عمومی

سیب چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

سیب یکی از میوه های بسیار مفیدی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، این میوه می تواند فرصت خوبی برای کمک به شما در رسیدن به هدف باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ITD ، “برخی مطالعات مصرف سیب را با سایر غذاها و حتی سایر میوه ها مانند گلابی مقایسه کرده است و مشخص شده است که سیب می تواند یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن باشد.”

کالری سیب کم است

کاهش وزن گاهی اوقات می تواند پیچیده تر از یک معادله ساده کالری سوزانده شده در مقابل کالری سوزانده شده باشد. اما وقتی نوبت به کاهش وزن و چربی اضافه می رسد ، اهمیت دریافت کالری غیرقابل انکار است.

انواع مختلف سیب می تواند از نظر کالری متفاوت باشد. اما لازم نیست نگران انتخاب انواع کم کالری باشید ، زیرا همه سیب ها گزینه خوبی برای کاهش وزن و سلامت کلی بدن انسان هستند. این امر به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که سیب به جای وعده های غذایی پر کالری خورده شود. به گفته الیزابت گنر ، متخصص تغذیه ، استفاده از گزینه های کم کالری به جای گزینه های پر کالری ، می تواند کالری دریافتی را کاهش دهد که منجر به کاهش وزن می شود.

البته ممکن است یک سیب به عنوان میان وعده کالری احساس گرسنگی در شما ایجاد نکند ، بنابراین می توانید سیب ها را با یک پروتئین یا چربی ترکیب کنید. افزودن برخی غذاهای سالم دیگر مانند کره بادام یا کره بادام زمینی می تواند برای مدت زمان طولانی تری احساس رضایت و سیری بیشتری داشته باشید.

سیب سرشار از فیبر است

فیبر و کاهش وزن دست به دست هم می دهند و سیب هایی با محتوای حدود 5 گرم فیبر ، یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده هستند. این حدود 20٪ فیبر مورد نیاز زنان و 13٪ فیبر مورد نیاز مردان در روز را تأمین می کند.

به گفته لیزا اندروز ، متخصص تغذیه ، یک رژیم غذایی سرشار از فیبر از چند طریق به کاهش وزن کمک می کند. فیبر به افزایش احساس سیری و کاهش اشتها کمک می کند. افزایش مصرف فیبر می تواند به افزایش متابولیسم بدن نیز کمک کند. فیبر باعث رشد باکتری های خوب در روده می شود ، که می تواند بر روی روش سوخت و ساز بدن و استفاده از انرژی تأثیر بگذارد.

سیب حاوی مقدار زیادی آب است

هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به نفع پوست شما باشد و از سردرد جلوگیری کند. مطالعات نشان داده است که افزایش میزان آبرسانی به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند.

علاوه بر دریافت آب منظم ، می توانید آب مورد نیاز بدن خود را با خوردن غذاهایی مانند سیب تأمین کنید. یک سیب حدود 86٪ آب دارد. مقدار زیاد آب در ترکیب با فیبر باعث می شود سیب میان وعده ای باشد تا از گرسنگی جلوگیری کرده و احساس سیری را افزایش دهد.

شاخص سیب قند خون سیب ها پایین است

اگر نیازی به کنترل قند خون خود نباشید ، ممکن است توجه زیادی به شاخص قند خون خود نداشته باشید. اما اگر سعی در کاهش وزن دارید ، شاخص گلیسمی می تواند یک ابزار مفید باشد. شاخص گلیسمی که از 0 تا 100 متغیر است ، نشان می دهد که یک ماده غذایی طی دو ساعت پس از بلع میزان قند خون را افزایش می دهد. یک سیب با نمره 36 غذایی با شاخص گلیسمی پایین محسوب می شود.

اما چه ارتباطی بین این تعداد و کاهش وزن وجود دارد؟ خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین می تواند به کنترل وزن کمک کند زیرا با ثبات تر بودن سطح قند خون از گرسنگی جلوگیری می کند. غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند قند خون را سریعتر بالا می برند ، به این معنی که انسولین برای کاهش قند خون ترشح می شود. وقتی قند خون کم شد ، گرسنه هستیم و می خواهیم دوباره غذا بخوریم. سیب یکی از غذاهایی است که می تواند به ثبات قند خون و کاهش وزن کمک کند.

سیب سرشار از آنتی اکسیدان است

سیب سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که می تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود. کاهش التهاب به خودی خود مفید است ، اما می تواند برای کاهش وزن نیز مفید باشد. التهاب با اضافه وزن همراه است زیرا می تواند بر مقاومت به انسولین تأثیر بگذارد. وقتی مقاومت به انسولین داشته باشید ، بدن می تواند انسولین بیشتری تولید کند که منجر به اضافه وزن می شود. کوئرستین می تواند ترکیبات پیش التهابی را در بدن تغییر دهد و بنابراین مقاومت به انسولین را تحت تأثیر قرار می دهد.

سیب گزینه مناسبی برای مصرف است

تهیه میان وعده به راحتی تهیه سیب نیست. خوردن سیب آسان است و می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

راحتی هنگام انتخاب سبک زندگی سالم یک جنبه اساسی است. اگر پیروی از انتخاب های سالمی که انجام می دهید برای شما آسان نیست ، در طولانی مدت کمتر به آنها پایبند هستید.

افشای و دسترسی آسان به انتخاب های سالم یک ترفند ساده است که می توانید در زندگی روزمره خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، ظرف میوه را در جای قابل توجهی مانند پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا