سنا با تعلیق سقف بدهی دولت آمریکا موافقت کرد

پس از ۴ ماه تنش؛

بعد از مجلس نمایندگان آمریکا، سنا نیز لایحه فراحزبی مورد حمایت کاخ سفید در خصوص تعلیق سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال را با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بی بی سی، مجلس سنای ایالات متحده با ۶۳ رأی موافق در مقابل ۳۶ رای مخالف، لایحه تعلیق سقف بدهی دولت را که پیشتر از سوی مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تائید کرد. 

پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داده بود در صورتی که کنگره تا روز ۵ ژوئن به این لایحه رای ندهد، این وزارتخانه توانایی پرداخت صورت‌حساب‌های خود را نخواهد داشت. 

با این توافق که گامی مهم برای جلوگیری از یک بحران اقتصادی در آمریکا به شمار می‌رود، محدودیت استقراض دولت تا یک ژانویه ۲۰۲۵ به حالت تعلیق در می‌آید.

با رأی مساعد کنگره، کشمکش‌های چهار ماهه میان حزب جمهوریخواه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، پایان یافت و او اکنون می‌تواند برای تأمین هزینه‌های زمامداری خود، بیش از مبلغ ۳۱.۴ تریلیون دلاری که پیشتر مقرر شده بود، قرض بگیرد.

جمهوریخواهان برای موافقت کردن با درخواست کاخ‌سفید برای افزایش سقف بدهی دولت، از  بایدن خواسته بودند در بخش‌هایی چون آموزش و خدمات تامین اجتماعی، بودجه دولت را کم کند.

طرح تعلیق سقف بدهی که اکنون برای نهایی شدن نیازمند امضای بایدن است، پیشتر با کسب ۳۱۴ رای موافق در برابر ۱۱۷ رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود.

دکمه بازگشت به بالا