علمی و پزشکی

اضافه وزن عاملی برای مشکل بی اختیاری ادرار

به گزارش شفاف، بی اختیاری ادرار یک مشکل شایع است و چاقی یکی از عوامل خطر برای آن است. اضافه وزن فشار بیشتری بر مثانه و ماهیچه های حمایت کننده از آن وارد می کند که می تواند باعث نشت ادرار شود.

به همین دلیل، زمانی که افراد مبتلا به چاقی و بی اختیاری ادرار هستند، اغلب به کاهش وزن تشویق می شوند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد چاق شدید تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، مشکلات مثانه آنها را می توان کاهش داد – حداقل برای دو سال اول.

مطالعه جدید نشان می دهد که برای بسیاری از افراد، تسکین طولانی مدت است.

محققان دریافتند که از بیش از 1200 بیمار تحت پیگیری، بیش از نیمی از بیمارانی که قبل از عمل جراحی کاهش وزن دچار بی اختیاری ادرار شده بودند، علائم دائمی در طول هفت سال داشتند.

وندی کینگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پیتزبورگ، گفت: «هیچکس جراحی کاهش وزن را فقط برای مدیریت بی اختیاری ادرار توصیه نمی کند. این یک عملیات بزرگ است و یک تصمیم واقعا بزرگ است. و نه برای همه.

این یافته ها بر اساس بررسی 1227 مرد و زن است که تحت عمل جراحی کاهش وزن در 10 بیمارستان ایالات متحده قرار گرفتند. همه آنها یا جراحی بای پس معده یا اسلیو گاسترکتومی، دو نوع رایج جراحی چاقی داشتند.

هر دو جراحی آناتومی دستگاه گوارش را تغییر می دهند و مقدار غذایی که فرد می تواند قبل از احساس سیری بخورد را محدود می کند.

در بین زنان، 52 درصد موارد بی اختیاری حداقل یک بار در هفته قبل از عمل جراحی داشتند. یک سال پس از جراحی، این میزان به 15 درصد کاهش یافته بود. بخشی از این بهبود در سال سوم از بین رفت و در سال هفتم این رقم به 30 درصد رسید.

مردان کمتری در گروه مورد مطالعه بی اختیاری ادرار داشتند. کینگ خاطرنشان کرد: به طور کلی این مشکل به دلیل آناتومی و عواملی مانند زایمان در زنان بسیار بیشتر است.

منبع: اخبار روز سلامت

دکمه بازگشت به بالا