روغن جوانه گندم برای لک صورت

پودر جوانه گندم از آن دسته محصولات است که به عنوان مکمل میتوان برای افزایش وزن، افزایش انرژی، ماسک صورت و … از خواص آن بهره برد. چاقی صورت، افزایش وزن و چاقی تمام بدن، شفافیت پوست و تقویت مو از جمله مواردی است که با مصرف این محصول به آن دست پیدا خواهید کرد. در ادامه به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت : پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق میکند؟ پودر جوانه گندم را با چی بخوریم؟ پودر جوانه گندم برای چاقی کودکان و بزرگسالان تا چه اندازه ای تاثیرگذار است ؟ چگونه میتوان از این محصول بهترین نتیجه را گرفت؟ پودر جوانه گندم چه اثری بر روی چاقی صورت ، عضله سازی و افزایش قوای عمومی بدن انسان دارد؟ چگونه باعث پیشرفت و بهبود رشد کودکان میشود و تاثیر آن در چند روز نمایان میشود؟

جوانه گندم یک منبع غنی از مواد مغذی است که می‌تواند در چندین راه به پوست کمک کند. امروزه دیگر خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت، بر کسی پوشیده نیست و از این ماده برای پوست و مو بسیار استفاده می‌شود. یکی از خواص جوانه گندم، ترویج پوست سالم و مبارزه با علائم پیری است که به خوبی می‌تواند سبب کاهش التهابات، تسکین و بهبود پوست خشک شود.

فواید دیگر جوانه گندم برای پوست صورت، بهبود بافت پوست، کمک به کاهش آکنه و نرم کننده پوست است. این ماده حاوی روی و ویتامین E است که با تنظیم تولید روغن در پوست، شدت آکنه را کاهش داده و به نرم کردن پوست و جلوگیری از خشکی آن کمک می‌کند. علاوه بر مصرف جوانه گندم برای پوست صورت، شما می‌توانید از نیز برای بهره‌مندی از خواص آن استفاده کنید.

ارزش غذایی جوانه گندم با ماست برای چاقی صورت

به گفته کارشناسان، جوانه گندم و روغن آن به عنوان یک مکمل غذایی، ارزش غذایی زیادی دارد و سرشار از پروتئین‌های گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم است. روغن جوانه گندم همچنین منبع خوبی از منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر است و استفاده از آن در یک رژیم غذایی، بسیار کاربرد دارد.

با مصرف جوانه گندم می‌توانید سرعت چاق شدن صورت را افزایش دهید. زیرا ویتامین E موجود در روغن جوانه گندم به بافت پوست حجم می‌دهد و گونه‌ها را پر می‌کند. ویتامین B موجود در جوانه گندم نیز با افزایش آب میان‌بافتی، با چین و چروک‌های پوستی مبارزه کرده و موجب شفافیت و زیبایی پوست شما می‌شود.

اگر هدف شما افزایش وزن یا چاق شدن است، علاوه بر مصرف روغن جوانه گندم، بهتر است به مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا نیز توجه کنید، از جمله این مواد غذایی عبارتند است از: مواد غذایی حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم. موادی مانند ماهی، مرغ، گوشت قرمز، مغزها، میوه‌ها و سبزیجات که در افزایش وزن و بهبود تناسب اندام کمک بسیاری می‌کند.

معرفی خواص ماسک جوانه گندم برای لک صورت

ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های طبیعی و موثر برای کاهش لک‌ های صورت است. جوانه گندم حاوی ویتامین‌های C ،E و مواد مغذی مفید برای پوست است که باعث افزایش تولید کلاژن شده و منجر به بازسازی سلول‌های پوست می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص جوانه گندم و تهیه این ماسک می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق روغن نارگیل را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. حال یک قاشق عصاره جوانه گندم را به مخلوط روغن‌ها اضافه کرده و همه را باهم به خوبی مخلوط کنید. ماسک را بر روی صورتتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی آن بماند. سپس ماسک را با آب گرم شستشو دهید و صورت خود را خشک کنید.

این ماسک را می‌توانید هفته ای دو بار تکرار کنید. با استفاده مداوم از این ماسک می‌توانید پوست صورت خود را تغذیه کرده و لک‌های صورت خود را کاهش دهید. اما اگر لک‌ های پوست شما شدید است، بهتر است تا به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا راهکارهای دیگری برای درمان لک‌های شما ارائه دهد. روش و طریقه مصرف سبوس برنج قهوه ای برای هر منظور متفاوت است.

خواص و فواید روغن جوانه گندم برای مو

روغن جوانه گندم به دلیل داشتن مواد مغذی برای موها از جمله ویتامین‌های B ،E، آنتی اکسیدان‌های قوی و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ می‌تواند برای بهبود سلامت موها و جلوگیری از آسیب به آنها مفید باشد. بعضی از خواص و فواید روغن جوانه گندم برای مو عبارتند است از:

روغن جوانه گندم به عنوان یک منبع غنی از ویتامین های E و B است و علاوه بر پوست صورت، به خوبی می‌تواند به تقویت موها کمک کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ موجود در روغن جوانه گندم می‌تواند به حفظ رطوبت موها کمک کند و موهای خشک و شکننده را تقویت کند.

  • جلوگیری از تقویت موهای ضعیف

روغن جوانه گندم می‌تواند به جلوگیری از تقویت موهای ضعیف کمک کند و موهای پریشان و ضعیف را تقویت کند.

خواص روغن جوانه گندم به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به جلوگیری از ریزش موها کمک کند.

برای استفاده از روغن جوانه گندم برای موها می‌توانید چند قطره از آن را به  خود اضافه کنید و سپس به موهای خود زده و ماساژ دهید. همچنین می‌توانید روغن جوانه گندم را به صورت مستقیم بر روی موهای خود اعمال کنید و آنها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه بگذارید و سپس شستشو دهید.

طرز تهیه جوانه گندم

برای بهره‌وری از فواید و خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت، طرز تهیه جوانه گندم را می‌توانید در این مقاله از برند مشاهده کنید و در منزل به راحتی آن را انجام دهید:

در مرحله اول، گندم‌ها را به خوبی شسته، با صافی آب آن را بگیرید و داخل ظرفی ریخته و مقداری آب بریزید. به مدت یک شبانه روز اجازه دهید تا در آب بماند. بعد از گذشت یک روز، گندم‌ها را داخل صافی ریخته، آنها را خوب شسته و مجددا آب را خالی کنید.

در مرحله دوم، گندم‌های خیس خورده را داخل ظرف شیشه‌ای ریخته و درب آن را ببندید و برای پوشاندن ظرف شیشه‌ای، از پارچه توری استفاده کنید و با یک کش پلاستیکی درب آن را محکم و سفت کنید. دقت کنید که ظرف را با زاویه‌ای کج کنید تا هوا در آن در جریان باشد و آب اضافی بتواند خارج شود. پس از تخلیه کامل آب، ظرف حاوی گندم را در یک فضایی دور از نور خورشید بگذارید.

در مراحل پایانی، باید هر ۱۲ ساعت مقداری آب در ظرف ریخته، آن را تکان داده تا تمامی دانه‌ها خیس شوند و مجدد آب را بیرون ریخته و ظرف شیشه‌ای را کج قرار دهید.

تبدیل شدن گندم ها به جوانه ۱ تا ۵ روز طول می‌کشد. زمانی که دم‌های آن را دیدید، نشان دهنده آماده شدن است. اگر با هدف کاهش وزن و تناسب اندام از سبوس چند غله دکتر بیز برای لاغری استفاده می‌کنید، همه یا مقداری از سبوس را حدود 10 دقیقه قبل از وعده اصلی غذایی در آب ولرم مخلوط نموده و میل نمائید. حتما توجه داشته باشید که آن را با ماست و لبنیات استفاده نکنید.

دکمه بازگشت به بالا