علمی و پزشکی

ماشین ۲ میلیارد تومانی از جنس اسباب‌بازی!

امیرمسعود عابدین: این مدل که به گفته لگو، ساخت آن توسط یک تیم ۱۰ نفره، ۱۸۵۰ ساعت زمان برده است، دارای چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و روشنایی پلاک خودرو است. درب قسمت راننده کاملا باز می‌شود و فضای داخلی نیز به جز فرمان، کاملاً از لگو ساخته شده است.

ماشین ۲ میلیارد تومانی از جنس اسباب‌بازی!

پیشرانه V۶ توئین توربو که از جنس لگو ساخته شده، از شیشه عقب خودرو در معرض دید قرار می‌گیرد. علیرغم اینکه این خودرو تقریبا به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است، وزن آن بیشتر از یک فراری ۲۹۶GTS واقعی با ۸۱۹ اسب بخار قدرت است. مدل لگو در مقایسه با وزن ۱۵۳۹ کیلوگرمی خودروی واقعی، تقریباً دو تن وزن دارد!

ماشین ۲ میلیارد تومانی از جنس اسباب‌بازی!

هیچ شمارش رسمی از تعداد قطعات لگوی استفاده شده برای ساخت این خودرو ارائه نشده است. در عوض، لگو لند فلوریدا مسابقه‌ای را در صفحه اینستاگرام خود برگزار می‌کند تا حدس بزنید که چه تعداد قطعه لگو در این مدل استفاده شده است.

ماشین ۲ میلیارد تومانی از جنس اسباب‌بازی!

مدل‌های قبلی که این شرکت ساخته بود، مانند فراری F۴۰، ولوو V۷۰ و فورد F-۱۵۰ لایتنینگ، از حدود ۳۵۰ هزار قطعه استفاده می‌کردند، بنابراین به احتمال زیاد فراری ۲۹۶GTS هم همین تعداد قطعه داشته باشد.

ماشین ۲ میلیارد تومانی از جنس اسباب‌بازی!

با توجه به اینکه هر قطعه لگو حدود ۱۰ سنت هزینه دارد، ساخت این فراری ۲۹۶GTS حدود ۳۵ هزار دلار (معادل یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان) هزینه داشته است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در باراناخبر مراجعه کنید.

۵۸۵۸

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا