عمومیکسب و کار برتر ایرانی

بهترین روش کلمه یابی برای سئو

پیش تر در به طرح و چگونگی کسب رتبه های برتر در گوگل پرداختیم، اصول و الفبای کلی بهینه سازی که رعایت هر کدام از آنها می تواند تاثیر بسیار مهمی در بهبود شما بگذارد. یکی از مهم ترین این اصول، انتخاب کلمات کلیدی است. این کلمات در واقع همان عبارت هایی هستند که منجر به جذب بازدید کننده از گوگل و دیده شدن در نتایج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در انتخاب صحیح این کلمات و عبارت های کلیدی دقت بیشتری به خرج دهید، احتمال موفقیت تان نیز بیشتر خواهد شد. یک تیم حرفه ای سئو در اصفهان باید بتواند خدمات مختلف و متفاوتی مثل آنالیز رقبا، سئو خارجی و داخلی، بهینه سازی ساختار سایت، لینک سازی درست، تولید محتوای متنی و گرافیکی منحصر به فرد داشته باشد.

  1. استفاده از پیشنهادات گوگل

پیشنهادات گوگل یکی از بهترین منابعی است که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات بمانید.

گوگل همواره به دنبال نمایش مفیدترین نتایج و هدایت شما به آن صفحات است و سعی می کنند کلمات پرتکرار و متداول را به شما پیشنهاد دهد. وقتی عبارتی به یکی از پیشنهادات گوگل بدل می شود، می توانیم به ارزش آن پی ببریم و نتیجه بگیریم که افراد زیادی به دنبال جست و جوی آن هستند.

هرچند که الگوریتم های گوگل در نمایش نتایج، محدود به یکی دو پارامتر مشخص نیست و ممکن است بسته به عوامل گوناگون تغییر کنند، اما مهم ترین هدفش رساندن شما به نزدیک ترین و دقیق ترین نتیجه است که بخش عمده ای از این موضوع بواسطه‌ی محبوبیت و میزان جست و جوی آن تعیین می شود.

  1. جست و جوهای مرتبط گوگل

است در عبارت های پیشنهادی گوگل به محض تایپ کردن یک کلمه یا جمله روی صفحه نقش می بندند، اما جست و جوهای مرتبط بعد از اینکه دکمه‌ی اینتر را فشار دادید، درست در انتهای اولین صفحه‌ی جست و جو و پایین آخرین نتیجه به نمایش درمی آیند.

در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این قسمت نشان خواهد داد.

  1. استفاده از ابزارهای متفاوت در یافتن کلمات کلیدی

برای تحلیل کلمات و یافتن پیشنهادات جدید، ضروری است که از ابزارهای این حوزه استفاده کنید. پیشنهاد ما بکار بستن همزمان چندین ابزار و مرجع مختلف، مقایسه‌ی نتایج آن و در نهایت انتخاب نهایی است. چرا که هر کدام از این ابزارها، بخشی از آمار را در اختیار دارند و تحلیل شان ممکن است نسبت به توان و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد. خصوصا در تحلیل رفتار کاربران ایرانی که بعضا با برخی محدودیت ها و تحریم ها دست به گریبان هستند.

وقتی تنها به بررسی کلمات در یک ابزار بسنده می کنید، احتمالا بخش عمده ای از کاربران و متعاقبا عبارات مهم بسیار زیادی را از دست خواهید داد.

  1.  اینکه مردم در حال حاضر چه چیزی را بیشتر جست و جو می کنند و از کدام کلمات استفاده می کنند، به تفکیک زبان و مناطق جغرافیایی مختلف می توانید در گوگل ترندز ببینید.
  2. راه دیگرپیدا کردن کلمات مرتبط از پیشنهادات و نتایج جست و جو در یوتیوب، توئیتر یا اینستاگرام است که با توجه تعداد بالای کاربران شان معیار خوبی در تشخیص ارزش و محبوبیت یک عبارت بشمار می روند.
  3. آنالیزور ها و آمارگیرها

آمارگیرها نقش مهمی در تعیین استراتژی سئوی شما ایفا می کنند. مشاهده کانال های ورودی، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، تحلیل رفتار آنها و… بخشی از امکانات متعددی است که آمارگیرهایی نظیر  به شما ارائه می کنند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید:

درست است که ابزار های تحلیل گر آنلاین در حقیقت “همه چیز” را به شما نمی گویند یا دسته کم گزارش هایشان کمی با تاخیر همراه است، با این حال می توانید آمار کلی از کلمه هایی که باعث شدند بازدیدکننده به سمت شما بیاید را در پنل کاربری خود ببینید. با یافتن عبارت های اصلی که سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سایت شما ارجاع دهد، به ریشه‌ی ارزشمندی دست می یابید که مانور دادن روی همان کلمات، می تواند ترافیک بیشتری نیز به سمت شما بکشاند.

هرچند کلماتی که از طریق می یابید، الزاماً هدف اصلی شما نیستند و ممکن است به یک صفحه‌ی مشخص از سایت شما نیز منجر نشود. اما در هرحال برایتان بازدیدکننده می فرستند و این ارزش دارد. برای مثال یک جست و جو را در نظر بگیرید که صفحه ای تحت آن عنوان وجود ندارد و گوگل تنها به نمایش چند نتیجه مرتبط اکتفا می کند. شما بعنوان یک تولید کننده محتوا با استفاده از این فرصت و نوشتن مطلبی با همین عنوان و حول همین موضوع، می توانید بازدیدکنندگان بسیاری به سوی خود سرازیر کنید.

  1. بررسی گزارش تبلیغات

اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل استناد ترین مرجع برای مشاهده وضعیت تان خواهند بود. گوگل ادز اطلاعات به مراتب دقیقی تری نسبت به و دیگر آمارگیرها به شما ارائه می کند و خواهد گفت کاربران نسبت به چه عبارت هایی رغبت بیشتری نشان داده اند و کدام کلمات، کلمات کلیدی و ارزشمندی به حساب می آیند.

از تعداد کلیک های هر کدام از مواردی که برای تبلیغات درنظر گرفته اید، می توانید در انتخاب تیتر ها و توضیحات مطالب هم استفاده کنید و خود را بهبود ببخشید. همان چیزی که آمارگیرها کم و بیش در ارائه‌ی دقیق آنها اهمال می ورزند 🙂

  1. بررسی سایت های پرسش و پاسخ

جمله های سوالی نیز می توانند ایده‌ی خوبی برای تیتر اصلی یک مطلب یا کلمات کلیدی آن باشند. وب سایت های زیادی وجود دارند که کاربران در آنها به پرسش و پاسخ درباره موضوعات مختلف مشغول هستند. سایت هایی مثل ، ، یا نمونه های داخلی که با یک جست و جوی کوتاه می توانید آن ها را پیدا کنید.

سوالاتی که در این وب سایت ها مطرح می شود، عبارت های بلند تری بوجود می آورد که امکان رقابت را برای شما ساده تر می کند. در این شرایط احتمال موفقیت شما در رسیدن به صدر نتایج جست و جو نیز افزایش می یابد.

نکته حائر اهمیت توجه به میزان بازدید صفحه و تعداد پاسخ ها و نظرات نوشته شده نسبت به یک پرسش است که می تواند معیاری از همه گیر بودن و محل بحث بودن آن موضوع باشد. در نظر داشته باشید که همه آنچه که به عنوان سوال در این سایت ها مطرح می شوند، مناسب شما نیستند و شاید از نظر گوگل نیز ارزشی نداشته باشند. وظیفه شما بررسی جوانب مختلف این امر است. می توانید میزان محبوبیت یک عبارت را با مقایسه سوالات مشابه بدست آورید یا با جایگزینی کلمات هم معنی، متداول ترین جست و جو ها را پیدا کنید.

  1. نگاهی به داشته باشید

ویکی پدیا بعنوان بزرگترین دانش نامه‌ی آزاد، مرجعی شناخته شده برای مخاطبان اینترنت در سراسر دنیا به شمار می آید. با وجود کاربرمحور بودن، دقت و تلاش نویسندگان و اعضای ارشد این مجموعه در بررسی مقالات، باعث شده تا صفحات ویکی پدیا، استاندارد و اغلب جزو برترین نتایج جست و جوی گوگل باشند.

همچنین قسمت در انتهای هر مقاله، تعدادی صفحه‌ی مشابه را به شما نشان می دهد که می توانید از آنها در پیدا کردن زنجیره ای از واژگان مرتبط استفاده کنید.

  1. زیر نظر گرفتن رقبا

برای انتخاب بهترین کلمات، همواره رفتار رقبا را رصد کنید و نتایج جست و جوی کلمات مرتبط با کار خودتان را بررسی کنید. برای شروع کلمه ای با طول نسبتا کوتاه را انتخاب کرده و اولین نتایج گوگل را مشاهده و تحلیل کنید. به نحوه‌ی چینش تیترها و چگالی کلمات کلیدی در یک پاراگراف یا یک بخش از صفحه توجه کنید.

اگر کار شما در حوزه‌ی پوشاک است، با جست و جوی عبارت های کلی نظیر “خرید لباس مردانه” یا “خرید اکسسوری مردانه” نتایج جست و جو ها را نگاه کنید و از آنها در جهت بهبود خودتان، الگو بگیرید.

تجربه ها و نظرات تان را در رابطه با پیداکردن کلمات کلیدی با ما به اشتراک بگذارید
شما چه پیشنهاداتی برای پیداکردن کلمات و عبارات کلیدی و دارید؟ در قسمت نظرات با ما دربرای اینکه بتوانید یک سئو قوی داشته باشید، باید اول از همه به نیاز مخاطب فکر کنید و ببینید که او بیشتر چه موضوعاتی را با چه کلماتی در گوگل جستجو می‌کند….

برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

اگر در حوزه سئو یا تولید محتوا فعالیت دارید، قطعاً می¬دانید که انتخاب کلمه کلیدی درست اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه باید در مورد سئو و انتخاب کلمات کلیدی اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید متنی را بنویسید که در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی بگیرد.

مهم‌تر از همه اینکه بعد از جستجوی متن، کاربر و مخاطب را به هدف اصلی¬اش برساند. پس اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهکارهایی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب در می‌گردید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اهمیت سئو و انتخاب کلمات کلیدی چیست؟

قطعاً زمانی که اهمیت یک کاری را بدانید، بیشتر ترغیب می شوید که آن را درست انجام دهید. کلمات کلیدی نیز جز پراهمیت‌ترین مواردی هستند که در سئو باید آنها را رعایت کنید. زمانی که کلمه کلیدی درست انتخاب کرده باشید، مخاطب می‌تواند با توجه به هدفی که دارد و جستجویی که انجام می‌دهد، به محتوای مد نظرش برسد و وارد سایتتان شود.

پس احتمال اینکه مطالب دیگر سایتتان را دنبال کند، بیشتر خواهد بود و همین باعث ایجاد فضای رقابتی بین شما و دیگر سایت ها خواهد بود، به شرط این که از کلمات کلیدی صحیح و به روز استفاده کنید. مهم‌تر این که باید اصول و راهکارهای سئو و انتخاب کلمات کلیدی را بدانید.

 

دکمه بازگشت به بالا