طراحی سامانه‌ای برای گزارش‌دهی تهرانی‌ها در مورد آسیب‌های اجتماعی

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران از طراحی سامانه‌ای برای گزارش دهی شهروندان در مورد آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

عبدالمجید رحمانی در گفت وگو با باراناخبر،‌ در خصوص پایش اجرای طرح فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی که با حضور تمامی واحدهای اجرایی دخیل در امر آسیب‌های اجتماعی بعد از تعطیلات نوروز به دستور شهردار تهران اجرایی شد، اظهار کرد: از ۱۴ تا ۳۱ فروردین‌ماه طرح فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی شهر تهران به مدت دو هفته با همکاری تمامی نواحی شهرداری تهران و با محوریت سه معاونت هماهنگی امور مناطق، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت آسیب‌های اجتماعی همچون زباله‌گردی، کار کودک، معتاد متجاهر، متکدی و … اجرایی شد، تصریح کرد: این طرح به صورت همزمان در ۲۲ منطقه و ۱۲۴ ناحیه انجام شد که با انجام این طرح، آسیب‌های اجتماعی کاهش یافت و عملا دیگر محل امنی برای بزه‌های اجتماعی وجود نداشت، چرا که گشت‌های تخصصی همچون گشت زباله‌گردی، متکدی، کودک کار و غیره در سطح شهر تردد کرده و به محض مشاهده یکی از موارد فوق‌الذکر نسبت به جذب و ارجاع آنها به مراجع غربالگری اقدام کردند.

رحمانی با بیان این‌که بعد از اجرای این طرح کلونی‌های آسیب و جمع‌های چند ده نفره را در تهران دیگر نمی‌بینیم، اظهار کرد: با این حال رصد و پایش نحوه اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و سامانه‌ای طراحی شده که اطلاعات مرحله اول پاکسازی در آن بارگذاری شود و پس از آن این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا نسبت به گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی‌ از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح محلاتشان اقدام کنند.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با بیان این‌که طرح فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی یک طرح فوریتی بود که با تجهیزات و لجستیک زیاد اجرایی شد، افزود: این طرح ادامه دارد و به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی در دستور کار همیشگی شهرداری تهران قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا