فوت و فن سبزی پلو

سبزی پلو و رازهای سبزی پلو و نکاتی برای پخت سبزی پلو در سایت torshvash امیدواریم این مطلب  مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

کلم نیز مانند سایر غذاها از سبزیجات مختلف تهیه می شود. این غذای معروف با وجود سادگی در تهیه، بسیار خوش طعم و یکی از مورد علاقه افراد است و بیشتر در شب های جشن با ماهی مصرف می شود. در مناطق مختلف این غذا با تغییرات جزئی در نسبت سبزیجات پخته می شود.

برای پخت این پلو خوشمزه می توانید از سبزیجات بسته بندی شده مخصوص پلو استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید سبزیجات را خودتان خرد کنید، حتماً نسبت سبزی ها را متعادل کنید. در ادامه با اصول درست کردن یک سبزی پلو خوشمزه آشنا می شوید.

این سبزی مناسب برای این غذا است

همانطور که در بالا ذکر شد، ترکیبات سبزی پلو برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. با این حال، اگر به دنبال یک نسبت استاندارد یا عمومی در ترکیب سبزی ها هستید، باید بدانید که در این مخلوط بیشترین شنبلیله و کمترین شوید استفاده می شود.

مثلا اگر 10 برگ سبزی دارید می توانید از 6 واحد فلفل دلمه ای و 4 واحد شوید استفاده کنید. با دیدن این نسبت می توانید یک سوپ سبزیجات با طعم و رنگ مناسب تهیه کنید.

با استفاده از این مثال و توجه به اندازه سبزیجات می توانید طرز تهیه یک سالاد میوه خوشمزه و سالم را یاد بگیرید.

نسبت سبزی به کاکائو چقدر است؟

برای یافتن تعادل مناسب در سابزیپلو می توانید از اصول زیر استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید 30 گرم شنبلیله استفاده کنید بهتر است دو برابر آن یعنی 60 گرم سیر اضافه کنید. ضمناً تره و گشنیز به مقدار مساوی لازم است و می توانید مقداری بیشتر از سیر مثلاً هر کدام 80 گرم اضافه کنید. هنجار جعفری باید حدود چهار برابر شنبلیله باشد، بنابراین در این صورت باید از 120 گرم جعفری استفاده کنید و بقیه سبزی ها نیز مشخص است. همانطور که قبلا ذکر شد، شوید در این ترکیب فراوان است و می توانید از شوید تازه، شوید خشک و یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. به عنوان مثال در این مثال می توانید از 200 گرم شوید استفاده کنید که تقریباً دو برابر جعفری است.

سبزی پلو و اطلاعات مهم

تازگی سبزی در تهیه سبزی پیلو بسیار مهم است و این موضوع در طعم این غذا تاثیر بسزایی دارد. بنابراین هنگام خرید سبزی بهتر است سبزیجات کوچک و کمی نازک را انتخاب کنید. در این غذا می توانید به جای سیر از برگ سیر تازه استفاده کنید. از جمله در مناطق شمالی ایران، استفاده از برگ سیر رواج خاصی دارد و می تواند طعم خاصی به این غذا بدهد. این گزینه ها به عنوان ترفندهایی در پخت سبزی پیلو به شما کمک می کند تا طعم دلپذیر و معطری را در این غذا ایجاد کنید.

اندازه سبزیجات خرد شده

عنوان “سبزی” به خود می دهد تا با برنج مخلوط شود. اما مواظب باشید سبزیجات آنقدر بزرگ نشوند که به راحتی از آن لذت ببرید. همچنین سبزیجات را خیلی خوب برش ندهید که می تواند از جذابیت و زیبایی غذا کاسته شود و شکل آن را خراب کند. برای تهیه پلو لذیذ بهتر است سبزی ها را ریز خرد کنید تا در پلو به خوبی دیده شوند و با برنج ترکیب شوند. این تکنیک به شما کمک می کند تا تعادل مناسب بین ظاهر و عملکرد غذای خود را پیدا کنید.

مراحل پخت سبزی پلو به ترتیب

سبزی پلو را می توانید با مرغ، ماهی و حتی پنیر یا خودتان سرو کنید. یکی از دلایل خوش طعم شدن این غذا، حتی بدون گوشت اضافه، استفاده از برنج مرغوب در پخت و پز است. ترکیب طعم برنج ایرانی با سبزیجات تازه و عطر سیر می تواند خواص شگفت انگیزی ایجاد کند. به همین دلیل برای تهیه سبزی پلو حتما از سبزیجات محلی و ایرانی استفاده کنید. اما در مقایسه با پختی که در سبزی پلو نیاز به سبزی و گوشت دارد، قبل از افزودن به برنج بدون نیاز به سرخ شدن نیست. این ویژگی آن را به یک دستور العمل آسان و سریع تبدیل می کند که همچنان طعم منحصر به فرد خود را حفظ می کند.

طرز طعم سبزی پلو

می توانید به راحتی از دارچین برای طعم دادن به سبزیجات استفاده کنید. اگر از طرفداران دارچین هستید، در مرحله جوشیدن برنج، یک چوب دارچین به آب اضافه کنید و سپس آن را با برنج بخورید. همچنین، اگر کمی طعم بیشتری را ترجیح می دهید، وقتی برنج و سبزیجات را به کاسه اضافه می کنید، مقداری دارچین روی مخلوط بپاشید. این روش ها به شما کمک می کند طعم لذیذتر و طعمی جذاب تر داشته باشید. با افزودن دارچین به پخت سبزیجات می توانید طعم و عطر این غذا را بهتر کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

راز سبزی پلو خوشمزه

سبزیجات خرد شده به سرعت پخته می شوند، مخصوصاً در حرارت جوشاندن برنج بنابراین قبل از شستن برنج، سبزی را به مدت 3 دقیقه اضافه کنید و با برنج کمی بجوشانید.

یکی از ترفندهای پخت پلو مخلوط، استفاده از «ته دیگ» است. خطر سوختن ته دیگ در پلو مخلوط بیشتر از پلو ساده است. به عنوان مثال، سبزیجاتی که در ته دیگ قرار می گیرند ممکن است سیاه شوند. برای رفع این مشکل می توانید از برنج ساده برای لایه زیرین برنج استفاده کنید یا در ته دیگ از مواد مختلفی مانند نان پیتا، سیب زمینی یا کاهو استفاده کنید. این روش ها به شما کمک می کند تا از سوختن ته دیگ پلو جلوگیری کنید و ظاهر و طعم پلو را زیبا کنید. با اجرای این ترفندها می توانید نتیجه عالی در پخت پلو مخلوط بگیرید و به راحتی از این غذا لذت ببرید. برای اطلاع از قیمت سبزی پلو با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا