عمومی

تعمیر کابل شارژر با چسب حرارتی

من خراب و پوسیده شده است، حالا باید کابل جدید بخرم یا امکان تعمیر دارد؟! شاید این سوالی باشد که ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد. خراب شدن کابل‌های شارژ یک موضوعی است که بسیاری از ما با آن درگیر هستیم و معمولا اگر راه‌حلی برای تعمیر کابل شارژ پیدا نکنیم بعد از پوسیده شده سر از سطل زباله در می‌آورد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما یاد دهیم که چگونه این مشکل را حل کنید، پس با ما همراه شوید.

کابل شارژ وسیله‌ای است که در روز بارها از آن استفاده می‌کنیم و عوامل بسیار زیادی ممکن است موجب پوسیدگی آن شود. حال اگر کابل‌های مخصوص برای سیستم کامپیوتر یا تلویزیون باشند که جایگاه ثابتی دارند قطعا امکان سالم ماندن آن‌ها بسیار است اما کابل‌هایی مانند کابل شارژ موبایل که شاید در روز بارها جا به جا و استفاده شود بیشتر در معرض خراب شدن است و معمولا کابل شارژ سامسونگ  پس از مدتی در اثر پیچ خوردن روکش رویی آن‌ها خراب می‌شود و رشته‌هایی از سیم‌های مختلف بیرون می‌زند که ظاهر خوشایندی هم ندارد.

حال واقعیت این است که ما می‌توانید آسیب‌های کوچک وارد شده به کابل شارژ را تعمیر کنیم اما در برخی موارد آسیب‌ها به قدری جدی هستند که کابل نیاز به عوض شدن دارد و در این صورت ما نباید نسبت به تعمیر آن اقدام کنیم. چرا که کابلی که خراب می‌شود، در برخی حالات تعمیر نادرست آن اثرات مخربی روی دستگاه می‌گذارد. حال با تمام این احوالات می‌خواهیم چند روش برای تعمیر کابل شارژ را که می‌توانیم خودمان بدون آسیب رسانی به دستگاه انجام دهیم را یاد بگیریم.

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های تعمیر کابل شارژ، استفاده از چسب برق است. در واقع این روش علاوه بر اینکه اصلا خطرناک نیست، بسیار به صرفه نیز است و تقریبا در اکثر خانه‌ها چسب برق پیدا می‌شود. در این روش کافی است محل آسیب دیده کابل را با نوار چسب برق به طور کامل بپوشانید. حال کار از محکم کاری عیب نمی‌کند بنابرین بهتر است محل شکاف خورده کابل را چندین دور با چسب بپوشانید تا مقاومت آن بالاتر برود.

استفاده از چسب برق برای تعمیر کابل شارژ، یک راه حل موقتی برای وارد نشدن آسیب‌های جدی در آینده است.گرمای داده شده به شیلد حرارتی موجب می‌شود تا نوار به سیم کشی کابل برسد و منطقه آسیب دیده را تقویت کند.

خمیر (چسب) قابل فررم دهی سوگرو (Sugru) یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان برای تعمیر عر نوع شارژری، حتی آسیب دیده شدید، استفاده کرد. ماده این خمیر فوق‌العاده انعطاف پذیر است و به خوبی فرم و شکل کابل را به خود می‌گیرد و زمانی که این خمیر را به دور کابل می‌پیچید تنها کافی است ۲۴ ساعت آن را در هوای آزاد قرار دهیم تا به طور کامل فرم خود را بگیرد و محکم شود، سپس می‌توانید برای مدتی طولانی از شارژر خود استفاده کنید.

یکی از بهترین مزایای خمیر قابل فرم دهی سورگو، امکان قالب گیری آن به فرم کابل است و شما برای تعمیر هر نوع شارژری می‌توانید از آن استفاده کنید و بابت استحکام آن مطمئن باشید.

یکی از ساده‌ترین روش‌های خانگی برای تعمیر کابل شارژ استفاده از فنر به سایز کابل است. شاید باورتان نشود ولی همین راه‌حل ساده اجازه خم شدن بیش از حد به کابل نمی‌دهد و روکش آن از آسیب دیدن در امان می‌ماند. برای این کار تنها کافی است که یک فنر ریز به قطر کابل پیدا کنید و آن را باز کرده و دور کابل بپیچید و به همین سادگی شما یک کابل شارژ بسیار محکم و مقوم در برابر پوسیدگی و یا آسیب‌های دیگر خواهید داشت.

هرگز از فنرهای درشت و بسیار ضخیم برای این کار استفاده نکنید، بلکه سعی کنید یک فنر پیچشی نازک و کوچک برای شارژر خود انتخاب کنید.

درست است که برای خراب شدن هر وسیله‌ای اگر راه‌حلی وجود داشته باشد که بتوان آن را در خانه انجام داد، برای فرد مزیت بسیاری دارد اما گاهی اوقات استفاده از راهکارهای خانگی به قیمت خراب شدن دستگاه تمام می‌شود. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر هر کابلی خراب یا پوسیده شده است و قطع و وصلی زیاد دارد یا اصلا کار نمی‌کند قبل از آنکه دست به کار شوید و خودتان آن را تعمیر کنید، از افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند کمک بخواهید تا متوجه مشکل کابل شوید. حال اگر کابل هیچ ایراد اساسی نداشت و تنها یک پوسیدگی سطحی داشت، می‌توانید با استفاده از راهکارهای خانگی آن را تعمیر کنید اما اگر کابل یا شارژر شما مشکل اساسی دارد بهتر است از نتخصصین در این زمینه کمک بخواهید تا صدمه‌ای به دستگاه شما وارد نشود. 11 مهر

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که با خرابی روکش کابل شارژتان مواجه شوید و بیندیشید که نحوه تعمیر کابل شارژر موبایل چگونه است، در چنین مواقعی برای تعمیر آن چند راهکار وجود دارد. در ادامه مقاله این راهکارها را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به بدون مراجعه به تعمیرکار و صرف هزینه اضافی کابل شارژ موبایل خود را تعمیر کنید.

چرا تعمیر کابل شارژر موبایل همیشه ممکن نیست؟

لازم به ذکر است قبل از اقدام به تعمیر کابل در خانه به روش‌های گفته شده بهتر است ابتدا مشکل را دقیق بررسی کنید. چنان چه فقط کابل دارای پوسیدگی است به روش‌های گفته شده قابل تعمیر است. در برخی مواقع امکان دارد سیم‌های داخل کابل با ناخالصی که دارد موجب قطع‌ و وصلی شود در چنین مواقعی بهتر است کابل را تعویض کنید.

نکته!

استفاده از کابل های خراب و آسیب دیده می تواند آسیب جدی به باتری وارد کند. بنابراین با خرید یک کابل هزینه بسیار کم تری نسبت به تعویض باتری در پیش رو دارید. البته پیشنهاد ما مراقبت از کابل شارژ قبل خرابی است در این صورت کابل اصلی عمر بیش تری دارد. به این معنی که عمر مفید کابل را می‌بینید.

راهکارهای نه چندان همیشگی تعمیر کابل شارژ

اگر روکش کابلتان آسیب‌دیده و امید به تعمیر کابل شارژ وجود داشت و یا فکر جلوگیری از تخریب کامل کابل دارید. بهتر است اقدامات زیر را امتحان کنید.

  • استفاده از خمیر فرم دهی برای تعمیر کابل شارژر موبایل

خمیرهای فرم دهی راهکار دوم است تا بتوانید کابل شارژ را تعمیر کنید. هم چنین این خمیرها انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. نحوه استفاده از آن به این شکل است که ابتدا خمیر را در دستان صاف کرده و به‌اندازه محل آسیب‌دیدگی باز کنید و آن قسمت را با خمیر بپوشانید.

  • استفاده از چسب حرارتی و یا چسب برق

راهکار اول برای تعمیر که در هر خانه‌ای موجود است استفاده از چسب برق یا حرارتی است. شما می‌توانید چسب نوار را با چند دور محل آسیب‌دیدگی را بپوشانید. استفاده از چسب حرارتی هم به همان شکل است می‌توانید دورتادور محل خرابی را چسب بزنید تا موجب تخریب سیم‌های داخل کابل نشود.

فنر یکی دیگر از نحوه تعمیر کابل شارژر موبایل است. اما هنگامی می‌توان آن را به‌عنوان تعمیر در نظر گرفت که آسیب‌دیدگی جزئی است و به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر از گزینه فنر به‌عنوان راهکاری برای تعمیر در نظر می‌گیریم.

  • استفاده از کابل شارژ تعمیری

چنان چه آسیب‌دیدگی کابل به‌گونه‌ای است که نمی‌توان با استفاده از روش‌های ذکر شده در قسمت بالا آن را تعمیر کرد. مثل این که سیم‌های کابل قطع شده باشد. در این صورت می‌توانید یک کابل دیگر که درگاه آن با موبایل شما هم خوانی دارد را تهیه کنید. سپس درگاه جدا شده از کابل آسیب‌دیده را به کابل تعمیری وصل کنید و با استفاده از روش‌های مطرح شده در بالا آن را محکم و مقاوم‌تر کنید.

  • استفاده از شیلدهای حرارتی

شیلد حرارتی راهکاری مقاوم برای تعمیر کابل شارژ موبایل است. شکل ظاهری آن به‌صورت لوله‌ای است. نحوه استفاده از آن به این صورت است که شما باید آن را وارد محل آسیب‌دیدگی کنید و به کمک یک وسیلة حرارتی مثل فندک به آن حرارت دهید تا کاملاً مانند روکش دور سیم‌های داخل کابل محکم شده و بچسبد.

داشتن کابل شارژ خراب به باتری گوشی شما صدمه می‌زند هم چنین باعث کندی شارژ گوشی می‌شود بنابراین بهتر است با آموزش درست نحوه تعمیر کابل شارژر موبایل بتوانید کابل خود را تعمیر و مقاوم کنید. ما نیز در این مقاله سعی کردیم چندین راهکارها و آموزش تعمیر را برای شما ارائه دهیم. امیدواریم با مطالعه موارد ذکر شده از این پس بتوانید خودتان کابل شارژ را قبل خرابی بیش از اندازه تعمیر کنید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مورد نیاز (*) که نمایش داده شده را وارد کرده‌اید. کد HTML مجاز نیست

قبل از بررسی و تعمیر هر وسیله یا کابلی، حتما از یک متخصص در زمینه خود درباره روش تعمیر آن سوال کنید و اگر مشکل اساسی وجود نداشت از راهکارهای خانگی با رعایت ایمنی لازم استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی اروس دیجیتال،عرضه کننده قاب گوشی،گلس گوشی، دسته بازی،اسپیکر، هندزفری، هدقون و هدست با قیمت فوق العاده و فروشگاه اینترنتی پرداخت درب منزل دارد

دکمه بازگشت به بالا