بین الملل

تکذیب حمله به مواضع واگنر توسط ارتش روسیه/پریگوژین به «دعوت به شورش مسلحانه» متهم شد

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) با بیان اینکه گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حمله موشکی ارتش روسیه به مواضع گروه پیمانکار نظامی واگنر صحت ندارد، اظهارات فرمانده این گروه درباره جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیگ، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از پیام‌ها و ویدیوهایی که به نقل از یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه واگنر مبنی بر حمله وزارت دفاع روسیه به اردوگاه‌های واگنر منتشر شده صحت نداشته و یک تحریک اطلاعاتی هستند.

این وزارتخانه افزود: ارتش روسیه به «ماموریت‌های جنگی» علیه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهد.

پیش‌تر یوگنی پریگوژین با انتشار ویدیویی ۳۰ دقیقه‌ای در کانال تلگرامی خود انتقادهای بی‌سابقه‌ای را علیه رهبری روسیه مطرح کرد و مدعی شد که فرماندهان نظامی این کشور درباره وضعیت جنگ به مردم روسیه دروغ می‌گویند.

کمی بعد پریگوژین ویدیویی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که مدعی بود نشان‌دهنده حمله نیروهای ارتش روسیه به مواضع گروه واگنر است.

کمیته ملی ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات پریگوژین هیچ مبنایی نداشته و سرویس امنیت فدرال روسیه پرونده‌ای با اتهام «دعوت به شورش مسلحانه» علیه پریگوژین باز کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا