عمومی

حمله میگرن و ۵ محرک برای آن

حملات میگرنی می تواند در اثر وقایع خاص ، غذاها یا تغییراتی در بدن ایجاد شود که شناخته شده باعث آنها می شود. اگرچه محرک ها باعث میگرن نمی شوند ، اما می توانند شما را در مقابل حملات میگرنی آسیب پذیرتر کنند.

به گزارش باراناخبر ، عصر ایران وی با استناد به مرحله سلامت نوشت: “آشنایی با این موارد و توجه به آنها در زندگی روزمره برای جلوگیری از انجام حملات میگرنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.”

میگرن چیست؟

همه سردردها میگرن نیستند و همه میگرن ها باعث سردرد نمی شوند. میگرن یک سردرد مکرر ، متورم و شدید است که به طور معمول یک طرف سر را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال ، می تواند هر دو طرف سر را تحت تأثیر قرار دهد. درد ناگهان شروع می شود و ممکن است قبل یا با علائم دیداری ، عصبی ، دستگاه گوارش یا همراه باشد.

عادت هایی که می توانند حملات میگرنی را تحریک کنند

در مطالعه 200 بیمار میگرنی ، بیش از 90٪ از بیماران حداقل یک محرک مرتبط با میگرن را شناسایی کردند. شایع ترین محرک ها شامل استرس جسمی یا عاطفی (77٪) ، قاعدگی (72٪) ، قرار گرفتن در معرض نور روشن یا روشن (65٪) و بوهای مختلف (61٪) است.

الکل

یک مطالعه بیش از 2،000 شهروند هلندی نشان داد که بسیاری از افراد مبتلا به میگرن از الکل خودداری می کنند زیرا این امر می تواند باعث سردردهای شدید شود.

نویسندگان این مطالعه که در ژورنال اروپایی عصب شناسی منتشر شده است ، خاطرنشان کردند که الکل محرک میگرن است زیرا در حدود یک سوم افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند ، و میزان مصرف الکل و مدت زمان ایجاد آن را مبتلا می کند. سردرد نیز متفاوت است. آن ها هستند.

فشار

استرس شایعترین محرک حملات میگرنی است. همه افراد در برخی از نقطه های زندگی ، استرس و اضطراب را تجربه می کنند. استرس واکنشی است به محرک عاطفی (بیشتر تهدید) در هر شرایطی. اضطراب واکنشی استرس است.

افرادی که از حملات میگرنی رنج می برند نیز بیشتر از اضطراب رنج می برند. افراد مبتلا به میگرن اغلب کمال گرا و جاه طلب هستند. بنابراین ، ارتباط آشکاری بین میگرن و اضطراب وجود دارد.

خواب

بین خواب و میگرن ارتباط کاملی وجود دارد. تغییر در ریتم خواب ، خواب زیاد یا خواب خیلی کم می تواند باعث میگرن شود.

حدود نیمی از مبتلایان به میگرن در خوابیدن یا خوابیدن مشکل دارند. نتایج یک مطالعه نشان داد 38٪ از افراد مبتلا به میگرن به طور متوسط ​​6 ساعت یا کمتر از شب می خوابند ، در نتیجه افزایش قابل توجهی در دفعات و شدت حملات میگرنی ایجاد می شود و 71٪ از سردردها هنگام بیدار شدن از خواب ظاهر می شود.

غذا

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چگونه یک محصول خاص می تواند باعث میگرن یا انواع دیگر سردردها شود ، اما برخی تحقیقات نشان داده اند که غذاهای در معرض خطر بیشتر آنهایی هستند که حاوی مقادیر بالایی از مواد به نام آمین های بیوژنیک هستند. .

دو مورد از این آمین ها شامل تیرامین و هیستامین هستند و در محصولات زیر وجود دارند:

– گوشت فرآوری شده

– محصولات کنسرو شده و دودی

– بادام زمینی

– آووکادو

– نوشیدنی الکلی

– غذای دریایی

– پنیر

سیگار

دخانیات به عنوان یک محرک برای سردردها ، به ویژه میگرن عمل می کند. نتایج یک مطالعه که در ژورنال سردرد و درد منتشر شده است ، نشان داد که افراد سیگاری بیشتر از افراد سیگاری در معرض حمله میگرن قرار دارند.

محققان به نقش مهمی که دوز مورد استفاده در این منطقه بازی می کند ، اشاره کردند. آنها دریافتند افرادی که روزانه پنج یا بیشتر سیگار می کشند ، بیشتر از میگرن رنج می برند.

سرانجام ، توصیه می شود از ژورنالی برای شناسایی عوامل خطر میگرن استفاده کنید. “شما می توانید از چه موقع و تحت چه شرایطی حمله میگرنی را تجربه کرده و سایر اطلاعات مربوط به این رویداد را در این دفترچه یادداشت کنید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا