بین الملل

درس حقوق بین‌الملل به جوزپ بورل!

به گزارش باراناخبر نصری نوشت: چند اصلاحیه به بیانیه شما (در گروه ۷) وارد است آقای بورل،

۱- اول اینکه کار اسرائیل «ضربه» نبود، بلکه «حمله غیرقانونی» یا «تجاوز» بود؛

۲- فاعل در جمله شما کجاست؟ لطفا کلمه «اسرائیل» را ذکر کنید! به این صورت «حمله غیرقانونی اسرائیل…»؛

۳- حمله در «خاورمیانه» اتفاق نیفتاد! دقیق‌تر باشید: ایران، عراق و سوریه که سه کشورهای مستقل عضو سازمان ملل متحد هستند مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند!

۴- اگر می‌خواهید «همه بازیگران» را به خویشتن‌داری دعوت کنید، ابتدا باید به بستر اتفاقات اشاره کنید! به این صورت که باید اسرائیل را به خاطر حملات غیرقانونی‌اش «به شدت» محکوم کنید، سپس از همه بازیگران بخواهید که خویشتن‌داری کنند!

۵- در بیانیه شما هیچ اشاره‌ای به نقض منشور سازمان ملل متحد توسط اسرائیل و همچنین حق ذاتی ایران، عراق و سوریه در دفاع از خود قید نشده؛

۶- تحریم‌های شما علیه اسرائیل چه شد؟ پس از حمله به سفارت ایران شما تحریم‌های جدیدی علیه ایران بخاطر استفاده از حق دفاع مشروع‌اش‌وضع کردید! آیا قصد ندارید بخاطر حمله به قلمروهای سه کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد به اسرائیل حداقل اخمی نشان دهید؟

۷- همانطور که گفتید شما باید جنگ غزه را متوقف کنید (البته عبارت دقیق‌تر آن “نسل کشی” در غزه است) – و باید از گسترش جنگ به بقیه منطقه نیز جلوگیری کنید! اما این اتفاق با یک پست در شبکه X اتفاق نخواهد افتاد!

شما باید اسرائیل را «مجبور» کنید این کار را انجام دهد! یعنی حداقل باید متضمن اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت شوید، اسرائیل را وادار به تمکین به دستورات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری سازید، و ««توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل» را نیز تعلیق نمایید.

این درس کلاس اول حقوق بین‌الملل است؟

311311

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا