بین الملل

واکنش الحوثی به احتمال جنگ اسرائیل با حزب‌الله

به گزارش خبرانلاین از باراناخبر، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت: دشمن صهیونیستی به تجاوزات و جنایت بی مانند قرن خود ادامه می‌دهد.

وی ضمن تسلیت شهادت خواهر اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس گفت: دشمن صهیونیستی مناطق مسکونی اردوگاه شاطی را تخریب کرده که در نتیجه آن بیش از ۵۰ تن شهید و دهها تن زخمی شدند. در هفته جاری رژیم اشغالگر بیش از ۲۰ کشتار مرتکب شده است که در پی آن بیش از ۱۲۰۰ تن شهید و زخمی شدند.

الحوثی افزودک تعداد کشتارها به بیش از ۳۳۸۰ تن رسیده و همین کافی است تا وجدان جهانیان با یکی از این کشتارها بیدار شود. درد و رنج مجروحان غزه همچنان ادامه دارد و طبق امار بدست آمده ۲۵ هزار مجروح نیاز به درمان و معالجه دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن ایجاد یک حکومت دست نشانده و تحمیل آن بر مردم فلسطین در نوار غزه بود اما ملت فلسطین آن را با شکست مواجه کرد. اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکایی به رغم سرکوب و فشارهای مقام‌های آمریکایی ادامه دارد. دشمن با آمریکایی‌ها با تعامل کشورهای خلیج فارس در کارزار جنگ روانی علیه لبنان با صحبت از احتمال وقوع یک جنگ فراگیر همکاری کرد. جهاد علیه دشمن اسرائیلی، گزینه صحیحی است و هیچ راهکار دیگری وجود ندارد، در مقابل نادیده گرفتن درد و رنج ملت فلسطین، برخی از کشورهای عربی، میوه و مواد غذایی به دشمن اسرائیلی صادر می‌کنند. عرب‌ها و مسلمانان باید برای کمک به ملت فلسطین، صادقانه تلاش کنند.

رهبر انصارالله گفت: دشمن از جنگ همه جانبه با لبنان صحبت می‌کند و با آگاهی از پیامدهای بسیار خطرناک و مخرب آن در یک بحران واقعی قرار دارد. اظهارات مقام‌های صهیونیست بیانگر ترس شدید نسبت به نتایج درگیری در جنگ همه جانبه علیه حزب‌الله است. اگر رژیم اسرائیل وارد جنگ همه‌جانبه با حزب الله شود، بلایی که بر سر صهیونیست‌ها خواهد آمد فراتر از تصور است. ما امروز به همراه مقاومت اسلامی عراق ۴ عملیات مشترک جدید را علیه رژیم صهیونیستی اجرا کردیم. شهپاد طوفان می‌تواند یک و نیم تُن مواد منفجره با خود حمل کند و هنگام انفجار، خسارات سنگینی به کشتی‌های دشمن وارد می‌کند.

الحوثی افزود: دشمن آمریکایی همچنان به ارسال محموله‌های سلاح برای ویرانی غزه و قتل مردم فلسطین ادامه می‌دهد. گزارش رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از ورود بیش از ۴۰۰ محموله سلاح آمریکایی از ابتدای جنگ علیه غزه تاکنون خبر می‌دهد. سازمان های اروپایی ۳۶ میلیارد دلار به صورت وام به دشمن ارائه دادند تا به قتل ملت فلسطین ادامه دهد.

وی گفت:‌ در خصوص پوشش رسانه‌ای رنج و سختی ملت فلسطین و رسوا کردن دشمن صهیونیستی و متحدانش، شاهد کوتاهی و قصور در عرصه رسانه هستیم. می بایست کشورهای عربی دست به حملات رسانه‌ای و دیپلماتیک و حملات سیاسی گسترده بزنند و در این عرصه ها وارد عمل شوند. می بایست شاهد حمایت رسانه‌ای گسترده از ملت فلسطین و رسوا کردن آمریکا و اسکله شناور آن باشیم. رسانه‌ها باید فریب و نیرنگ آمریکا در خصوص این اسکه شناور را برملا کنند.

رهبر انصارالله موشک «حاطم» را یک موشک مهم راهبردی دانست و تأکید کرد: «ورود حاطم به عملیات‌های یمن، تأثیرات بسیار زیادی خواهد داشت. در کنار این موشک، خروج ناو هواپیمابر شکست خورده آیزنهاور نیز از تحولات مهم اخیر است. این ناو پیش از اینکه به صورت کامل فرار کند، مورد هدف قرار گرفت. از هم اکنون می‌گوییم که هر ناو جدیدی پس از ورود به دریای سرخ، هدف قرار خواهد گرفت. عملیات‌های دریایی یمن، تأثیرات اقتصادی زیادی بر کشورهای حامی اسرائیل داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین توزیع‌کننده مواد مخدر است تا جوانان را از بین ببرد، گفت: آمریکایی‌ها بزرگترین تاجران مواد مخدر هستند و از این طریق سایر کشورها را هدف قرار می‌دهند.

الحوثی با بیان اینکه آمریکا با دروغگویی و شایعه‌پراکنی به دنبال خدشه وارد کردن به یمن و نیروهای مسلح این کشور است، در پایان گفت: آمریکا، انگلیس و اسرائیل هیچ جایی در نوار غزه ندارند و تنها کار آنان در این منطقه، جرم و جنایت است.

310310

دکمه بازگشت به بالا