دستاورد جدید لبنانی‌ها در مرزهای جنوبی؛ صهیونیست‌ها فقط نگاه کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که امروز (پنجشنبه، ۲۰ جولای)، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰، ساکنان شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان، اقدام به احداث راه و مسطح کردن اراضی خود در کنار خط موسوم به «خط آبی» (خط مرزی ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی) کردند.

 

 

شبکه لبنانی المیادین با انتشار این خبر نوشت: «از زمان آزادسازی جنوب لبنان و منطقه بقاع غربی، چنین اقدامی بی‌سابقه بوده است. بر اساس این گزارش، این خاک‌برداری‌ با حمایت ارتش لبنان و تحت نظارت شهرداری کفرشوبا در امتداد حصار بتنی جدید احداث شده چند روز اخیر از سوی رژیم صهیونیستی با بلوک‌های بتنی انجام می‌شود». 

 

 

«علی شعیب» خبرنگار شبکه المنار نیز با انتشار یک ویدئوی کوتاه از نظاره‌گر بودن «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهایش خبر داد و نوشت: « تنها چند دقیقه… این‌گونه هالوی، رئیس ستاد ارتش دشمن در جریان گشت مرزی خود از سایت العباد روبروی شهرک حولا با همراهی فرمانده منطقه شمالی و فرمانده لشکر الجلیل فرمانده تیپ شرق دیده شدند».

 

 

وی سپس ویدوئی از خاکبرداری و احداث یک جاده خاکی در امتداد خط آبی منتشر کرد و نوشت: «یک بولدوزر لبنانی متعلق به شهرداری کفرشوبا در حال ساخت جاده خاکی در امتداد خط به اصطلاح عقب نشینی در تپه‌های کفر شوبا است. جایی که دشمن در حال ساخت دیوار بتنی در سرزمین‌های اشغالی و آماده‌باش با تانک و سرباز، پیش از استقرار ارتش لبنان است».

 

 

از سوی دیگر، شهردار کفرشوبا نیز تایید کرد: «ما جاده‌ای را در منطقه عقب‌نشینی شده و در امتداد بلوک‌هایی که اشغالگران قرار داده‌اند خواهیم ساخت تا تردد شهروندان به سمت برکه «بعثائیل» را تسهیل کنیم». 

شهروندان لبنانی ساکن کفرشوبا نیز به المیادین گفتند: این حق ماست که در زمین خود کار کنیم و به لطف حضور ارتش، مقاومت و مردم از اشغال نمی‌‌ترسیم.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که اشغالگران نظاره‌گر عملیات خاک‌برداری لبنان هستند و ارتش لبنان نیز به حالت آماده‌باش درآمده است. اشغالگران در واکنش به این تحرکات در کفرشوبا، بمب‌های دودزا به سمت اراضی لبنانی شلیک کردند. یک تانک رژیم صهیونیستی نیز همزمان با این تحرکات در اراضی لبنانی، از سایت رویسات به حرکت درآمد و اشغالگران نیروهایشان را در چند متری محل خاکبرداری به حالت آماده‌باش درآوردند.

 

 

 

بر اساس این گزارش، منطقه‌ای که امروز لبنانی‌ها وارد آن شده‌اند، از دهه ٧٠ تاکنون تحت اشغال صهیونیست‌ها بوده در حالی که بر اساس قطعنامه ۴٢۵ سازمان ملل، جزئی از خاک لبنان به حساب می‌آید.

«عزت القادری» شهردار کفرشوبا نیز در این خصوص گفت: «بازگشت این مناطق به خاک لبنان باعث افتخار ماست و دستاورد مهمی محسوب می‌شود».

رژیم صهیونیستی، نیمه‌های سه‌شنبه شب پیش در بلندیهای اشغالی کفرشوبا و در پشت خط آبی در منطقه اشغالی، اقدام به احداث یک دیوار سیمانی کردند که نقش آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است.

این در حالی است که نهم ژوئن گذشته، مردم کفرشوبا و العرقوب موفق شدند عملیات خاکبرداری اشغالگران در این منطقه را متوقف کنند و بلافاصله وارد اراضی لبنانی در پشت خط عقب‌نشینی تحت کنترل اشغالگران شوند و پرچم لبنان را در طرف مقابل سایت صهیونیستی «السماقه» برافراشته کنند. 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا