عمومی

شوخی های‌ برخی‌ با جشنواره جهانی فجر

تنها برای اینکه مسئولان فعلی در مذاکرات آتی مرتکب اشتباهات قابل پیش بینی اما جبران ناپذیر نشوند، ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:

1. تاریخ را تنظیم کنید

برای هر رویدادی که وارد تقویم بین المللی می شود، عدم تداخل با رویدادها و فرآیندهای مهم در شکل گیری آن تقویم یک ضرورت اساسی است.

آخرین مهلت جشنواره فیلم کن با FIAPF در یک زمان مشخص در اواسط ماه مه برگزار می شود، مگر اینکه جشنواره مجبور شود به دلیل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به مکان دیگری منتقل شود.

شرط برگزاری جشنواره FIAPF Fair در اواخر اردیبهشت و اوایل ژوئن است تا با جشنواره کن همپوشانی نداشته باشد.

نتیجه ترکیب این دو شرط به صورت منطقی در نامه FIAPF بیان خواهد شد.

به نظر می رسد در این شرایط بهتر است مسئولان از مشاوران ماهر و کارآمدی استفاده کنند که زبان انگلیسی بلد هستند و در خوش بینانه ترین حالت مرتکب چنین اشتباهاتی نمی شوند.

2. لزوم مراجعه به تقویم میلادی

در صورت تحقق تصمیم نهایی سازمان سینمایی، جشنواره فجر در سال 2022 هیچ برنامه ای در عرصه بین المللی نخواهد داشت. بنابراین، پس از یک دوره تعطیلات موجه در سال 2021 به دلیل انفجار کرونا، جشنواره یک دوره تعطیلات غیرقابل توجیه خواهد داشت. لازم است مسئولان و مذاکره کنندگان فعلی بدانند که از خرداد 1400 تا بهمن 1401 که جشنواره بین المللی جشن برگزار نمی شود، سال 2022 به پایان می رسد.

این خلأ بدون ارائه هیچ استدلال قابل فهمی در مجامع بین المللی، قطعاً بر ادامه جشنواره فجر و اعتبار بین المللی آن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

3. لزوم جدی گرفتن جشنواره اصلی بین المللی کشور

برخی از تجربیات غیرحرفه‌ای که منجر به جشنواره‌های موضوعی و ایدئولوژیک یا برخی جشنواره‌های ملی می‌شود، گاهی آنقدر غیرحرفه‌ای است که می‌توان آن‌ها را به طور همزمان در شهرهای مختلف یا حتی هفته‌های سینمایی در مکان‌های مختلف بدون اطلاع صنعت سینما به نمایش گذاشت، حتی خارجی‌ها هم پیشرو هستند.

تقارن جشن های انقلاب با جشن خیمه ها در بهمن ماه باعث شده است که بسیاری از مردم درک درستی از مفهوم جشنواره داشته باشند و آن را تعطیل عمومی بدانند. از سوی دیگر برخی از مسئولان به دلیل همین اتفاق، جشنواره را تنها محلی برای شعارهای روبنایی می دانند.

جشنواره بین‌المللی اصلی کشور در واقع باید محلی برای حضور در فعالیت‌های سینمایی بین‌المللی با عرف و ضوابط موجود در این حوزه باشد، نه جشنواره‌ای که با وجود سالن‌های خالی، مدعی خرید فیلم‌های شناخته‌شده خارجی باشد. یک مخاطب نظری غیر جشن . جشنواره اصلی این کشور مکانی برای حرفه ای ها و عاشقان جدی سینما است. اینها مخاطبان محدودی هستند که برای سه اجرا صندلی های سالن را اشغال می کنند و در جشنواره های درجه یک دیگر مانند ورشو، تالین و کارلووی واری مورد تقدیر قرار می گیرند.

4. دستاورد در عضویت FIAPF

حضور اعضای هیئت مدیره FIAPF یعنی نمایندگان فدراسیون بین المللی اتحادیه های تهیه کنندگان فیلم، تولیدکنندگان ایرانی را قادر می سازد تا مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنند و در صورت تداوم می تواند منجر به گسترش همکاری های بین المللی در عرصه تولید شود. و عرضه کنند. . البته کسانی که همیشه با بودجه های نامحدود همراه بوده و هستند، اهمیت چنین ظرفیت های جدیدی را درک نمی کنند.

5858

دکمه بازگشت به بالا