استان ها

هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی موجب توسعه و برند سازی گردشگری استان سمنان می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری باراناخبر استان سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: وحدت، انسجام‌ یکپارچگی دولت و بخش خصوصی موجب هم‌افزایی می‌شود که این همکاری توسعه و برند سازی استان سمنان را در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به همراه دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان افزود: با توجه به وجود زمینه فراهم‌شده برای توسعه گردشگری، بستره‌ای‌های موجود و وجود ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده در استان سمنان با برند سازی آن می‌توانیم جذب و ماندگاری مسافران را در استان سمنان چند برابر کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای گفت: هماهنگی ایجادشده میان اراده کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بخش خصوصی قابل‌توجه است.

او افزود: شناخته شدن و شناساندن گردشگری استان سمنان با برگزاری دوره‌های آموزشی، جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از اهداف این کمیسیون است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: به دلیل کمبود زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان ازجمله هتل‌ها، به‌سرعت در حال از دست دادن فرصت‌های جذب گردشگر و عقب ماندن از کشورهای منطقه هستیم که با همراهی دولت و بخش خصوصی، این توان را داریم که مشکلات را در این بخش حل کنیم.

علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: ایجاد زمینه مطالبات از مقامات استانی و کشوری ازجمله کارکردهای این کمیسیون است که می‌تواند راهگشای گردشگری استان سمنان باشد.

او گفت: گردشگری یک صنعت پرسود و با کمترین میزان آلایندگی و مصرف آب است که می‌تواند رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و … را به همراه داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا