سهم کم اوکراین در بودجه دفاعی ۲۰۲۴ آلمان

یک رسانه آلمانی گزارش داد که این کشور با وجود وعده‌هایش برای کمک به اوکراین در جنگ در برابر روسیه، در بودجه دفاعی سال آینده خود سهم کمی برای کی‌یف در نظر گرفته است.

به گزارش باراناخبر، این وعده بزرگ آلمان به اوکراین است: تا زمانی که در جنگ  در برابر روسیه به کمک نیاز دارید، ما به شما کمک خواهیم کرد.

اما اکنون مشخص شده که «کریستین لیندنر» وزیر دارایی فدرال آلمان در بودجه سال آینده سهم بسیار کمی را برای اوکراین در نظر گرفته است.

کمک‌های نظامی آلمان از بودجه «اداره مالی عمومی» پرداخت می‌شود و لیندنر چهار میلیارد یورو برای کمک به ارتش اوکراین در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.

در یک مقاله محرمانه که به طور انحصاری در دسترس بیلد قرار گرفته، این مبلغ تقریباً به‌طور کامل بودجه بندی و تخصیص داده شده است؛  ۳.۱ میلیارد برای اقداماتی که قبلاً وعده داده شده و ۷۷۰ میلیون برای وزارت امور خارجه و کمک‌های به آن در نظر گرفته شده است. بنابراین، تنها ۱۲۰ میلیون برای پروژه‌های نظامی جدید در سال ۲۰۲۴ باقی می‌ماند.

اما مبلغ مورد نیاز بسیار بیشتر از این است. اوکراین انتظار دارد که ۵.۲۲ میلیارد یورو درخواست بیشتری کند تا کی‌یف بتواند در برابر روس‌ها مقاومت کند.

کی‌یف مشخص کرده است که برای چه چیزی باید بودجه بیشتری وجود داشته باشد: ۸۸۰ میلیون برای پدافند هوایی،  ۶۷۵ میلیون برای خودروهای جنگی زرهی،  ۳۹۰ میلیون برای مهارت‌های پیشگام،  ۹۳۵ میلیون برای تجهیزات حفاظتی و ۲.۳۴ میلیارد برای تعمیرات، قطعات یدکی و تدارکات.

با این حال، بودجه ۲۰۲۴ در اواسط نوامبر تصویب خواهد شد و تا آن زمان همچنان رایزنی‌های فشرده در این زمینه ادامه خواهد داشت.

«آندره‌آ شوارتز» مسئول بودجه نظامی در کمیته بودجه پارلمان آلمان در گفت‌وگو با نشریه بیلد اظهار داشت: ما باید به قول خود عمل کنیم. وقتی صحبت از کمک به اوکراین در سال آینده به میان می‌آید، نباید دست از تلاش برداریم. وزیر دارایی موظف است تا تصویب نهایی بودجه میلیاردها دلار دیگر را برای کمک به اوکراین ارائه کند. اوکراین باید بتواند به وعده های آلمان تکیه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا