درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی+ تضمینی 100%

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

اگر مشتاق هستید درباره یک مشکل رایج پوستی که خیلی ‌هامون باهاش درگیر هستیم اطلاعات مفیدی دریافت کنید، این مطلب برای شما نوشته شده. موضوع اصلی صحبت در اینجا، منافذ باز پوست صورت هست. همه‌ مون دوست داریم پوست صاف و یکدستی داشته باشیم، اما منافذ باز گاهی اوقات اجازه نمی ‌دن به این خواسته ‌مون برسیم. اما نگران نباشید، چون در این صفحه روش ‌های درمان قطعی منافذ باز پوست در خانه اشتراک می ذاریم که کمک می ‌کنن تا این مشکل رو به طور قطعی حل کنید. پس با عطاری حاج محمد، با سابقه ترین مرجع عرضه محصولات طبیعی سلامتی و زیبایی، همراه باشید.

منافذ باز پوست صورت چی هستن و چرا به وجود میان؟

منافذ باز پوست، سوراخ‌های کوچکی روی سطح پوست هستن که باعث می‌شن پوست بتونه نفس بکشه و مواد مختلفی مثل چربی و عرق رو از خودش خارج کنه. این منافذ به طور طبیعی روی همه نوع پوست وجود دارن، اما بعضی وقت‌ها بزرگتر از حد معمول به نظر میان که بهشون می‌گیم “منافذ باز”.

دلایل ایجاد منافذ باز

  1. چربی زیاد پوست (سبوم): پوست‌های چرب بیشتر در معرض منافذ باز قرار دارن چون تولید چربی زیاد باعث بزرگتر شدن منافذ می‌شه.
  2. ژنتیک: اگر والدینتون منافذ باز دارن، احتمال زیادی هست که شما هم این مشکل رو داشته باشید.
  3. پیری و کاهش کلاژن: با افزایش سن، پوست کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کنه که باعث شل شدن پوست و بزرگتر به نظر رسیدن منافذ می‌شه.
  4. مراقبت نادرست از پوست: استفاده از محصولات آرایشی سنگین و عدم پاکسازی مناسب پوست می‌تونه باعث انسداد و بزرگتر شدن منافذ بشه.
  5. قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب زیاد باعث آسیب به کلاژن و الاستین پوست می‌شه که نتیجه‌اش بزرگتر شدن منافذ هست.
  6. آلودگی‌های محیطی: ذرات آلودگی و گرد و غبار می‌تونن وارد منافذ پوست بشن و اونا رو بزرگتر و بیشتر قابل مشاهده کنن.

راهکارهای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

خوشبختانه برای درمان منافذ باز پوست، یک سری درمان های خانگی موثر وجود داره که اگر به شکل صحیح و منظم انجام بشن می تونن درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی باشن. بعضی از این راهکارها رو در ادامه بشناسید:

شستشوی منظم صورت

اولین و مهم ‌ترین قدم برای داشتن پوست صاف و بدون منافذ باز، شستشوی منظم صورته. این کار باعث می‌شه چربی و آلودگی‌هایی که توی منافذ جمع می‌شن، پاک بشن و منافذ کوچکتر به نظر بیان.

طرز تهیه شوینده خانگی

  • یک قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو
  • کمی آب ولرم

این مواد رو با هم مخلوط کنید و به صورت بمالید. بعد از 10 دقیقه صورتتون رو با آب ولرم بشویید. عسل خاصیت ضدباکتری داره و آب لیمو به بستن منافذ کمک می‌کنه.

استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک‌ها یکی از بهترین راه‌های درمان منافذ باز پوست هستند. اینجا چند تا ماسک خانگی رو بهتون معرفی می‌کنیم که خیلی مؤثرن.

طرز تهیه ماسک خاک رس

  • دو قاشق غذاخوری خاک رس
  • یک قاشق چایخوری گلاب

خاک رس و گلاب رو با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاد. این ماسک رو روی صورتتون بمالید و بذارید 15 دقیقه بمونه. بعد با آب ولرم بشویید. خاک رس چربی اضافی رو جذب می‌کنه و منافذ رو کوچیکتر می‌کنه.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ

  • یک عدد سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو

سفیده تخم‌مرغ و آب لیمو رو خوب مخلوط کنید و به صورتتون بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک باعث سفت شدن پوست و بستن منافذ می‌شه.

بخور دادن صورت

بخور دادن یکی دیگه از روش‌های عالی برای تمیز کردن منافذ پوسته. این کار باعث باز شدن منافذ و خروج آلودگی‌ها می‌شه.

روش انجام بخور صورت

  • یک قابلمه آب رو به جوش بیارید.
  • چند قطره اسانس روغنی مثل روغن درخت چای یا اسطوخودوس به آب اضافه کنید.
  • صورتتون رو بالای قابلمه نگه دارید و یک حوله روی سرتون بندازید تا بخار مستقیم به صورتتون بخوره.
  • بعد از 10 دقیقه، صورتتون رو با آب سرد بشویید تا منافذ بسته بشن.

استفاده از تونر طبیعی

تونرها کمک می‌کنن تا pH پوست متعادل بشه و منافذ بسته بمونن.

طرز تهیه تونر خانگی

  • نصف لیوان گلاب
  • نصف لیوان آب نارگیل

 

این دو ماده رو با هم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. بعد از شستشوی صورت، این تونر رو روی پوستتون اسپری کنید و اجازه بدید خشک بشه. گلاب و آب نارگیل هر دو خواص ضدباکتری و ضدالتهابی دارن و به بستن منافذ کمک می‌کنن.

لایه‌برداری منظم

لایه‌برداری منظم باعث می‌شه سلول‌های مرده پوست از بین برن و منافذ باز بسته بشن.

طرز تهیه لایه‌بردار خانگی

  • دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • یک قاشق غذاخوری عسل

شکر قهوه‌ای و عسل رو با هم مخلوط کنید و به صورتتون بمالید. با حرکات دوَرانی ماساژ بدید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار رو هفته‌ای یک بار انجام بدید تا نتایج فوق‌العاده‌ای ببینید.

استفاده از آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه معجزه‌گر برای پوست محسوب می‌شه. این گیاه خواص ضدباکتری و ضدالتهابی داره و به بستن منافذ کمک می‌کنه.

طرز استفاده از آلوئه‌ورا

  • یک برگ آلوئه‌ورا رو ببرید و ژل داخلش رو خارج کنید.
  • این ژل رو به صورتتون بمالید و بذارید 15 دقیقه بمونه.
  • بعد با آب سرد بشویید. این کار رو روزانه انجام بدید تا به نتایج خوبی برسید.

مصرف مواد غذایی مناسب

تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامت پوست داره. مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کرده رو کاهش بدید و از مواد غذایی سالم مثل میوه‌ها و سبزیجات، ماهی‌های چرب مثل سالمون و آجیل‌ها بیشتر استفاده کنید. آب کافی بنوشید تا پوستتون همیشه مرطوب و سالم بمونه.

اجتناب از محصولات آرایشی سنگین

محصولات آرایشی سنگین و چرب می‌تونن منافذ پوست رو مسدود کنن. سعی کنید از محصولات آرایشی سبک و غیرکومدوژنیک استفاده کنید. همچنین، هر شب قبل از خواب حتماً آرایشتون رو پاک کنید تا منافذ پوستتون تنفس کنن.

اهمیت درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست از جنبه‌های زیادی حائز اهمیته. این کار علاوه بر بهبود ظاهر پوست، از بروز جوش و آکنه، ورود آلودگی‌ها بع لایه‌های عمیق پوست، جذب بهتر محصولات مراقبتی و جلوگیری از پیری زودرس جلوگیری می‌کنه.

درمان منافذ باز پوست صورت نیاز به مراقبت‌های منظم و استفاده از روش‌های طبیعی داره. با استفاده از این روش‌های خانگی که در این راهنما به اونها اشاره شد، می‌تونید به مرور زمان منافذ پوستتون رو کوچک‌تر کنید و پوست صاف و زیبایی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که صبر و مداومت در انجام این روش‌ها کلید موفقیته. پس با حوصله و دقت این نکات رو رعایت کنید و نتایج شگفت‌انگیزش رو ببینید.

در عطاری آنلاین حاج محمد ، دیجی کالا ، عطاری آریا و سایت الماس طبمی تونید با مشاوره تخصصی کارشناسان بهترین محصولات برای درمان قطعی منافذ پوست صروت رو پیدا کنید و نتایج سریع و بلندمدت بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا