بین الملل

نکوداشت صدمین سال تولد عزت الله انتظامی برگزار شد

در موزه سینما؛

نکوداشت صدمین سال تولد عزت الله انتظامی برگزار شد

نکوداشت صدمین سالگرد تولد عزت الله انتظامی بازیگر ماندگار سینمای ایران با حضور جمعی از هنرمندان،علاقه مندان به سینما و خانواده این هنرمند فقید در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین نکوداشت صدمین سال تولد عزت الله انتظامی بازیگر فقید سینمای ایران شامگاه شنبه دوم تیرماه در محوطه موزه سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که پژمان بازغی اجرای آن را به عهده داشت، پس از خیر مقدم محمد اسماعیلی مدیر موزه سینما، شکرخدا گودرزی رئیس خانه موزه استاد انتظامی پشت تریبون آمد و گفت: عزت الله انتظامی هنرمندی بود که اولین ثبت جهانی سینمای ایران را به ارمغان بیاورد. بسیار خرسندم که در خدمت شما بزرگواران این مراسم را برگزار می کنم و جادارد از آقای اسماعیلی و همکارانشان در موزه سینما، آقای علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما و آثای پژمان بازغی رئیس انجمن صنفی بازیگران برای برپاشدن این مراسم تشکر کنم.

نکوداشت صدمین سال تولد عزت الله انتظامی برگزار شد

گودرزی اظهار کرد: هرسال و در آخرین روز از خردادماه و همزمان با سالروز تولد زنده یاد انتظامی، با همکاری خانواده ایشان  مراسم‌ مختصری در خانه موزه استاد انتظامی برگزار می‌کردیم.امسال با توجه به صدمین سالگرد تولد ایشان و از آنجایی که آقای انتظامی یک چهره ملی است به نظرم رسید با این کار را در سطح وسیع تری رقم بزنیم.

وی افزود: من در فیلم سینمایی «جایی برای زندگی» ساخته  آقای بزرگ نیا با این  بازیگر ماندگار همبازی بودم و  از ایشان بسیار آموختم. آقای انتظامی شیوه بازیگری خود را از دل گروه تئاتر ملی و از تجارب چهره هایی همچون شاهین سرکیسیان و عباس جوانمرد و همبازیان توانمندی  مثل زنده سادات مشایخی،داود رشیدی، محمدعلی کشاورز و آقای علی نصیریان بزرگوار  به سینما آوردند. شیوه ای که در آن بازی بازیگر  باید در باور بگنجد.در این روش، بازیگر باید به‌جای  بازی، زندگی بکند و من این موضوع را را من در هنگام  بازی در این فیلم در کنار ایشان  تجربه کردم.

گودرزی گفت: خاطرم هست آنقدر تمرین می‌کردیم و می‌خواندیم تا نقش ها مال خودمان می شد.ویژگی دیگر مرحوم انتظامی پایبندی به نظم و وقت شناسی بود. آقای ایرج راد نازنین در اینجا حضور دارند؛ خاطرشان هست که ما در خانه تئاتر ساختمان را با صدای عصای آقای انتظامی که از پله ها بالا می آمد تنظیم‌می کردیم.

نکوداشت صدمین سال تولد عزت الله انتظامی برگزار شد

وی افزود: خوشحالم که در زمانه ای زیستم و نفس کشیدم که آقای انتظامی هم در آن روزگار زندگی می کردند.

در ادامه مجید انتظامی آهنگساز شناخته شده سینمای ایران و  پسر استاد انتظامی روی صحنه آمد و در صحبت کوتاهی گفت: از همه شما عزیزان تشکر میکنم که مارا تنها نگذاشتید. حرف خاصی برای گفتن ندارم و فقط می توانم بگویم افتخار میکنم که چنین پدری داشتم و نامش تا ابد زنده خواهد بود.

پخش ویدئویی از بازیهای ماندگار مرحوم انتظامی بر دیواره موزه سینما(ویدئومپینگ) از دیگر بخش های این برنامه بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

این خبر در حال تکمیل است….

دکمه بازگشت به بالا