جدیدترین لامپ های ال ای دی

لامپ‌های ال ای دی از جدیدترین تکنولوژی‌های استفاده شده جهت تأمین روشنایی محیط هستند که امروزه استفاده از آن‌ها در مقایسه با لامپ‌های قدیمی و پرمصرف بسیار رایج شده است. ال ای دی ها نسبت به لامپ‌های قدیمی، مصرف انرژی بسیار پائین‌تری دارند و از روشنایی و پخش نور بهتری نیز برخوردار هستند. اگر به دنبال اطلاع از قیمت لامپ ال ای دی هستید، در ادامه مطالب همراه ما باشید تا با این لامپ بیش‌تر آشنا شوید.

خرید لاین نوری کناف لاینکس

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره ۰۹۱۲۵۱۵۴۵۳۱ در ارتباط باشید.

انواع لامپ ال ای دی

برای خرید لامپ ال ای دی یکی از موارد مهم، انتخاب رنگ نور لامپ است؛ این محصولات در سه رنگ مختلف تولید می‌شوند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • نور آفتابی و گرم (با درجه حرارت نوری 2700 تا3000 کلوین)

این لامپ‌ها رنگ زرد ملایم همانند غروب خورشید دارند که موجب القای حس آرامش و راحتی به افراد حاضر در مکان می‌شود. این رنگ لامپ به دلیل ملایم بودن بسیار برای فضا‌هایی که نیاز به آرامش دارند، مثل چراغ سقفی اتاق خواب، سالن نشیمن، سالن غذاخوری و غیره استفاده می‌شوند.

  • نور صدفی یا یخی (با درجه حرارت نوری 4500 تا5000 کلوین)

این نوع رنگ، از نور آفتابی کمی‌سفیدتر و طبیعی‌تر است و به همین دلیل احساس انرژی بیش‌تری را به افراد حاضر در فضا انتقال می‌دهد. به طور کلی، نور صدفی، یک رنگ ترکیبی و بین رنگ نور مهتابی و آفتابی است و به همین خاطر برای مکان‌ها و فضاهای اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نور مهتابی یا سرد (با درجه حرارت نوری 6500 تا7200 کلوین)

این نور دارای رنگ‌های آبی و سفید و القاکننده فضای نیم‌روز در یک روز صاف است؛ از همین رو از نور مهتابی برای انجام فعالیت‌هایی مانند مطالعه و طراحی و همچنین برای فضاهایی مانند تولیدی و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. برای اطلاع از قیمت لامپ ال ای دی در هر سه طیف رنگی گفته شده، به لیست قیمت قرار داده‌شده در سایت مراجعه کنید.

در زمان خرید لامپ ال ای دی با انواع بسیار متنوع طراحی نیز روبرو خواهید شد که هریک کاربرد و قابلیت‌ مخصوصی دارند؛ در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع لامپ ال ای دی سقفی عنوان شده است.

 

انواع لامپ ال ای دی سقفی

  • پنل‌های مستطیلی یا مربعی
  • پنل‌های گرد برای کاربردهایی مانند چراغ سقفی اتاق خواب
  • پنل نوری لبه‌ای برای کاربردهایی مانند چراغ سقفی اتاق خواب
  • پنل‌های دارای نور پس زمینه
  • پنل‌ و چراغ ال ای دی با نور سفید
  • لامپ ال ای دی سقفی با قابلیت تغییر رنگ

مزایای لامپ ال ای دی

اگر در خرید لامپ ال ای دی شک دارید، آشنایی یا مزایای منحصر به فرد این لامپ به شما کمک خواهد کرد تا از خرید آن مطمئن شوید؛ در ادامه برخی از این مزایا گفته شده است:

  • مصرف انرژی بسیار کم
  • تنوع گسترده در طراحی و شکل ظاهری
  • وجود انعطاف‌پذیری در لامپ برای طراحی و زیبای سازی فضا
  • کیفیت بالای نور
  • طول عمر زیاد
  • تنوع در رنگ نور
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • مقاومت بالای بدنه لامپ در مقابل ضربه
  • عدم تولید نور و اشعه‌های مضر
  • محافظت از سلامت چشم‌ها

نکات لازم برای خرید لامپ ال ای دی سقفی 

دقت داشته باشید که برای چه کاربردی اقدام به خرید لامپ ال ای دی کرده اید؛ برای مطالعه، برای اضافه کردن نور ملایم به فضا و یا برای زیباسازی محیط، زیرا برای هر یک از این موارد به لامپ با نور خاصی نیاز دارید.

قیمت لامپ ال ای دی روز به روز در حال تغییر است؛ در نتیجه باید لامپی را انتخاب کنید که با توجه به بودجه و نیاز شما، یک گزینه مناسب باشد.

دقت داشته باشید که طول عمر لامپ ال ای دی سقفی باید بیش از 15000 ساعت باشد.

شما باید دمای رنگ مناسب محیط و نیاز خود را شناسایی و انتخاب کنید.

دقت به ضمانت ارائه شده توسط شرکت سازنده لامپ نیز از موارد مهم در زمان خرید لامپ ال ای دی است.

تولیدکنندگان، این پنل‌ها را در دو نوع روکار و توکار طراحی و تولید می‌کنند.

 

لامپ ال ای دی رنگی

به صرفه بودن لامپ ال ای دی رنگی از لحاظ مصرف انرژی و تولید گرمای کمتر، آن را به بهترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان ها و روشنایی منازل تبدیل کرده است. امروزه با پیشرفت های عظیم تکنولوژی، طیف وسیعی از رنگ های سفید، زرد، آبی، قرمز، نارنجی، بنفش و سبز تولید می‌ شوند که شما می توانید با توجه به سلیقه خود از آن ها برای نورپردازی بخش های مختلف منزل و محیط کار خود استفاده کنید. علاوه بر این قیمت لامپ ال ای دی در مقایسه با مزایای آن بسیار مناسب است. 

کاربردهای لامپ ال ای دی رنگی

لامپ های ال ای دی کاربردهای فراوانی در دکوراسیون منزل دارند و می توان با استفاده از آن ها، فضای بسیاری از بخش های خانه را لذت بخش کرد. از جمله کاربردهای لامپ ال ای دی رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی زیر کابینت
  • استفاده به عنوان نور مخفی در سقف
  • روشنایی نمای ساختمان
  • استفاده در کلیدهای برق سرویس بهداشتی برای نمایش اشغال بودن یا نبودن سرویس
  • قابل استفاده در وان حمام و ایجاد نورهای رنگی برای برطرف کردن خستگی
  • نورپردازی بالکن، پاسیو و حتی نیمکت های استفاده شده در فضای باز 

ویژگی ها و مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی رنگی

لامپ های ال ای دی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از تکنولوژی های پیشرفته ای در ساخت آن ها استفاده شده است. با وجود کیفیت بالا، قیمت لامپ ال ای دی بسیار مناسب است. این لامپ ها مجهز به سیستم کنترل نور هستند؛ به عنوان مثال می توانند همزمان با تغییر دمای محیط، تغییر رنگ دهند. علاوه بر این امکان تعویض رنگ ها به وسیله ریموت کنترل نیز امکان پذیر است. از دیگر ویژگی های این لامپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه برق مصرفی
  • ایمنی بالا
  • دوام زیاد و عمر طولانی

ویژگی ها و کاربردهای لامپ ال ای دی خطی

لامپ های ال ای دی با برخورداری از مزایا و زیبایی خاص خود، توانسته اند محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان پیدا کنند. در این میان، لامپ ال ای دی خطی از پرطرفدارترین لامپ های ال ای دی محسوب می شود. تنوع در نوع و قیمت لامپ ال ای دی خطی آن را به گزینه ای مناسب برای انواع سلیقه ها و تزئین مکان های مختلف تبدیل می کند. از ویژگی های منحصر به فرد لامپ ال ای دی خطی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و انعطاف: برخی از مدل ها ال ای دی خطی به صورت شکل T یا L هستند و این امکان را ایجاد می کنند تا ظاهری مدرن و زیبا ایجاد شود. مدل های ساده آن نیز فضایی جذاب را در خانه یا کسب و کار شما به وجود می آورد.
  • تنوع در رنگ و مدل: تنوع در رنگ لامپ های خطی، این امکان را ایجاد می کند تا مصرف کنندگان بتوانند نور محیط را بر اساس نیاز یا سلیقه تنظیم کنند. علاوه بر این وجود مدل های توکار، معلق و روکار باعث می شود لامپ های ال ای دی خطی برای تزئین انواع فضاهای تجاری و مسکونی مناسب باشد.

 لامپ ال ای دی خطی به دلیل برخورداری از ویژگی های بی نظیر و ظاهر مدرن در انواع مکان های تجاری مانند؛ رستوران، کافه، باشگاه، کتابخانه و ادارات کاربرد دارد. علاوه بر این در مکان های بهداشتی و آموزشی نیز از این لامپ ها استفاده می شود. این لامپ ها در راهروها، اتاق ها و پذیرایی خانه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کیفیت و قیمت لامپ ال ای دی خطی

از آن جا که لامپ های ال ای دی خطی بر اساس فناوری های روز دنیا ساخته می شوند، از طول عمر بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این مصرف انرژی پایین تر و روشنایی بیشتری نسبت به مدل های قدیمی دارند. قیمت لامپ ال ای دی خطی با توجه به نوع و طول آن متفاوت است.

طول عمر لامپ های ال ای دی چقدر است؟

لامپ های ال ای دی در سال های اخیر به یکی از پرمصرف ترین تجهیزات روشنایی تبدیل شده اند. لامپ led چیزی حدود 50000 ساعت روشنایی از خود ایجاد کرده و برخی از برندها چیزی نزدیک به 100000 ساعت روشنایی ایجاد می کنند. به طور کلی، اگر از لامپ های خود به مدت 10 ساعت در طول روز استفاده کنید، led ها فقط 14 سال کارایی خواهند داشت.

 همه لامپ¬های ال ای دی روشنایی خود را با افزایش کارکرد از دست می دهند. این فرآیند بسیار تدریجی و آهسته است و به طور معمول منجر به از دست دادن 20 تا 30 درصدی خروجی آن ها در طول چند سال استفاده کردن می شود. لامپ led نسبت به لامپ رشته ای طول عمر بیشتری دارد به طوری که لامپ رشته ای چیزی حدود 1000 تا 2000 ساعت روشنایی از خود ایجاد کرده ولی لامپ ال ای دی مدت زمان بیشتری روشن می ماند.

چگونه طول عمر لامپ های ال ای دی را افزایش دهیم؟

برای افزایش طول عمر این لامپ ها می توانید بر اساس محیط موردنظر خرید خود را انجام دهید. همچنین لامپ ها را بیش از حد روشن نگذارید و تعداد دفعات خاموش و روشن کردن آن ها را کاهش دهید.

تفاوت لامپ smd و led چیست؟

لامپ های LED دستگاه های نیمه هادی هستند که دیود آنها از دو پایانه تشکیل شده و الکتریسیته بین پایانه ها جریان می یابد. بدین ترتیب جریان الکتریکی از طریق الکترولومینسانس به فوتون تبدیل شده و بدون انتشار گرمای زیاد، نور تولید می کند. از سوی دیگر، لامپ های smd نوع خاصی از LED هستند که از فناوری نصب روی سطح، برای صرفه جویی در فضا استفاده می کنند. از آنجایی که پایانه های طولانی در لامپ smd وجود ندارند، می توان تراشه های LED را در کنار هم قرار داد. 

در نتیجه، حتی با استفاده از تراشه های LED با توان کمتر، خروجی نور بهتری حاصل می گردد. لامپ های LED یکپارچه اغلب شامل 3-4 تراشه پرقدرت هستند که با هم ترکیب شده و یک پرتو متمرکز نور را ایجاد می کنند. در حالیکه، لامپ های smd، از 20 عدد تراشه LED بسیار کوچک تشکیل شده اند که نور روشنی را تولید می کنند. در جدول زیر برخی از ویژگی های اساسی لامپ smd و LED را مقایسه کرده ایم. ما در مجموعه هدایت گستر انواع لامپ smd و LED را با مناسب ترین قیمت عرضه کرده ایم. چنانچه در مورد محصولات سوالی دارید، با ما تماس بگیرید. 

 

مشاهده محصولات بیشتر در ترب

دکمه بازگشت به بالا