کسب و کار برتر ایرانی

درباره اینورتر صنعتی چه میدانید؟

درباره اینورتر صنعتی چه میدانید؟

سیستم های اینورتر صنعتی در محیط های سخت استفاده می شوند و به طور ویژه برای محافظت از بارهای بحرانی در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند. ترانسفورماتور ایزولاسیون گالوانیکی برای جداسازی بار از منبع استفاده می شود. در غیر این صورت منبع تغذیه باعث آسیب جدی به ترانسفورماتور و بارهای سنگین می شود. برای خرید اینورتر ایرانی میتوانید به ثامن مراجعه کنید.

کاربردهای اینورتر صنعتی

برق یکی از نیازهای ضروری صنایع است. اینورتر یک دستگاه مستقل است که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می کند. اینورتر منبع تغذیه بدون وقفه و مداوم را تضمین می کند. در کاربردهای مختلفی مانند یو پی اس، کنترل کننده سرعت، موتورهای الکتریکی و غیره استفاده می شود. انواع مختلفی از اینورترها برای مقاصد تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود. صنایع برای عملیات مستمر در صنعت نیازمند استفاده از اینورترهای صنعتی هستند. اینورترها نقش مهمی در صنعت تولید و ساخت دارند. سازندگان اینورتر می توانند اینورترهای صنعتی را بر اساس نیازهای صنعتی خود سفارشی کنند. اکنون اهمیت و مزایای استفاده از اینورترهای صنعتی را درک می کنید.

اهمیت استفاده از اینورتر صنعتی

اینورترهای صنعتی دستگاه هایی با قدرت بالا هستند که می توانند در برابر قطع برق محافظت کنند. صنایع مختلف با قدرت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عملکرد آن کار می کنند. تولید برق؛ حمل و نقل صنعت تولید صنایعی مانند تولید نفت باید بدون وقفه کار کند. تعطیلی عملیات آنها منجر به خسارات مالی می شود. تمامی این صنایع برای عملیات صنعتی بدون وقفه نیاز به منبع تغذیه مداوم و پایدار دارند. کاربردهای صنعتی مانند سیگنالینگ راه آهن و شبکه، امنیت برق، خروج از فرودگاه؛ ایستگاه کنترل خط لوله و کارخانه های تولیدی نیاز به منبع تغذیه مداوم دارند.

اینورتر صنعتی چیست؟
اینورتر صنعتی چیست؟

قطعی برق، نوسانات و قطعی برق بزرگترین تهدید برای صنایع تولیدی است. سازمان های صنعتی در برابر تغییرات در تامین برق آسیب پذیر هستند. خسارت ناشی از قطع برق مطمئناً ویرانگر خواهد بود. قطع برق به مدت تقریباً ده ثانیه می تواند باعث خاموش شدن فوری تولید شود. این می تواند باعث آسیب به تجهیزات و ماشین آلات در صنعت تولید شود. بنابراین باید یک اینورتر صنعتی کارآمد و قوی برای مقابله با قطعی برق و جریان نصب شود.

صنعت اطمینان می دهد که اینورترهای صنعتی مناسب، مقیاس پذیر و کارآمد نصب شده اند. بنابراین اینورترهای صنعتی برای انواع صنایع و کاربردهای صنعتی اهمیت بیشتری دارند. صنعت باید اینورترهای صنعتی مناسب را از نظر بار قدرت و کارایی انتخاب کند.

ساختار اینورتر صنعتی

اینورتر یا درایور AC وسیله ای است که برای کنترل موتور AC استفاده می شود.یک پارامتر مهم در سرعت کار این دستگاه ها فرکانس ولتاژ ورودی است که توسط اینورتر برای تنظیم سرعت تغییر می کند. دستگاه های مبدل صنعتی به دو دسته ورودی تک فاز و ورودی سه فاز تقسیم می شوند. این ورودی به معنای برق ورودی از شبکه شهری به اینورتر است و اینورتر تک فاز به معنای دستگاهی است که با برق ورودی تک فاز کار می کند. شرکت تک اینورتر با سالها تجربه سودمند در زمینه واردات انواع تجهیزات صنعتی در ایران، یکی از تامین کنندگان و تامین کنندگان پیشرو اینورترهای شرکت های مختلف می باشد. شرکت های طرف قرارداد Paras Drive عبارتند از هیوندای کره، LS کره، هایتک تایوان، دلتا چین و تولیدکنندگان iMaster. اینورتر یا درایو یکی از تجهیزات پرکاربرد صنعتی است

سه جزء اصلی اینورترهای صنعتی

1. فیلتر خازنی: که برای کاهش توان ورودی استفاده می شود.

2. بخشی از مبدل برق شهری: برای تبدیل برق متناوب شهری به ولتاژ بالا (مبدل AC به DC)

3. مبدل برق یا IGBT: تولید پالس های PWM با سرعت بالا (تبدیل برق DC به AC). مهمترین اجزای اینورترها IGBTها هستند. در یک اینورتر، ما از IGBT برای تولید فرکانس های مختلف استفاده می کنیم. اصطلاح IGBT مخفف ترانزیستور دوقطبی با گیت عایق است. IGBT ها ترانزیستورهای دوقطبی گیت عایق هستند و یکی از نیمه هادی ها با بالاترین سرعت سوئیچینگ هستند و برای سوئیچینگ سریع استفاده می شوند.

انواع اینورتر صنعتی

اینورترهای صنعتی انواع مختلفی دارند که برای مصارف کنترلی مختلف مناسب هستند، انواع اینورتر بسته به نوع کاربری در همه برندها یافت می شود. انواع سرمایه گذاران عبارتند از:

اینورتر ls

اینورتر زیمنس

اینورتر با تکنولوژی بالا

اینورتر امستر

اینورتر اشنایدر

دلتای کایهوریهوری

آی اینورتر yeJafran

اینورتر انجیر

و…

ویژگی های اینورتر صنعتی

برخی از ویژگی های اینورترهای صنعتی عبارتند از:

کنترلر DSP 16 بیتی

ترانسفورماتور عایق داخلی

سوئیچ استاتیک داخلی

شیفتر دستی داخلی

تابع محدود کننده فعلی

تنظیم ولتاژ خروجی <1%؛

100٪ عدم تعادل بار

تغییر تاخیر از 20 میلی ثانیه به 10 ثانیه (قابل تنظیم از طریق LCD)

لینک های رایگان بالقوه

سیستم مانیتورینگ از راه دور

و….

دکمه بازگشت به بالا