اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

نمایندگی شرکت میراب در تهران

امروزه در زمینه صنعت و استقلال صنعتی، کشور ما پیشرفت‌های فراوانی کرده است که یکی از دلایل این امر تلاش کسب و کارها و کارخانه‌های صنعتی کشور بوده است. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه صنعت پیشرفت زیادی داشته است و به استقلال صنعتی کشور ما کمک کرده است، شرکت میراب است. این شرکت از سال ۱۳۵۸ با نام فرمینکار شروع به کار کرد که در آن زمان به طراحی و ساخت قطعات صنعتی سیلندر برای انواع موتورها، قطعات چدنی مورد نیاز پمپ‌های صنعتی، اگزوزو و … می‌پرداخت.

تا قبل از انقلاب ، و خیلی محصولات صنعتی دیگر که مورد نیاز بسیاری از صنایع و کسب و کارهای کشور بود از خارج از کشور تامین می‌شد و حتما باید از لیست قیمت شیرآلات میراب به صورت وارداتی مصرف می‌شد با خبر بشوید. زیرا بعد از انقلاب و با هدف عدم وابستگی به خارج، کارخانه برند میراب به سرپرستی آقای مرتضی توجه، تصمیم بر این گرفت تا خودش به تولید شیرآلات و اتصالات صنعتی کند و از تامین آن‌ها از خارج بی نیاز شود. شرکت فرمینکار در سال ۶۹ به شرکت میراب تغییر نام داد.

Representation of Mirab company in Tehran

روند رشد شرکت میراب در طی این سال‌ها ادامه داشته است به گونه‌ای که در سال ۱۳۸۶ کارخانه خود را در زمینی بزرگتر گسترش داد و هم اکنون با داشتن دو کارخانه و حدود ۵۵۰ پرسنل متخصص، به تولید بیش از ۹۰۰۰ نوع از ، اتصالات صنعتی و محصولات مرتبط می‌پردازد. شرکت میراب همچنان سعی در ارتقای کمی و کیفی محصولات خود دارد و با هدف نفوذ در بازارهای خارجی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت مجهز به به‌روزترین تجهیزات بوده و از واحدهای تخصصی مختلفی تشکیل شده است که هدف همه آن‌ها رشد و تعالی صنعت شیرآلات کشور است. این واحدها شامل واحد ریخته‌گری، آزمایشگاه، ماشین‌کاری، جوشکاری، رنگ، مونتاژ، تست و …. و همچنین واحدهای فنی-مهندسی، طراحی و تحقیق و توسعه می‌شود.

شیرآلات و اتصالات صنعتی میراب هم اکنون در ۴ قاره مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از معروفترین برندها در این حوزه هستند.

برای تولید شیرآلات صنعتی میراب و همچنین اتصالات آن، از انواع آلیاژهای چدن، فولاد کربنی و فولادهای استینلس استیل، نیکل، آلومینیوم برنز و … استفاده می‌شود اما عمده محصولات میراب از جنس چدن است. شیرآلات میراب بیشتر است که به گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابلیت عبور انواع سیالات همچون آب شور دریا را دارند. صنعت آب و فاضلاب یکی از صنایع مهم و در خال پیشرفت در کشورمان است که شرکت میراب یکی از شرکت‌هایی است که در پیشبرد این صنعت سهم داشته است و یکی از پیشگامان این صنعت است.

برند میراب برای توسعه‌ی بیشتر فعایت‌های خود و همکاری با صنایع آب و فاضلاب کشور با شرکت‌های معتبر صنعت شیرسازی دنیا ارتباط برقرار کرده و اولین سری از  را با کیفیت قابل قبول تولید کرد.

محصولات شرکت میراب شامل شیرآلات پروانه ای، شیرآلات آتش نشانی، شیرآلات کشویی، شیرآلات کنترلی، شیرآلات هوا و شیرآلات یکطرفه و… است که در ادامه برخی از شیرآلات صنعتی میراب را با هم مرور می‌کنیم:

شیرآلات پروانه ای میراب:

یکی از انواع شیرآلات میراب، است که این نوع از ، دریچه‌ای است که جریان سیال را جدا کرده و یا تنظیم می‌کند. مکانیزم بسته شدن شیرهای پروانه ای میراب به وسیله‌ی یک دیسک است که چرخش دارد. عملکرد آن شبیه به است که اجازه می‌دهد دریچه سریع بسته شود. شیرآلات پروانه ای به طور کلی به سایر مدل‌ها ترجیح داده می‌شوند، زیرا آن‌ها کمتر از سایر شیرآلات هزینه می‌برند و وزن آن‌ها نیز سبک‌تر است، بنابراین نیاز به پشتیبانی کمتری دارند. دیسک در مرکز لوله قرار دارد. میله‌ای از طریق دیسک به یک محرک در خارج از شیر متصل می‌شود. چرخش محرک، چرخ دیسک را به صورت موازی یا عمود بر جریان می‌چرخاند. بر خلاف ، دیسک همیشه در جریان موجود است، بنابراین حتی زمانی که باز می‌شود نیز باعث کاهش فشار می‌شود.

شیرآلات آتش نشانی میراب:

مهار آتش در عملیات آتش نشانی در ابتدا به کیفیت بالای شیر آتش نشانی بستگی دارد که فشار آب را به طور موثر و با خیال راحت هنگامی که به آن نیاز است، بیشتر می‌کند. بر اساس سال‌ها تجربه، شیرهای آتش نشانی میراب همه کاره هستند و به شما راه‌های بیشتری را برای کنترل آتش‌سوزی می‌دهند. شرکت میراب امروزه انواع مختلفی از شیرآلات صنعتی آتشنشانی را به بازار عرضه می‌کند.

شیرآلات کشویی میراب:

یکی دیگر از انواع شیرآلات میراب است که شامل یک قاب کربن دو طرفه یا فولاد ضد زنگ می‌شود و بخشی از آن از کامپوزیت پلیمر مهندسی و همچنین یک تیغه کشویی ساخته شده از پلیمرهای مهندسی، فولاد کربن و فولاد ضد زنگ، است. استفاده از کامپوزیت‌های پلیمر مهندسی منحصر به فرد باعث افزایش مقاومت در برابر سایش در مقایسه با شیرهای سنتی می‌شود. علاوه بر این، با وجود این ویژگی‌ها استفاده از واشر را اجتناب پذیر می‌کند.

شیرآلات کنترلی میراب:

شیرآلات کنترلی به عنوان نازل‌های کنترل شناخته می‌شوند و جزو ضروری مورد استفاده در بسیاری از صنایع هستند. یکی از کاربردهای شیرآلات کنترلی میراب، صنایع نفت و گاز است. شیرآلات کنترلی برای کنترل شرایط عملیاتی مانند جریان، دما، فشار و سطوح مایع استفاده می‌شوند. آن‌ها این کار را با باز کردن حدودی دریچه‌ها یا به طور کامل پس از دریافت سیگنال از کنترل‌کننده‌ها انجام می‌دهند.

شیرآلات هوا میراب:

شیرآلات هوا شیرآلات ترکیبی میراب هستند که عملکردهای یک شیر هوا و خلاء را انجام می‌دهند (مقدار زیادی هوا در هنگام راه‌اندازی آزاد می‌کنند و یا دریچه هوا را مسدود می‌کنند) و دریچه‌های آزاد را برای حفظ کارایی سیستم به طور مداوم در طول عملیات باز می‌کنند. این نوع از شیرآلات میراب قادر به پخش هوا با سرعت جریان بالا هستند. آن‌ها به علت فشار منفی ناشی از جریان هوا با سرعت بالا بسته نمی‌شوند. سرعت انتشار هوا به وسیله‌ی این شیرآلات صنعتی می‌تواند تا سرعت صوت بالا باشد. عملکرد آزاد کننده هوا در این شیرآلات، هوای انباشته شده از سیستم را در حالی که تحت فشار است، آزاد می‌کند.

شیرآلات یکطرفه میراب:

شیرآلات یکطرفه، شیرآلات اتوماتیک میراب هستند. آن‌ها به طور کامل با واکنش به جریان و فشار تولید شده توسط جریان‌های روندی که در آن‌ها نصب شرکت میراب یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده شیرآلات چدنی در ایران می باشدکه علاوه بر بازار ایران دارای بازارهای جهانی نیز می باشدو به علت مرغوبیت شیرآلات صنعتی خود از توان صادراتی بالایی نیز برخوردار می باشد .

شیر فلکه کشویی برای قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرد و در اصطلاح به شیرآلات چدنی ON/OFF معروف می باشند .که این شیر ها تست شدن و با بهترین کیفیت در اختیار مشتری قرار میگیردشیرفلکه کشویی از یک بدنه اصلی تشکلیل شده استکه درون آن میله از طرف به دیسکی متصل می باشدکه در مسیر جریان قرار میگیرد و از طرف به دستگیره متصل می باشد.

با فرمان و چرخاندن دستگیره دیسک حرکت میکند تا وظیفه قطع و وصل جریان را انجام دهد .بهتر است که از شیر فلکه کشویی برای تنظیم جریان استفاده نکنیمزیرا در این صورت دیسک شیر فلکه کشویی دچار ارتعاش و خوردگی می شود .

شیرآلات فلکه کشویی بر اساس زبانه :

شرکت میراب اقدام به تولید شیرفلکه کشویی در دو مدل زبانه لاستیک و زبانه فلزی می کند .این دو نوع از شیر فلکه کشویی میراب در دو فشار 10 بار و 16 بار تولید می گردد .

شیر یکطرفه (خودکار) میراب :

وظیفه اصلی شیر یکطرفه جلوگیری از بازگشت جریان می باشد .شیر یکطرفه تا زمانی که جریان سیال مسیر اصلی خود را طی کند باز می باشدو اجازه عبور جریان را می دهد ولی در صورت بازگشت جریان سیال از مسیر اصلی خود بسته خواهد شدو جریان راقطع میکند تا آسیبی به اقلام و تجهیزات پایپینگی نرسد .یکی از مواردی که از شیر یکطرفه استفاده می شوددر خط خروجی پمپ ها می باشد زیرا بازگشت جریان در این تجهیز باعث خرابی پمپ ها می شود .شیر یکطرفه میراب در مدل دریچه ایی تولید می گردد که دارای دو فشار کاری 10 بار و 16 بار می باشدهمچنین قابلیت نصب در خطوط عمودی و افقی را نیز دارد .

شیر سوزنی ( سوپاپی ) میراب :

شیر سوزنی میراب را می توان برای تنظیم جریان استفاده کردبه صورتی که با تنظیم میزان گشودگی شیر سوزنی می توان فشار و دبی خروجی را تنظیم کرد .این شیر قابل استفاده در خطوط آبرسانی شهری ، صنایع و … می باشد .توصیه می شود جهت استفاده در فشارهای بالاتر 16 بار از طرح آب بندی فلز به فلز استفاده شود.شیر سوزنی میراب در دو فشار 10 بار و 16 بار تولید میگردد .تولید عمومی شیر سوزنی میراب به صورت عملگر دستی می باشدولی در صورت درخواست با عملگر برقی ، پنوماتیک و هیدرولیک قابل ارائه می باشد.

وظیفه شیر صافی برای صاف کردن سیال و خارج کردن ذرات معلق از مسیر سیال می باشد ،ذرات معلق در سیال می تواند باعث آسیب رسیدن به تجهیزات مکانیکال و روتاری شوداز این رو صافی به واسطه توری فلزی خود این ذرات را جذب کرده .توری صافی با مش بندی های متفاوت ارائه می شودکه در صورت درخواست تغییر سایز مش بندی توری می بایست سفارش داده شود .یکی از موارد کاربرد عمده صافی های میراب در خط ورودی پمپ ها می باشدتا ذرات اضافی قبل از ورود به پمپ گرفته شود .از شیرآلات پروانه ای برای قطع و وصل جریان استفاده می شودو نباید از شیر پروانه ای برای تنظیم جریان استفاده کرد زیرا باعث خوردگی بخش داخلی شیر می شود.

احتمال وقوع پدیده کاویتاسیون را بالا می برد اما در شرایطی که سرعت جریان زیر 1m/s باشد می توان برای تنظیم جریان استفاده کرد .شیرآلات پروانه ای با توجه عملگر به دو دسته اصلی شیر پروانه ای اهرمی و شیر پروانه ای گیربکسی تقسیم بندی می شوند .

اما در صورت نیاز پروژه قابلیت نصب عملگرهای برقی ، پنوماتیک و هیدرولیکی نیز می باشد .دسته بندی دیگر شیرآلات پروانه ای بر اساس نحوه اتصال آن می باشدکه به انواع ویفری ، فلنجدار و لاگ تقسیم بندی می شود .

شده است، فعال می‌شوند. شیرآلات میراب یکطرفه همچنین به عنوان شیرآلات بدون بازگشت نیز شناخته می‌شوند، این شیرآلات به جریانات مایع، هوا و یا گاز‌ در در یک جهت اجازه جریان می‌دهند و مانع از جریان بازگشتی می‌شوند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا