سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری باراناخبر از قزوین؛ در آستانه فرارسیدن هفته دولت تور رسانه‌ای توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین جهت بازدید از مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر مهرگان برگزار شد و خبرنگاران از نزدیک در جریان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها قرارگرفتند.

در ابتدای ورود، متقاضیان مطالبات و اعتراضات خود را در جمع خبرنگاران مطرح کردند و یکی از شهروندان لب به اعتراض گشود و گفت: مسئولان راه و شهرسازی باید با ما روراست و در کمال شفافیت پاسخگوی ابهامات و مشکلات موجود باشند چون چندین‌بار به این اداره مراجعه کردیم اما جواب درستی به ما که همه چیز خود از جمله ماشین و طلاهایمان را فروختیم، نمی‌دهند الان هم می‌گویند باید ۵۵میلیون تومان بدهید تا خانه را به شما تحویل دهیم.

متقاضی دیگری که از خلف وعده مسئولان ناراضی بود، بیان کرد: از ۲۲بهمن قرار بود این خانه‌ها افتتاح شود اما الان شهریور هم رسید و هنوز خبری نیست.

یکی دیگر از شهروندان نیز با نگرانی در خصوص تحویل اسناد و مدارک این واحدها، افزود: در این دو سال با هر سختی‌ که بود هزینه این خانه را واریز کردیم اما هیچ مدرکی که مالکیت ما را ثابت کند، در دست نداریم و واقعا نگران این موضوع هستیم.

در ادامه علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پاسخ به اعترضات متقاضیان گفت: پیگیری‌ها و مکاتباتی در خصوص خواسته‌های متقاضیان انجام شده است و از آنجایی که میانگین قیمت تمام شده هر واحد ۸۴۵میلیون تومان است و ۳۹۰میلیون تومان وام تمدید شده، اگر متقاضیان ۵۵میلیون تومان را واریز کنند این منازل تحویل آن‌ها داده ‌می‌شود.

او افزود: قیمت هر واحد بر اساس متراز ۵۰میلیون تومان کم و زیاد خواهد بود و در حال پیگیری هستیم که برای این مابه‌التفاوت به متقاضیان وام پرداخت شود تا بتوانند منزل خود را سریع‌تر تحویل بگیرند.

هاشمی گفت: رایزنی‌هایی در خصوص افزایش سقف وام برای کسانی که امکان تامین هزینه‌های پایانی را ندارند، انجام شده که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص وضعیت خانه‌های مسکن ملی توضیح داد: این واحدها در ۲طبقه هستند که آب و برق آن‌ها تامین شده، اما کنتور گاز زمانی نصب می‌شود که متقاضیان پکیج را نصب و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز تایید کرده باشد.

او افزود: میانگین مساحت این منازل حدود ۱۰۵متر و زمین آن اجاره ۹۹ساله است و قرارداد اجاره عرصه به آن‌ها داده می‌شود.

هاشمی در خصوص تحویل اسناد خانه‌های مسکن ملی نیز اظهارکرد: اگر قیمت کارشناسی زمین تعیین و هزینه واریز شود، تحویل سند به متقاضی صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین گفت: در صورت تکمیل آورده‌های متقاضیان واحدهای مسکن ملی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی درخصوص پروژه خاتم توضیح داد: مشکلات داخلی پروژه خاتم نیز در یک‌هزار و ۷۷۰واحد به زودی مرتفع و ظرف دو الی سه ماه آینده نیز این واحدها تکمیل می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ۹درصد مالیات ارزش افزوده از واحدهای مسکن ملی قزوین کسر شده است، گفت: قزوین در کشور جزو استان‌هایی است که ارزان‌ترین مسکن ملی را دارد و شاهد پیشرفت بسیاری در ساخت پروژه‌های مسکن ملی در دولت سیزدهم هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارکرد: همواره پیگیر مسائل و تکمیل پروژه‌ها هستیم و امیدواریم با تلاش بیشتر تمامی واحدها به زودی تکمیل و تحویل داده شود.

دکمه بازگشت به بالا