ورزشی

رجزخوانی ساپینتو برای یحیی و شوک عنایتی به پرسپولیس!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش باراناخبر، وزنه‌برداری ایران روزهای عجیبی را می‌گذارند. در شرایطی که حتی رقابت در آسیا هم بسیار سخت شده است باید هر طور شده قد راست کند و سرش را به عنوان یک رشته مدال‌آور بالا نگه دارد.  می‌گوید یک فرصت دارد؛ یک سطح بالاتر می‌رود یا پرونده‌اش منفی می‌شود و این پایانی است که قهرمان دیروز و سرمربی امروز وزنه‌برداری برای پرریسک‌ترین انتخاب زندگی ورزشی‌ خود آماده کرده است.  نواب نصیرشلال چهره نام آشنای وزنه‌برداری ایران با قبول سرمربیگری تیم ملی شریک روزهای عجیب وزنه‌برداری شده است. بدون شک او در اولین تجربه سرمربیگری خود راه پر فراز و نشیبی را انتخاب کرده و سال سختی پیش رو دارد.  باید تیمی بسازد که هم مدال جهانی بگیرد و هم سهمیه المپیک، در بازی‌های آسیایی مدعی باشد و در المپیک پاریس مدال آور.

آمار فینال‌های سرخابی در جام حذفی

پرسپولیس تنها دو بار در فینال‌های جام حذفی شکست خورده اما آبی‌پوشان پایتخت تجربه بیشتری در حضور در فینال‌های جام حذفی دارند. صد و یکمین داربی پایتخت، دهم خرداد در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. یکی از حساس‌ترین داربی‌های پایتخت که برنده آن قهرمانی جام حذفی خواهد شد.   در تاریخ ادوار لیگ برتر دو تیم یک بار در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند. بیستم تیر ۱۳۷۸ در ورزشگاه آزادی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سرخپوشان به پایان رسید.

آمار فینال‌های سرخابی در جام حذفی

پرسپولیس تنها دو بار در فینال‌های جام حذفی شکست خورده اما آبی‌پوشان پایتخت تجربه بیشتری در حضور در فینال‌های جام حذفی دارند. صد و یکمین داربی پایتخت، دهم خرداد در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. یکی از حساس‌ترین داربی‌های پایتخت که برنده آن قهرمانی جام حذفی خواهد شد.  در تاریخ ادوار لیگ برتر دو تیم یک بار در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند. بیستم تیر ۱۳۷۸ در ورزشگاه آزادی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سرخپوشان به پایان رسید.

سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال اعلام شد

سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصل آینده مسابقات اعلام شد. صادق درودگر، عضو هیات رییسه سازمان لیگ اظهار کرد: در آیین‌نامه جدید نقل‌ و انتقالات، سقف بودجه هر تیم لیگ برتری ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است. او در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: هم‌چنین ۲۵ میلیارد تومان برای اخد مجوز حرفه‌ای، ۱۰ میلیارد تومان برای اخذ مجوز ملی و هم‌چنین ۲۵ میلیارد تومان برای کسب رتبه اول تا چهارم در نظر گرفته شده که مجموع این ارقام حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

دستور دادستان برای تعلیق رئیس فدراسیون متهم به اختلاس

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان درباره سرنوشت رئیس فدراسیون متهم به اختلاس گفت: تا زمان صدور رای نهایی، ما مجبوریم حکم تعلیق فرد متهم به اختلاس را اجرا کنیم و این دستور دادستان است. مرتضی فلاح در گفت‌وگو با باراناخبر، درباره وضعیت یکی از روسای فدراسیون متهم به اختلاس اظهار کرد: در راستای اجرای ماده هفت قانون ‌تشدید، دادستان اعلام کرده ما وظیفه داریم حکم را اجرا کنیم. بنابراین به دنبال راهکاری هستیم تا برای امروز و فردا حکم تعلیق را اجرا کنیم.

پرسپولیس بدون ملی‌پوش!

رضا عنایتی، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ۳۵ بازیکن را برای حضور در اردوی تیمش دعوت کرد که در این فهرست هیچ بازیکن از تیم قهرمان لیگ دیده نمی‌شود. رضا عنایتی، سرمربی تیم ملی فوتبال امید اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی این تیم را که از ۱۲ خرداد ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود، اعلام کرد. سرمربی جدید تیم ملی فوتبال امید ۳۵ بازیکن را برای حضور در این اردو دعوت کرده است که قبل از حضور در مسابقات غرب آسیا برگزار می‌شود.

اظهارات یحیی قبل از فینال حذفی مقابل استقلال

سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش با وجود قهرمانی در لیگ برتر، برای فتح جام حذفی انگیزه زیادی دارد و برابر استقلال “فقط برای پیروزی و قهرمانی” قرار می‌گیرد. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار داربی فینال جام حذفی اظهار کرد: آخرین بازی فصل را در پیش داریم. تا اینجا خوب آمدیم و قهرمان لیگ هم شدیم اما هنوز کارمان کامل نشده است. به دنبال این هستیم که سال را با قهرمانی تمام کنیم و این هدف اصلی ماست. بعضی جاها نوشتند که انگیزه استقلال بیشتر است چون پرسپولیس لیگ برتر را گرفته است، این درست نیست و ما انگیزه داریم. این بازی برای تیم و هواداران مهم است و انگیزه‌مان کم نخواهد شد. بیشتر از قبل باید بجنگیم و تمرکز کنیم. این کار را باید در بازی فردا انجام دهیم. هر چند سختی‌های زیادی داشتیم و بازیکنان از نظر روحی و جسمی تحت فشار هستند، فردا به تنها چیزی که فکر کنیم، پیروزی و برد است. برای گرفتن جام بازی می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی کسب کنیم.

آخرین وضعیت نساجی

سرمربی اسپانیایی پس از تسویه حساب با مدیران باشگاه نساجی از این تیم جدا شد. کارلوس هرناندس، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال نساجی که هدایت این تیم را در پنج بازی آخر نساجی در لیگ برعهده داشت، پس از تسویه حساب با مدیران باشگاه، از این تیم جدا شد. همچنین آداما نیان مهاجم اهل مالی پس از توافق با مدیران نساجی از این تیم جدا شد. این بازیکن در یک فصل فوتبالی نتوانست در امر گلزنی موفق ظاهر شود.

اظهارات ساپینتو قبل از فینال حذفی مقابل پرسپولیس

سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در فینال جام حذفی حضور یافت. ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی حاضر شد. او درباره مشکلات باشگاه و تاثیر آن روی روحیه تیم عنوان کرد: امیدوارم تاثیرگذار نباشد. حدود ۸ ماه است که پول خود را دریافت نکرده‌ایم و هر هفته یکسری قول داده‌اند اما شرایط فرقی نکرده است. این سخت است که روی کار خود تمرکز کنیم و از این کار خسته‌ایم. ما ذهنمان را گذاشتیم که بازی آخر را ببریم و سعی می‌کنیم با تمام زور، توان، شجاعت، قلب و هر چیزی که داریم در این فینال بجنگیم و ۱۰۰ درصد مطمئنم که این بازی را می‌بریم. شایسته قهرمانی هستیم و این استحقاق را داریم که با قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائلم اما به ظرفیت‌های خودمان و روحیه تیمی باور دارم.

حبیب قهر کرد؟

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما هیچ نامه ای برای ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک نزده‌ایم و این را رد می کنم.  مناف هاشمی در مورد مصوبات نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک نفر حضور نداشت و بحث های مختلفی مطرح شد.  روسای دو کمیسیون انتخاب شدند و قره سید رییس کمیسیون حقوق ورزشی و شمس الدین حسینی رییس اقتصادی و بازاریابی شدند.   همتی قبلا برای کمیسیون اقتصادی مد نظر بود اما به او گفته بودیم اگر حسینی قبول کرد، حسینی انتخاب می شود. این نفرات با پیشنهاد رییس کمیته ملی المپیک و موافقت اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند.

دستور اینفانتینو برای حل مشکل پول‌های بلوکه ایران در فیفا و ای اف سی

رئیس فدراسیون فوتبال از دستور اینفانتینو برای حل مشکل پول‌های بلوکه ایران در فیفا و ای اف سی خبر داد. «مهدی تاج» روز سه شنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو دستگاه صلاحیت کاندیدا را برای ریاست هیئت فوتبال را رسیدگی می کنند، اینکه چیزی بعنوان فساد و مسایل جانبی مطرح شود این دستگاهها رسیدگی می کنند و بخصوص در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد مفصل با این مجموعه ها صحبت داشتم چیز قابل احصایی که عنوان کنند به ما ارائه ندادند و به همین خاطر هم ما انتخابات‌مان را برگزار کردیم. وی اظهارکرد: مرجع رسیدگی به این مسایل فدراسیون فوتبال نیست. دستگاه‌های مربوطه در مورد آقای افشاریان چیزی را متوجه ایشان ندانستند و هر دو تایید کردند. زحمات آقای پرویز موسوی را از نزدیک دیده ام و شاهد بودم که ایشان زحمات زیادی کشید، ورزشکار را کمک کرد، ساخت و چک داد که اذیت‌ها و گرفتاریی‌هایی برای او درست شد و نسبت به او بی آنلاین شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا