راه‌حل بهبود عملکرد محیط‌زیست، تشکیل وزارت‌خانه نیست

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس:

سمیه رفیعی با اعلام مخالفت برای تشکیل وزارت محیط‌زیست گفت: قطعاً با ساختار فعلی کارآمدی حوزه محیط‌زیست از نظر بودجه، تشکیلات و تعداد نیروی انسانی اندک خواهد بود؛ اما راه‌حل رفع این مشکل، تشکیل وزارت‌خانه محیط‌زیست نیست.

راه‌حل بهبود عملکرد محیط‌زیست، تشکیل وزارت‌خانه نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص بایکوت شدن طرح تشکیل وزارت محیط‌زیست با دکتر سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

سمیه رفیعی با اعلام مخالفت برای تشکیل وزارت محیط‌زیست گفت: البته این مخالفت به این معنای تأیید وضعیت موجود محیط‌زیست و ساختار آن نیست. بدون تردید ساختار موجود در محیط‌زیست اندک است و حتماً نیاز به ارتقای دارد.

وی با اشاره به گستردگی وظایفی که بر عهده محیط‌زیست است، تصریح کرد: قطعاً با ساختار فعلی کارآمدی حوزه محیط‌زیست از نظر بودجه، تشکیلات و تعداد نیروی انسانی اندک خواهد بود؛ اما راه‌حل رفع این مشکل، تشکیل وزارت‌خانه محیط‌زیست نیست.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو با اشاره به گستره موضوعات مربوط به محیط‌زیست اظهار کرد: باتوجه‌به گستردگی که در حوزه محیط‌زیست وجود دارد، باید جامعیت و یکپارچگی در این زمینه وجود داشته باشد تا شاهد حکمرانی خوب باشیم.

وی با اعلام اینکه طرح تشکیل وزارت محیط‌زیست در دستور کار نیست، اظهار کرد: این موضوع خیلی کوتاه بررسی و سپس رد شد و اساساً در دستور کار هیچ کمیسیون و یا فراکسیون محیط‌زیست قرار ندارد. دراین‌رابطه هم طرح و هم لایحه ارائه شد؛ اما هر دو آن‌ها به سرانجام نرسیده است و قطعاً تا انتهای مجلس یازدهم باتوجه‌به دستور کار‌های متفاوت، این موضوع هرگز مطرح نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا