عمومی

چراغ راه مردان سیاست – باراناخبر

گفتار و کردار مولوی متدین امروز نه تنها چراغی برای زندگی بهتر انسانهاست ، بلکه می تواند راهنمای کاملی برای سیاستمداران باشد تا با استفاده از ویژگیهای حاکمیت وی ، گامهایی برای ایجاد جامعه ایده آل بردارند.

به گزارش باراناخبر ، سیدرضا اکرمی ، یکی از اعضای جامعه مبارز روحانیت ، یادداشتی در روزنامه نوشت. شهرنشین وی نوشت: “در قرآن کریم ، کلمات” پسر “،” تولد “و” تولد “102 بار ذکر شده است ، که یکی از نمونه های قابل توجه امام علی (ع) است که در کا به دنیا آمد. bah ، و این یک موضوع بود اگرچه نام آن حضرت مستقیماً در کلام خدا ذکر نشده است ، اما ما اغلب با آیاتی روبرو می شویم که حاوی آدرس و عنوان فرمانده مومنان (ع) است و نشان می دهد که خداوند متعال نیز به عنوان مثال او را امام به عنوان شاهد معرفی كرد ، رد او را می توان در آخرین آیه سوره رعد و همچنین در سوره مائده یافت. با كمك این نشانه ها ، سخنان و آداب پارسایی مولوی امروز فقط چراغ راه زندگی طولانی تر برای انسان خوب است ، اما می تواند راهنمای کاملی برای سیاستمداران باشد تا بتوانند با استفاده از ویژگی های حاکمیت خود ، جامعه ای ایده آل را ایجاد کنند.

بر این اساس ، حضرت علی (ع) شیعیان را به حفظ اجتماع و وحدت توصیه کرد و بارها بر حفظ آن تأکید کرد. وی این مدل را در مقابل انسان قرار می دهد تا ساختمان را متصل و متصل کند. در آخرین لحظات زندگی پربارشان ، فرمان تحقیر را می گیرند و از پشت کردن به یکدیگر و قطع رابطه برادری و ثبات مذهبی خودداری می کنند. این مسئله می تواند با گسترش مدل همکاری و مراقبت از محرومان و مستضعفان ، ضمن حفظ وحدت ، سرلوحه اقدامات دولت برای بهبود اوضاع موجود جامعه باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد ، موضوع اصلی دیگری که متناسب با جامعه کنونی ما باشد را می توان در زندگی حضرت علی (ع) ، یعنی مردمی بودن ، یافت. آن حضرت زندگی ساده ای داشت و همه دارایی خود را به فقیر و محروم می داد و هیچ فقیری نبود که بگوید علی (ع) زندگی بهتری از من داشت. این امر در سیاست عملی او نیز منعکس شد. اگرچه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام ، حضرت محمد (ص) علی (س) را خانه دار ساخت و از حق خود استعفا داد ، اما در خدمت به مردم از هیچ چیز غافل نبود و همیشه در حل آنها تلاش می کرد. چالش ها و مسائل. اما نکته مهم برای سیاستمداران ایرانی که امروز یکی از مخاطبان امیرالمومنین (ع) هستند ، احترام گذاشتن به مرز باریک بین محبوبیت و پوپولیسم است. به دنبال نمونه سیره پیامبر ، باید در نظر داشت که احترام به عدالت در هر شرایطی می تواند زمینه ساز آفتی باشد که باعث کاهش جمعیت می شود. اگر زمانی فرا برسد که یک مقام مسئول هر آنچه را که برای خودش می خواهد برای مردم توصیف کند ، می توان امیدوار بود که این مقام واقعاً محبوب باشد.

“به طور کلی باید گفت که رفتار حضرت علی (ع) و احترام او در جامعه و در همه زمینه های زندگی ، به ویژه توسط سیاستمداران و مسئولان ، می تواند بسیاری از مشکلات را در شرایط فعلی کشور حل کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا