علمی و پزشکی

چه عادت‌هایی باعث بزرگ شدن شکم می‌شود؟

رایگان:

چربی های شکم خطرناک ترین نوع چربی هستند زیرا خطر بیماری های قلبی ، دیابت و برخی از مشکلات جدی سلامتی انسان را افزایش می دهند. برخی از عادت های بد در زندگی انسان باعث شکم بزرگ می شود و ادامه این موارد می تواند احتمال بروز این مشکل در بدن را افزایش دهد.

1. نخوابیدن کافی

به گفته محققان ، افرادی که در طول روز حدود پنج ساعت یا کمتر استراحت می کنند ، دو و نیم برابر بیشتر در معرض افزایش چربی شکم هستند.

2- خوردن غذا در اجتماعات بزرگ خانوادگی

وقتی با دیگران یا گروه های بزرگ خانوادگی هستیم ، به طور متوسط ​​44٪ می خوریم ، اما تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد که یک وعده در صورت خوردن با غذای دیگر 33٪ بزرگتر از وعده غذایی است که به تنهایی خورده می شود.

3- خوردن غذا در ظروف بزرگ

مطالعات نشان می دهد که 6/98 درصد افراد چاق وعده های غذایی زیادی می خورند ، به عنوان مثال: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چربی های بیشتر شکم.

4. به آرامی بجوید

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه یک رویکرد موفقیت آمیز برای کاهش وزن است ، بنابراین به آرامی بجوید تا ساختار ، عطر و پیچیدگی رایحه ها را احساس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید ، اما سعی کنید بعد از تمام این مراحل یک جرعه آب بنوشید.

5. هنگام حواس پرتی غذا نخورید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و تمرکزتان روی چیز دیگری است ، نمی فهمید که غذا خورده اید یا غذا خوب بوده است یا نه ، متأسفانه این منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید با آرامش و ذهن کامل غذا بخورید . .

6. فست فود نخورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده سیر مغز را هدایت کند ، بنابراین افرادی که فست فود می خورند در هر وعده 66 کالری بیشتر جذب می کنند و حذف این رقم معادل 9 کیلوگرم کاهش وزن در سال است.

7. آب فراوان بنوشید

مصرف مناسب آب برای تمام عملکردهای بدن ضروری است و هرچه آب بیشتری بنوشید ، احتمال ریزش چربی شکم بیشتر است. همچنین ، مطالعات نشان می دهد افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب می نوشند ، 30٪ وزن کمتری دارند.

8- خواب زیاد

اگرچه کمبود خواب با افزایش وزن همراه است ، محققان Wake Forest دریافته اند که افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند چربی های شکمی آنها نیز بیشتر است.

9- دیر خوردن شام

تحقیقات نشان می دهد که خوردن شام می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید سعی کنند با خوردن فست فود زمان بیشتری برای سوزاندن کالری داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا