مشخصات فنی صفحه سنباده فلاپ

تولیدات صنایع چوب از آن جهت که در اکثر مواقع نقش تاثیرگذاری در زیبایی دکوراسیون و فضای منازل و محیط های اداری دارند. سنباده فلاپ دیسک مینی EGESAN ترکیه یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت چوب می باشد. بدون شک باید به زیبایی هرچه تمام تر تولید شوند. پرداخت چوب یکی از مراحل که توسط فلاپ ها به راحتی انجام می گردد.

سنباده فلاپ دیسک مینی EGESAN ترکیه

یکی از مراحل تولید در صنایع چوب سنباده زنی و پرداخت چوب جهت صاف و صیقلی شدن سطح مورد نظر می باشد که می توان با استفاده از دستگاه مینی فرز به راحتی این کار را انجام دهید. سنباده فلاپ دیسک مینی EGESAN یک نوع صفحه دیسکی است که روی آن چندین سنباده به صورت مورب قرار گرفته اند. این مدل سنباده فلاپ دیسک مینی EGESAN گرید 60 با زیرکونیوم واقعی قابل نصب بر روی مینی فرز بوده که مناسب برای انواع فلزات و چوب می باشد.

سمباده فلاپ دیسک EGESAN یکی از بهترین انواع سمباده برای سایش و از بین بردن خطوط جوش و سطوح ناهموار می باشد و به سبب زیرکونیوم به کار رفته در ساخت آن بسیار مناسب برای سنباده کاری انواع فلزات است. این مدل سمباده فلاپ دیسک EGESAN به دلیل ایجاد گرمای کمتر در حین کار از سوختن و تغییر رنگ قطعه کار جلوگیری می کند.

فلاپ مینی مارک اگسان ترکیه ای

صفحه سنباده فلاپ، سنباده ای بسیار سخت و مناسب جهت براده برداری های سنگین می باشد. فلاپ مینی مارک اگسان ترکیه ای از اکسید آلومینیوم سخت تر و تیز تر است. از مشخصات فنی این مدل فلاپ سنباده به شرح زیر می باشد:

  • ساخت ترکیه
  • قطر کلی سنباده فلاپ: 115 میلی متر
  • قطر شفت: 22،23 میلی متر
  • درجه سختی: 60kum/grit
  • حداکثر سرعت: 13300 دور در دقیقه
  • نوع سنباده: زیرکونیوم ZR

اگر تاکنون در صنعت تراشکاری و فرزکاری فعالیت داشته اید و یا اینکه به این حوزه علاقه دارید و قصد شروع در آن را دارید، احتمالا تاکنون نام وسیله ای به نام سنباده فلاپ، یا همان فلاپ دیسک، را شنیده اید.
سنباده فلاپ، یکی از اصلی ترین ابزار های سایشی، برش و صیقلی میباشد که به دستگاه فرز و یا پولیش متصل می شود. از سنباده فلاپ ها می توان برای برش و یا صیقل دادن سنگ، چوب و یا فلز استفاده کرد.
در این بخش از توضیحات، تمام تمرکزمان را بر روی این وسیله مهم گذاشته ایم و امیدواریم با کمک این بخش بتوانید در سفارش سنباده فلاپ مورد نظر خود تصمیمی مناسب بگیرید.

انواع سنباده فلاپ

اگر به سنباده های موجود در بازار نگاهی بیاندازید، متوجه تنوع بسیار بالای سنباده فلاپ ها می شوید. اکثر سنباده فلاپ های موجود در بازار توسط موارد زیر طبقه بندی می شوند:

1. جنس سنباده فلاپ: هرچه سختی و مقاومت دیسک فلاپ شما بیشتر باشد، میزان قدرت برش آن نیز بیشتر است. اکثر سنباده های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • نمد
  • کاغذ
  • پلی اورتان
  • پارچه
  • فلز

2. اندازه دیسک: قطر دیسک انتخابی شما برای تراش کاری و یا صیقل دهی، تاثیر زیادی بر میزان بازدهی و عملکرد فعالیت شما دارد. اندازه قطر دیسک های موجود در بازار معمولا بین 11 الی 15 سانتی متر متغیر است.

3. نوع آج: علاوه بر جنس آج، میزان فرورفتگی و شیارهای دیسک فلاپ نیز در میزان بردنگی و سختی آن تاثیر بسزایی دارد. پرکاربرد ترین آج های موجود در بازار:

  • آج ریز: برای صیقل دادن و یا تراش کاری های ظریف کاربرد دارد. دقت برش در این نوع دیسک ها فوق العاده زیاد بوده و بنابراین از این نوع سنباده ها بیشتر برای پلیسه گیری و یا ایجاد برش های تزئینی نیز استفاده می شود.
  • آج متوسط: برای تراش کاری های معمولی کاربرد دارد.
  • آچ درشت: برای ایجاد برش ها و تراش های قابل توجه و بزرگ کاربرد دارد. در این نوع دیسک فلاپ ها میزان دقت برش کمتر بوده و بنابراین ظرافت کار مقداری کمتر از آج های کوچک و متوسط است.

4. شماره سنباده: علاوه بر موارد بالا، برای آن که بتوان دقیق تر و علمی تر نیز سنباده های فلاپ را با یکدیگر مقایسه کرد، کارشناسان و متخصصان تصمیم گرفتند تا از یک معیاری دیگر به نام شماره سنباده نیز برای مقایسه سنباده ها نیز استفاده کنند. شماره سنباده های فلاپ معمولا بین 30 الی 120 متغیر هستند.

قیمت سنباده فلاپ

معمولا هرچه سختی و میزان شیارهای سنباده فلاپ بیشتر باشید، قیمت آن نیز بیشتر می شود و بنابراین نمی توان از یک قیمت ثابت برای همه آن ها استفاده کرد. به طور مثال، سنباده هایی که در آن ها از تکه های الماس یا زیکونیا استفاده شده است، نسبت به دیگر انواع سنباده های فلاپ گران تر است.

خرید سنباده فلاپ

پیش از خرید سنباده خود، پیشنهاد می گردد تا به طور کامل از موادی که قصد برش و یا صیقل آن را دارید اطمینان حاصل کنید.اگر بعد از مطالعه این توضیحات همچنان در انتخاب سنباده فلاپ خود دودل هستید، می توانید با تماس با شماره های شرکت راهنمایی های لازم را بدست آورید. سنباده به صفحه های معمولا پارچه یا کاغذی گفته میشود که آغشته به کریستال هایی متنوع (بسته به نوع سنباده ) گفته می شود. که به وسیله آن میتوان از اجسام مختلف از انواع فلزات گرفته تا چوب و سنگ و غیره لایه برداری کرد البته این لایه برداری ها معمولا در حد کمتر از یک میل است و جهت ساب زدن یا آماد سازی برای پولیش کردن انجام می شود .

این مدل سنباده به صورت دیسکی عرضه می شود که با دستگاه فرز یا پولیش استفاده می شود . و دارای زبری های مختلفی است که بسته به کار کاربر انتخاب میشود . زبری سنباده با حرف P مشخص میشود و هرچه مقدار آن کمتر باشد زبرتر و هرچه مقدار P بیشتر باشد سنباده نرم تر است .

و در ترکیب این سنباده از زیرکونیا استفاده شده که برای سایش جوش لبه ها و سطوح انواع فلزات همچون استنلس لستیل مناسب است.

ویژگی سمباده فلاپ دیسک PEGATEC

سمباده فلاپ دیسک PEGATEC یکی از بهترین انواع سمباده برای سایش و از بین بردن خطوط جوش و سطوح ناهموار می باشد که در ساختار آن از برگه های سنباده به صورت مدور کنار هم استفاده شده است. از این مدل سمباده فلاپ دیسک برای سنباده کاری انواع سطوح فلز، چوب، فولاد و … استفاده می شود. برای استفاده از این مدل سنباده فلاپ می توانید آن را بر روی دستگاه مینی فرز نصب نمایید. صفحه سنباده فلاپ معمولا در سایز و گریدهای متفاوتی تولید می شود که در قسمت بعد با مشخصات فنی این مدل فلاپ آشنا خواهید شد.

مشخصات فنی صفحه سنباده فلاپ

صفحه سنباده فلاپ سنباده ای بسیار سخت و مناسب جهت براده برداری های سنگین می باشد. سایر مشخصات فنی این مدل فلاپ سنباده به شرح زیر می باشد:

  • وزن: 85 گرم
  • قطر کلی سنباده فلاپ: 115 میلی متر
  • قطر شفت: 22 میلی متر
  • درجه سختی: 40 grit
  • ضخامت سنباده: 9 میلی متر
  • عرض ورقه های سنباده: 24 میلی متر
  • حداکثر سرعت: 11300PRM
  • سرعت چرخش: 80M/S

اولین قدم برای خرید سنباده فلاپ دیسک ، تعیین نوع کاربری آن است. سمباده ها در انواع مختلفی برای کاربری های مختلف مانند نجاری، فلزکاری، ساختمان سازی و … تولید می شود.

دکمه بازگشت به بالا