عمومی

«اول اونا شروع کردن!» – باراناخبر

بازیکنانی که به یکدیگر حمله کردند فقط کمی سرشان را برگرداندند و به سروش رفیعی نگاه کردند. بازیکنی که همین دو سال پیش در دیدار پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش درگیر شد ، درگیر شد و حالا او در کنار استنلی برای موفقیت سپاهان می جنگد! دیدن سعید آقایی که فقط یکی دو سال پیش وقتی عضوی از سپاهان بود با کبوتر قرمز در دستان پرسپولیسی ها می خواند بد نبود و حالا پرسپولیس می سوزد!

به گزارش باراناخبر ، عصر ایران وی نوشت: “در دنیای عقلانی ، اوضاع می توانست متفاوت باشد.” بازیکنان پرسپولیس و سپاهان پس از تساوی یک بر یک دست دادند ، آنها گفتند خسته نباشید ، آنها به رختکن رفتند و اکنون روی مسابقه بعدی تمرکز کرده اند ، به خصوص قرمزهایی که قرار است روز جمعه مقابل استقلال بازی کنند. یک مسابقه حساس. اما در فوتبال ایران پس از تساوی ، بازیکنان به یکدیگر حمله می کنند ، به یکدیگر مشت می زنند ، می درخشند ، فحش می دهند ، فریاد می کشند و فریاد می کشند. نتیجه؟ تعمیق نفرت در بین هواداران ، احتمال محرومیت از برخی بازیکنان ، افزایش عصبانیت و خشونت ، افزایش تقابل بین دو شهر تهران – اصفهان ، ادامه جنجال در شبکه های اجتماعی ، آزار و اذیت مدیران ، عدم تمرکز بازیکنان و ….

حتی بهترین برنامه فوتبال هم نمی توانست به داستان کمک کند. طرفین داستان هنوز بر این باورند که “نه تنها حق ماست بلکه همه ما هم حق داریم.” ما بی گناه هستیم و تقصیر همه رقیب است. ” پیروان سپاهان ، بدون کوچکترین تخفیفی ، موضع قاطعی اتخاذ کردند.

مطمئناً ، در چنین شرایطی ، هوادارانی که وسواس زیادی در مصرف الکل دارند ، از هر لحاظ می خواهند برتری داشته باشند ، اما این هیجان که حتی مدیران باشگاه تشویق می کنند ، چه فایده ای دارد. کسانی که از آنها انتظار می رود به عنوان بزرگترین عمل کنند و فتیله را پایین بیاورند ، خود آتش هستند!

بیایید فرض کنیم که در آن دعواها ، بازیکنان موفق به شکستن بینی و دندان یکدیگر شدند. یعنی به جای این مشت ها و ضربات گرد ، دست هایشان به هم می رسید و به هم مشت و لگد می زدند. نتیجه؟ شاید چند ماه محرومیت ، جریمه باشگاهی ، اعصاب هوادار کوچک به دلیل نداشتن بازیکن در تیم ، حذف امتیاز و … چه چیز دیگری می تواند به دست آورد؟ چند شعر و بنر برای سکوی آواز بخوانید؟ چه چیز دیگری؟ بازیکنان حرفه ای که مدام فوتبال حرفه ای بازی می کنند و انتظار دارند حقوق حرفه ای دریافت کنند و می خواهند دیگران با آنها حرفه ای برخورد کنند چقدر حرفه ای هستند؟

بازیکنانی که به یکدیگر حمله کردند فقط کمی سرشان را برگرداندند و به سروش رفیعی نگاه کردند. بازیکنی که همین دو سال پیش در دیدار پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش درگیر شد ، درگیر شد و حالا او در کنار استنلی برای موفقیت سپاهان می جنگد! دیدن سعید آقایی که فقط یکی دو سال پیش وقتی عضوی از سپاهان بود با کبوتر قرمز به دست پرسپولیسی ها می خواند بد نبود و حالا پرسپولیس می سوزد!

آسان است. این کار چه فایده ای دارد؟ علاوه بر ایجاد نفرت بین هواداران هر دو باشگاه ، علاوه بر دردسر و حاشیه ، علاوه بر تاریکی فضای شرم و توهین. رفتارهای شما چقدر مفید است که می توانید به تیم های مقابل بروید و به سمت آنها سنگ پرتاب کنید؟

برخی می گویند این در همه جای دنیا وجود دارد ، آقا. شما به آرژانتین و کلمبیا نگاه می کنید! چرا به رفتار بازیکنان در ایتالیا و اسپانیا نگاه نمی کنید ، بعد از سوت داور و الگوی آرژانتین و کلمبیا ، آنها چگونه با یکدیگر رفتار می کنند؟ چه شباهت های فرهنگی ، تمدنی ، مذهبی و اخلاقی با این کشورها داریم که فوتبال باشگاهی آنها نمونه ای از کلاهبرداری در سراسر جهان است؟

بازیکنان داخل زمین باید سخت بازی کنند ، با مشکلات کنار بیایند ، یکدیگر را تحت فشار قرار ندهند و مانند سربازانی آگاه باشند ، اما این مشت و لگد چه فایده ای دارد که بازی تمام شده است؟ با پا توپ را بزنید ، فحش ندهید و از دور مشت بزنید! “این یک عمل غلط ، یک عمل و رفتار اشتباه است ، حتی اگر 83 میلیون نفر از آن دفاع کنند اشتباه است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا