم و مشاور برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی استاد: اساتید فقط به موفقیت داوطلب در موضوعی که تدریس می کنند اهمیت می دهند. یعنی مدرس هر درس خود را تنها مسئول این درس برای داوطلب می داند و سایر دروس و برنامه داوطلب برایش اهمیت خاصی ندارد.

مثلاً یک استاد شیمی به دانشجوی خود افتخار می کند که در کنکور درس شیمی 80 درصد می گیرد، در حالی که همین دانش آموز در دروس خاص دیگر فقط می تواند 20 درصد یا 30 درصد بگیرد.

برنامه ریزی مشاوران: مشاوران کنکور مسئول کلیه دروس و شرایط داوطلبان می باشند و برای آنها نیز برنامه ریزی کنکور داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

به عنوان مثال، از تجربه ای که به عنوان مشاور و این همه سال دارم، می دانم که گاهی اوقات منابع زیاد برای یک داوطلب (برنده شدن در منابع، برنده شدن در کلاس ها و …) می تواند به او آسیب برساند. فکر کردن به زمان زیادی نیاز دارد و داوطلب در نهایت مطالب را به صورت پراکنده می خواند که باعث می شود برنامه ریزی و مطالعه صحیح برای امتحان گیج کننده تر شود.

البته گاهی ممکن است مشاورانی برای خرید محصولات یک شرکت خاص تبلیغ کنند یا فقط از من مشاوره بگیرند و ….

در نتیجه، به عنوان یک داوطلب، باید بدانید که تمام تبلیغاتی که از برخی مدارس، اساتید یا مربیان می شنوید، به عبارت دیگر بازارهای داغ هستند.

ساده ترین و راحت ترین روش مطالعه برای کنکور

پیشنهاد من برای راحت ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین روش مطالعه برای کنکور این است:

اولین هزینه مورد نیاز برای کنکور: منابع پشتیبانی مطالعه

صرف هزینه برای منابع امتحانی برای داوطلب بهتر است و اکثر داوطلبان برای شروع کنکور آنها را دارند. (من قبلاً نسخه های مختلف کتاب تست را به تفصیل توضیح داده ام و آنها را در سایت قرار داده ام، اما به طور کلی کتاب های تست گاج و خیلی سبز را توصیه می کنم.)

داوطلب پس از اطلاع از برگه های کنکور و امتحان از منبع، می تواند مدارس راهنمایی و متوسطه را جستجو کرده و شهریه آنها را پرداخت کند.

دومین هزینه مورد نیاز برای کنکور، آزمون آزمایشی است

بهتر است داوطلب برای کنکور آزمایشی شهریه دوم را پرداخت کند (حتی اگر آزمون های آزمایشی آنلاین باشد و شباهت کمی به محل برگزاری کنکور داشته باشد).

با توجه به اینکه تست های آزمایشی باعث استرس و تلاش بیشتر داوطلبان کنکور می شود و گاهی نیز داوطلبان را با سوالات و نمونه تست های بیشتری آشنا می کند که ممکن است نیاز به تهیه کتاب تست کمتری برای آنها داشته باشد.

اگر داوطلبی مشکل مالی یا شرایط خاصی دارد و نمی تواند در آزمون های آزمایشی شرکت کند، می تواند این نمونه سوالات آزمون را در اینترنت جستجو کند.

نکته بسیار مهم: از نظر من به عنوان یک مشاور، داوطلبان کنکور تنها در صورت تهیه منابع آموزشی و شرکت در آزمون های آزمایشی می توانند کنکور را ترک کنند.

سومین هزینه مورد نیاز برای کنکور: مشاوره کنکور

سومین هزینه مطالعه صحیح و موفقیت در امتحان بهترین هزینه صرف داشتن مشاور مناسب برای داوطلب می شود. البته در حال حاضر مشاوره رایگان نیز در اینترنت موجود است.

اگرچه برخی مشاوران نمونه طرح امتحانی را در اختیار داوطلبان قرار می دهند (مثلا مشاوری که برنامه امتحانی ماهانه خود را تبلیغ می کند…)، من نیز این دسته از مشاوران را تایید نمی کنم، اما از طرف دیگر مشاوران دیگری هم هستند که ارائه می دهند. آموزش و برنامه ریزی مناسب داوطلبان (برنامه آموزش داده شده توسط داوطلبان یک نمونه کار نیست بلکه یک کار اصلی است.)

خوشبختانه در حال حاضر مشاوران واقعی زیادی وجود دارد … من به عنوان یک مشاور این امتیاز را دارم که سوالات و پاسخ های امتحانی زیادی (در کانال پرسش و پاسخ) و پاسخ متنی علاوه بر آن داشته باشم و بحث ها و فیلم های زیادی در مورد آموزش دارم. وب سایت ها و فضاهای مجازی یعنی اگر داوطلبی برای برنامه ریزی و آمادگی مناسب برای کنکور نیاز به مشاوره شخصی ورودی داشته باشد و از طریق ما اقدام کند، می تواند مشاوره ورودی مناسب را به صورت رایگان دریافت کند.

خلاصه نهایی کارمزدها و هزینه ها

حرف آخر من که مشاور بسیاری از کنکورهای سطح بالاتر NICE بوده ام این است که یک داوطلب برای قبولی در کنکور باید حداقل هزینه کتاب و مواد امتحانی سطح اول را بپردازد. و با اراده و تلاش خودش جلو برود و سپس در مرحله دوم در آزمون ها شرکت کند و در مرحله آخر از تجربیات مشاوران خنثی استفاده کند که ویژگی های آنها در مقاله مطرح شده است.

این نکته را باید بدانید که مطالب آموزشی هر معلمی در دفتر امتحانش هست و سال هاست روی آن کتاب کار می کند، همان مطالبی است که در آموزش داده می شود و تفاوتی ندارد.

گاهی اوقات به بسیاری از دانشجویانی که قصد شرکت در کنفرانس های من را داشتند توصیه می کردم که نیازی به این سوال نیست، برای شرکت در کنفرانس مورد نظر خود باید مسافت زیادی را طی کنید و می توانید از صدای گرفته شده در این کنفرانس و یا از دیگری استفاده کنید. فیلم آموزشی به عنوان مثال، اگر داوطلبی بخواهد نظر من را در مورد یک آزمون پوششی بداند، می تواند با گوش دادن به 3 یا 4 صدای من در قسمت مشاوره صوتی کنکور که این سال ها مطالعه کرده ام، قاب را دریافت کند.

مثلاً رتبه اول کنکور پارسال از شهر کوچکی در استان فارس بود، او اهل شهر بزرگی مثل تهران، اصفهان یا شیراز نبود و جز معلم مدرسه اش به امکاناتی دسترسی نداشت. و با وجود این توانست نمره کنکور را کسب کند. یا مثالی دیگر بزنم، یکی از شاگردان من که در شرایط مالی سختی قرار داشت و فقط می توانست از مواد تحصیلی رایگان من استفاده کند توانست با این حداقل ها نمره زیر 4000 بگیرد.

اطلاعات بیشتر:

https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

دکمه بازگشت به بالا