استان ها

کشف و خنثی‌سازی طراحی دشمن برای ایجاد اخلال در امنیت سایبری انتخابات

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد؛

کشف و خنثی‌سازی طراحی دشمن برای ایجاد اخلال در امنیت سایبری انتخابات

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از کشف و خنثی‌سازی طراحی دشمن برای اخلال در امنیت سایبری انتخابات خبر داد و گفت: دور نخست انتخابات با هوشیاری متخصصان کشورمان در امنیت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان فرمانده امنیت سایبری کشور از همان ابتدای روند برگزاری انتخابات با هدف تامین امنیت سایبری انتخابات، تدابیر لازم را اندیشید و دستورالعمل‌های لازم را در این خصوص اجرا کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مرحله اول انتخابات بدون وقوع هرگونه اخلالی در امنیت کامل سایبری برگزار شد، افزود: پیش از برگزاری انتخابات، اقدامات گسترده‌ای در جهت امن سازی و ارتقاء امنیت زیرساخت‌های مرتبط با انتخابات انجام گرفت و طراحی‌های دشمن برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات و فرآیند‌های امنیت سایبری آن، کشف و دفع شد.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: تقریبا تمام استعلامات کد ملی مردم عزیز کشورمان که پای صندوق‌ها حضور یافته بودند، به شکل برخط و با موفقیت انجام شد.

دلیریان با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هر سه حوزه شبکه، سامانه و نظارت در امنیت کامل بودند، خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم که اخیرا برگزار شد، دشمنان تلاش داشتند در روند برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کنند، اما با اقدام به موقع نهاد‌های تامین کننده امنیت سایبری کشور، اقدامات آنها خنثی شد.

وی با اشاره به نتایج نهایی انتخابات و برگزاری دور دوم در روز جمعه، خاطرنشان کرد: همانطور که در دور اول اقدام موفقی از سوی دشمنان صورت نگرفت، در دور دوم انتخابات نیز تلاش می‌کنیم فرآیند استعلام و اخذ رای در بستر امن و امنیت سایبری کامل، انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا