رونمایی از نخستین خودروی پرنده خودکار چینی

بدون پدال گاز؛

یک شرکت خودروسازی چینی از نمونه اولیه خودروی پرنده خود رونمایی کرده است که می تواند به طور کاملا خودکار پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE شرکت «چری» که قصد دارد جایگاه خود را در بازار جهانی خودرو تقویت کند این نمونه اولیه را بدون فرمان و پدال گاز طراحی و آن را «وسیله نقلیه زمینی و هوایی» نام گذاری کرده است.
 
این وسیله نقلیه آینده نگرانه پیش از این یک پرواز آزمایشی ۸۰ کیلومتری را با موفقیت به پایان رسانده است. 

این خودروی پرنده هیبریدی بالدار که فرمان و پدال گاز ندارد از سه بخش تشکیل شده است: هواپیما کابین هوشمند و شاسی هوشمند. 

چری که این خودروی پرنده را کنفرانس نوآوری جهانی چری در آنهویی چین رونمایی کرده است می گوید: این خودروی پرنده می تواند بین حالت های پرواز خودکار و رانندگی زمینی جابجا شود و برای رفت و آمد های کوتاه در مناطق شهری به منظور فرار از تراکم ترافیک مناسب است. این خودرو در حالت پرواز قابلیت برخاستن و فرود عمودی را دارد.

در سال های اخیر پروژه های متعددی برای خودرو های پرنده اعلام شده که عمدتا شرکت های مستقر در چین مجری انجام آنها بوده اند. با این حال تنها تعداد کمی از آنها فراتر از مرحله مفهومی پیشرفت کرده و تعداد کمتری نیز با سرنشین آزمایش موفقیت آمیز داشته اند. ممکن است سال ها طول بکشد تا این گونه وسایل نقلیه کاربرد عملی پیدا کنند.

چری در بخشی از این کنفرانس نوآوری همچنین از عرضه باتری پیشرفته تمام جامد خود به همراه راه اندازی یک نام تجاری باتری جدید به نام «کونپنگ» «Kunpeng» خبر داد.

در حالی که کونپنگ با سه سری باتری با قابلیت شارژ ۶C شروع به کار خواهد کرد این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری به چگالی انرژی ۴۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم با باتری های حالت جامد دست یابد و تا سال ۲۰۲۵ آن را به ۶۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم افزایش دهد. 

اولین کاربرد خودرو ها از این باتری های حالت جامد برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده و قرار است تولید دسته ای اولیه در سال ۲۰۲۷ انجام شود که به خودرو های برقی برد بالقوه ۱۵۰۰ کیلومتر می دهد.

سه سری باتری کونپنگ عبارتند از فسفات آهن لیتیوم مربعی سه تایی مربعی و سه تایی استوانه ای بزرگ.

باتری های سه تایی مربعی برای خودرو های برقی با برد ۶۰۰-۸۰۰ کیلومتر و برای PHEV و EREV با برد تمام الکتریکی ۱۵۰-۳۰۰ کیلومتر طراحی شده اند. آنها چگالی انرژی ۱۴۰-۲۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم را ارائه می دهند از دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد تا ۶۵ درجه سانتیگراد پشتیبانی می کنند و شارژ ۲C-۶C را امکان پذیر می کنند. 

سری بزرگ استوانه ای که برای خودرو های برقی با برد ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و PHEV و EREV با برد تمام الکتریکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است نیز از شارژ ۲C-۶C نیز پشتیبانی می کند.

باتری های سری کونپنگ می توانند بیش از سه هزار چرخه شارژ را انجام دهند و دارای فناوری جذب انرژی چند بخشی برای کاهش فشار جهتدار سریع تنها در یک ثانیه است. چری همچنین با عرضه انعطاف پذیری پیل های خود نشان داد پیلی با گوشه بریده شده همچنان فعال است.

پیش بینی می شود این باتری ها در ماه های آینده در خودرو های انرژی جدید (NEV) این شرکت ادغام شوند. در ماه سپتامبر چری بیش از ۶۰ هزار دستگاه خودروی انرژی جدید از مجموع فروش ۲۴۴ هزار و ۵۳۴ دستگاه خودروی خود را به فروش رساند. 

«یین تونگیو» «Yin Tongyue» رئیس چری پیش بینی می کند که فروش NEV در این ماه به ۸۰ هزار و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.

دکمه بازگشت به بالا