اجتماعی

اثرات نوشیدن آب ولرم بر سلامتی

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای ایجاد حس تعادل و سلامتی در بدن نوشیدن آب است.

به گزارش باراناخبر ، درباره فواید و ضرورت آب آشامیدنی در طول روز مطالب زیادی گفته شده است ، اما این بار متخصصان بهداشت درباره تأثیرات بسیار مثبت نوشیدن آب ولرم در صبح و روزه می گویند.

برخی از مهمترین دلایل این توصیه به شرح زیر است:

تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشیدن آب صبح باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و متعادل سازی آن می شود. نوشیدن آب به دفع سریع سموم از بدن کمک می کند و همچنین به تقویت غدد لنفاوی کمک می کند.

به دفع سریع سموم از بدن کمک می کند

شب ها بدن در حال استراحت است و سعی در دفع سموم دارد. نوشیدن آب با معده خالی صبح کمک زیادی به بدن برای از بین بردن این سموم مضر می کند. علاوه بر این ، نوشیدن آب در صبح برای بدن برای تولید سلول های عضلانی و سلول های خونی مفید است.

درد معده و معده را برطرف کنید

هضم غذا با تولید زیاد اسید معده همراه است. اگر این اسید در مری افزایش یابد ، احساس سوزش در معده خواهید داشت. نوشیدن آب قبل از صبحانه این اسید را رقیق کرده و به معده برمی گرداند. بدن پس از نوشیدن آب ولرم آماده پذیرش مجدد غذا است.

سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشید

نوشیدن آب با معده خالی میزان متابولیسم بدن را تا 24 درصد افزایش می دهد. بهبود متابولیسم به معنای کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش است. به همین دلیل ، نوشیدن آب ناشتا برای افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند کمک بزرگی است. با این جراحی روده بزرگ قادر به جذب مواد مغذی است و هضم غذا سریعتر و نرمتر می شود.

به گفته دویچه وله ، علاوه بر این موارد ، کمبود آب در بدن باعث شکل گیری زودرس چین و چروک های پوستی و رشد آنها می شود. نتایج یک مطالعه نشان می دهد نوشیدن آب ولرم صبح و ناشتا باعث افزایش جریان خون و درخشش و شفافیت پوست می شود. نوشیدن آب کمتر نیز تأثیر زیادی در رشد مو دارد. یک چهارم وزن مو تشکیل شده از آب است. نوشیدن آب فراوان باعث تقویت قسمت داخلی و تغذیه بهتر مو می شود. اگر آب کمتری به مو برسد ، مو نازک و شکننده می شود. نوشیدن آب در طول روز نیز بسیار مهم است ، اما نوشیدن آب ولرم با معده خالی به بهبود سلامت و کیفیت مو کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا