آماده‌سازی ابتدایی حریم تئاتر شهر تا ایام جشنواره فجر/کیفیت آثار اولویت اصلی ما در جشنواره فجر است

کاظم نظری در گفت‌وگو با آنا؛

مدیرکل هنرهای نمایشی از آغاز تمهیدات لازم برای عملیات حریم تئاتر شهر خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است که تا ایام جشنواره فجر به لحاظ زیباسازی کاری از پیش برده باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، چند روزی از مراسم کلنگ زنی حریم اطراف تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندان و مدیران عرصه فرهنگ و هنر کشور گذشته است.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در این باره در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: فعالیت‌های عمرانی به تازگی آغاز می‌شود، مراسم ما هم با حضور وزیر و دیگر مدیران و هنرمندان بود تا بگوییم در کار مصر و جدی هستیم حتی همین که وزیر محترم در صحن دولت اعلام کردند نشان از اهمیت موضوع برای ایشان و ما دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش براین است که به لحاظ ساختمان سازی و زیبایی تا ایام جشنواره فجر اتفاقاتی در محوطه افتاده باشد تا محدودیتی برای کسی ایجاد نشود.
نظری درباره روند اجرای برنامه‌های جشنواره‌ای تئاتر تا ایام فجر گفت: در حال حاضر جشنواره های منطقه‌ای در حال برگزاری‌اند. از همین هفته شیراز، سپس مشهد، سمنان و در نهایت تبریز را برای جشنواره‌های منطقه‌ای خواهیم داشت و منتخبین آنها در بخش خیابانی و صحنه‌ای به جشنواره فجر در تهران راه خواهند یافت.

وی با تأکید بر اولویت تولید محتوای کیفی نسبت به کمیت آثار در جشنواره فجر گفت: امسال موضوع و کیفیت برایمان خیلی مهم است، حتی اگر از لحاظ آماری کاهش نسبی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم اما کیفیت برایمان ضرورت دارد و تلاش داریم تئاتری‌ها خود را به خوبی بالا بکشند و بدانند که تئاتر صنعت بزن و درویی نیست ، محصولی که اینجا باید تولید شود به لحاظ کیفیت و محتوا و استاندارد باید بالا باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: ثبت نام اصحاب رسانه برای جشنواره تئاتر فجر تلاش داریم هفته آینده رقم بخورد، خبرهای خوبی برای فجر در پیش داریم و یک اتفاق خیلی خوب هم امسال بعد از چهل و سه سال رقم خواهد خورد که پیش خبرش را دو تا سه هفته آتی می‌دهیم و اتفاقش در خود فجر رقم می‌خورد و تأثیراتش برای کل تئاتر کشور بجا خواهد ماند.

دکمه بازگشت به بالا