خانمی که سگ بولداگ به او حمله کرده بود “رضایت” داد

آفتاب‌‌نیوز :

اخیراً فیلمی از حمله یک “سگ بولداگ” به یک خانم تهرانی به صورت گسترده در فضای مجازی به همراه توضیحات این خانم از روی تخت بیمارستان منتشر شد و بار دیگر، کاربران فضای مجازی خواهان برخورد جدی و شدید با دارندگان سگ‌هایی وحشی و بزرگ جثه که امنیت شهروندان را با خطر مواجه کرده، شدند.

باراناخبر نوشت: حکایت از آن دارد که این اتفاق در شهرک غرب تهران رخ داده و بلافاصله با تماس شهروندان، پلیس در محل حاضر و پرونده قضایی تشکیل و خانمی که سگ به او حمله کرده بود به بیمارستان منتقل شده است.

در شرایطی که عموم شهروندان خواهان برخورد و جریمه شدن دارندگان چنین سگ‌هایی بودند، اعلام شد که این خانم که البته خودش هم یک قلاده سگ به همراه داشته و اتفاقا سگش در این حادثه آسیب دیده، از شکایت خود صرف‌نظر کرده و پرونده در همان مرحله کلانتری صلح شده است!

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ مهدی‌نبی‌یان، مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت مشارکتی میش‌مرغ در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود: براساس آمار‌های موجود در سال ۶۶ در کشور کمتر از ۷۰۰ تزریق “واکسن هاری” گزارش شد. این آمار در سال ۹۸ به ۲۳۴ هزار مورد می‌رسد. ۲۰۰ هزار مورد از این گزش‌ها مربوط به سگ‌ها (۱۸۰ هزار سگ صاحب‌دار و ۲۰ هزار سگ بدون صاحب) و ۳۴ هزار مورد آن مربوط به سایر گونه‌هاست.

سال ۱۴۰۰ این آمار به ۲۵۰ هزار مورد رسید؛ یک دوره درمان هاری ۵۰ تا ۲۵۰ دلار برای کشور هزینه دارد. یعنی دولت روزانه ۷۷۰ میلیون تومان برای جلوگیری از انتقال بیماری هاری بر اثر سگ‌گزیدگی هزینه می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا