عمومی

«همایون» به کدام سبک می‌خواند؟

اگرچه فرم های جدید همایون ، به ویژه آلبوم های “Ne Ferehteham Ne Satan” و “Arayesh Ghiliz” ، ساخته طهمورث و سهراب پورناظری ، با استقبال خوب مردم روبرو شد ، اما آنها نمی توانند به مخاطبی که به آهنگ اصلی ایرانی بستگی دارد برسند. از توانایی او در خشنود کردن زیرا آنها معتقدند که همایون یکی از کسانی است که می تواند آواز ایرانی ، یکی از بزرگترین میراث هنری این زمین ، را برای نسل های آینده ارائه و از آن مراقبت کند.

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه خراسان وی نوشت: شخص “فردا ، 20 مه ، همایون شجریان 46 ساله خواهد شد. استعداد ، ذوق و حنجره قوی او از جمله دلایلی است که می توان او را یکی از بهترین خوانندگان کشور دانست. در یک خانواده همایون متولد شد. خانه یک مدرسه خصوصی کامل موسیقی موسیقی است ، اما او هنوز هم در کودکی تحت تعلیم موسیقی دان برجسته تنبک ، ناصر فرهنگ فر ، ریتمولوژی را تدریس می کند. او آواز را از پدرش آموخت و یک سنتور موسیقی کمانچه و خارج از کشور را تحت تعلیم یاد گرفت. از اردشیر کامکار. در ادامه این مقاله ، در مورد دوره های مختلف زندگی همایون شجریان بیشتر خواهیم گفت.

همصدا با کاروان موسیقی

همراهی در کنسرت در ایالات متحده ، اروپا و ایران ، با طبل ، هماهنگی با پدر در صحنه کنسرت و اجرای مستقل. این راهنمای 30 ساله همایون شجریان است که برای رسیدن به نقطه فعلی استفاده کرده است. در دوران جوانی ، همایون این شانس را داشت که بزرگان موسیقی مانند استاد حسین علیزاده ، نوازنده برجسته تار و سه تار و کیهان کلهر ، نوازنده را همراهی کند و در نتیجه ، روح وی به طور فزاینده ای با سازها و آوازها ارتباط برقرار کرد. موسیقی ای که همایون در یکی از مصاحبه های خود درباره آن گفت: “من دوست دارم چگونه برایم آب بنوشم.” منظورم این است که من آنقدر بچه بودم که با او بزرگ شدم و می داند در این موسیقی چه چیزی است. “او همچنین یکی از آنها را ساخت تجربیات شنیدنی همایون در این زمینه آهنگسازی تصنیف “دلوستان” با علیرضا افتخاری در آلبوم “تاریخ شمع ها” است.

اتصال و جدایی در دهه 80 میلادی

مسیر همایون شجریان در موسیقی با آواز ایرانی آغاز شد. اولین آلبوم این خواننده ، “نسیم وصل” 18 سال پیش با آهنگسازی محمدجواد ضرابیان منتشر شد. وی ناشکیبا را با آهنگسازی معلم نوجوان خود اردشیر کامکار آغاز کرد و در مراحل بعدی با آهنگسازی علی قمصری آلبوم های “شوق دوست” و “نقش خیال” را منتشر کرد. وی آهنگ “با ستارگان” را ساخته محمدجواد ضرابیان ساخت و بعداً آلبوم های “خورشید آرزو” و “کولی قیزاک” را با گروه “داستان” خواند. همایون در دهه 1980 با آلبوم “شب فراق” به کار خود پایان داد. در دهه 90 این خواننده با آواز خواندن در آلبوم “شونامه” (با تصنیف های عبدالقادر مراغه ای) توانایی حنجره و تسلط خود را در آواز ایرانی به بهترین شکل ممکن نشان داد اما در دهه 90 با شکلی جدید به راه خود ادامه داد او با مسیری که در دهه 1980 دنبال کرد متفاوت است.

چشم امید به صدای آواز ایرانی

کنسرت های انفرادی همایون شجریان از اواسط دهه 1980 تقریباً همزمان با انتشار آلبوم های او در آن دهه آغاز شد. همکاری وی با سهراب پورناظری در دهه 90 فصلی جدید در حرفه و هنر وی رقم زد. همایون فرم های جدیدی را در موسیقی امتحان کرد. زیرا معتقد بود که اگر بر موسیقی سنتی پافشاری کند ، به گفته وی ، این موسیقی می تواند “گم شود” و نسل جوان با او ارتباط برقرار نمی کنند و به آن موسیقی قفسه ای می گویند. اگرچه فرم های جدید همایون ، به ویژه آلبوم های “Ne Ferehteham Ne Satan” و “Arayesh Ghiliz” ، ساخته شده توسط طهمورث و سهراب پورناظری ، مورد استقبال عمومی مردم قرار گرفت ، اما آنها نمی توانند به مخاطبی که به آهنگ اصلی ایرانی بستگی دارد برسند. از توانایی او در خشنود کردن زیرا آنها معتقدند که همایون یکی از کسانی است که می تواند آواز ایرانی ، یکی از بزرگترین میراث هنری این زمین ، را برای نسل های آینده ارائه و از آن مراقبت کند. آنچه به نظر می رسد این است که همایون شجریان در سن 46 سالگی ، پس از دهه ها تجربه موسیقی و اخذ گواهینامه درجه یک هنری در زمینه آواز ، دیگر نیازی به آزمایش فرم های جدید ندارد و باید به دنبال تصمیم گیری در مورد سبک و شیوه خود باشد. موقعیت به عنوان “خواننده درجه یک باشید”.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا