شرکت متا به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، باید دسترسی تبلیغات شخصی خود را در اتحادیه اروپا محدود کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، متا باید دسترسی تبلیغات شخصی خود را در اتحادیه اروپا محدود کند. دادگستری منطقه حکم داده است که برند فیسبوک قبل از ارائه برخی از تبلیغات شخصیسازی شده در اتحادیه اروپا باید رضایت آنها را کسب کند. طبق این حکم، تبلیغات سفارشی نمیتوانند دادههای کاربران را بدون اجازه آنها پردازش کنند.
سخنگوی متا در بیانیهای به وال استریت ژورنال گفت که این غول رسانههای اجتماعی همچنان در حال ارزیابی تصمیم دادگاه است و در آینده بیشتر درمورد آن توضیح خواهد داد.
متا در حال حاضر جریمه 390 میلیون یورویی اتحادیه اروپا (حدود 425 میلیون دلار) را به دلیل الزام کاربران فیس بوک، اینستاگرام و واتسآپ به پذیرش تبلیغات شخصی سازی شده فقط برای استفاده از آن پلتفرم ها دارد. هیئت حاکمه برای اینکار نیاز به رضایت آزادانه دارد و معتقد است که متا با درخواست دادههای هدفمند تبلیغاتی فقط برای استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ در سطح پایه، مقررات عمومی حفاظت از دادهها (GDPR) را نقض کرده است. در حکم جدید، دیوان عدالت اعلام کرد که این بر عهده اپراتور سایت است که ثابت کند مردم با میل شخصی خودشان اجازه اینکار را دادهاند.
این تصمیم در یافتههای دادگاه بزرگتری گنجانده شده است که تنظیمکنندههای رقابت محلی، مانند دفتر کارتل فدرال آلمان، میتوانند هنگام بررسی پروندهها مطابقت با قوانین دیگر (مانند GDPR) را در نظر بگیرند. به بیان ساده، یک کشور می تواند تصمیم بگیرد که نقض قوانین در یک حوزه، شاهدی بر رفتار ضد رقابتی گسترده تر است.
این حکم تا حدی مبهم است و مشخص نیست که مسئولان این الزام را در عمل چگونه تفسیر خواهند کرد. متا ممکن است برای ارائه تبلیغات شخصی سازی شده در فیس بوک و سایر پلتفرم ها نیاز به مجوز داشته باشد. این میتواند حریم خصوصی کاربران را بهبود بخشد، اما بر روی عملکرد این شرکت تأثیر میگذارد.