بین الملل

تعویق در امضای توافق سیاسی سودان و تاکید البرهان به پایبندی نسبت به روند سیاسی

در حالی که توافق انتقال سیاسی در سودان برای دومین بار به تأخیر افتاده است، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد که این شورا به روند سیاسی که به انتخابات منجر شود، پایبند است.

به گزارش باراناخبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح سودان گفت: ما همچنان به روند سیاسی که به انتخابات منجر شود به رغم اختلافات درباره ادغام نیروهای واکنش سریع که منجر به تأخیر در امضای توافق نهایی شده است، پایبند هستیم.

این توافق شامل تشکیل دولت غیرنظامی با حمایت جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به خلأ سیاسی در سودان به دنبال کودتای اکتبر ۲۰۲۱ است؛ اما امضای این توافق با ادامه مذاکرات ارتش و نیروهای واکنش سریع درباره ساختار ارتش دو بار به تأخیر افتاده است.

کمیته‌های مقاومت حامی دموکراسی که مذاکرات با ارتش را رد می‌کردند با این توافق سیاسی مخالف هستند.

منابع سیاسی و نظامی اعلام کردند، تنش‌ها میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در هفته‌های گذشته درباره جدول زمانی پیشنهادی برای ادغام این نیروها در ارتش افزایش یافته است.

به گفته این منابع، ارتش خواهان مشخص کردن مدت دو سال است در حالی که نیروهای واکنش سریع می‌گویند که این مساله به ۱۰ سال نیاز دارد. همچنین نیروهای واکنش سریع پیشنهاد داده‌اند که رئیس غیرنظامی آتی شورای حاکمیتی به شورای مشترک فرماندهان ارتش و نیروهای واکنش سریع بپیوندد.

البرهان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تحصن ششم آوریل گفت: به تأخیر انداختن توافق با هدف ایجاد چهارچوب‌های محکمی که پویایی انقلاب را حفظ کند، ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا