عمومی

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

انتقال حس خوب در محیط کار می تواند در شکل گیری فرهنگ تعامل و همدلی در محیط کار بسیار موثر باشد. بدون شک یکی از بهترین راه های انتقال حس خوب هدیه دادن و ابراز قدردانی است که می تواند انگیزه و انگیزه کارکنان یک گروه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش باراناخبر، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: اگرچه اکثر سازمان ها و شرکت ها در برنامه اداری پایان سال خود پاداش و عیدی کارکنان را در نظر می گیرند، اما توجیه موارد مختلف در طول سال و اهدای هدایا است. می تواند این را جاری کند. انرژی مثبت در فضای کاری بسیار موثر است.

به گفته بسیاری از کارشناسان کسب و کار، هدیه دادن به تیم همیشه باید در اولویت کار یک کارآفرین باشد. این موضوع در ماه‌های اخیر، زمانی که اپیدمی کووید-19 بسیاری از مشاغل و مشاغل را گرفتار کرده است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از مردم در دو سال گذشته بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری کرده اند و روابط در شرکت به جای رودررو شدن به تبادل پیام های روی صفحه خلاصه شده است. این می تواند منجر به تکبر در مجتمع های تجاری شود. به همین دلیل این روزها بیش از هر زمان دیگری انجام کارهای خلاقانه و غافلگیرکننده مانند هدیه دادن به کارکنان در مناسبت های مختلف می تواند در ایجاد صمیمیت، همبستگی، تعامل و انگیزه در فضای کسب و کار موثر باشد. دادن هدایای متفکرانه به تیم فرصتی آسان و مؤثر برای تشکر است.

در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا حرفه ای ها، کارآفرینان و مدیران تجاری باید در فصول مختلف سال به کارمندان خود هدیه دهند. برگرفته از: entrepreneur.com

هدیه دادن، مشارکت را بهبود می بخشد

اعضای تیم خانواده دوم ما هستند. ما روزانه به طور متوسط ​​8 تا 10 ساعت را با این افراد سپری می کنیم و به همین دلیل آنها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند. گاهی اوقات انجام کارهای بسیار ساده مانند پذیرایی از یک مهمانی شیرینی، یک عصرانه، ارسال یک مقاله جذاب، اهدای کتاب الهام بخش و … می تواند در بهبود روابط کاری موثر باشد و ارزش بسیار مستقیمی در پیشبرد اهداف تجاری خواهد داشت. سعی کنید با روح و روان کارمندان خود بیشتر آشنا شوید تا مناسب ترین و جذاب ترین هدیه را برای آنها در نظر بگیرید. خود را به چالش بکشید تا با همکاران خود آشنا شوید. گاهی توجه به جزئیات کوچک مربوط به روحیات، رفتار و علایق کارمندان می تواند به شما در انتخاب هدیه مناسب کمک کند و این توجه و دقت در نهایت منجر به صمیمیت و رابطه گرمتر در محیط کار می شود و کارکنان شما رضایت بیشتری را احساس می کنند. از کار در آنها محیط کار خود را خواهند داشت.

هدیه دادن تاثیر مثبتی روی دیگران دارد

وقت گذاشتن از روزتان، حتی برای چند دقیقه، و گفتن به همکار مورد علاقه‌تان، راه ساده‌ای برای مراقبت از فردی است که برایتان ارزش قائل هستید و می‌خواهید برایتان ارزش قائل شوید. حتی حرکات کوچکی مانند اهدای یک کارت هدیه به فروشگاه مورد علاقه‌تان، یک جعبه شکلات خانگی به کسی که غذا دوست دارد، یا راهنمای سفر به مقصد رویایی یک نفر، به کارمندانتان نشان می‌دهد که شما فراتر از کسانی که دوست دارند اهمیت می‌دهید.

تقویت روحیه افراد از این طریق می تواند تجربه کاری آنها را بهبود بخشد و به زندگی آنها معنای بیشتری بدهد. همه می خواهند احساس خوبی داشته باشند و برای اطرافیانشان قابل قبول باشند. رسیدگی به مشکلات و خواسته های فرد و توجه به علایق او یکی از ساده ترین راه ها برای تاثیرگذاری و ایجاد روحیه خوب به اطرافیان او خواهد بود.

هدیه دادن سرگرم کننده است

تحقیقات دانشگاه الون در کارولینای شمالی نشان می دهد که انجام کاری برای دیگران سطح شادی فرد را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هدیه دادن یک پیروزی مضاعف است. هم فردی که هدیه را دریافت می کند و هم شما از این که به کسی که دوست دارید بگویید احساس خوبی خواهید داشت.

مهم نیست به چه هدیه ای فکر می کنید، همین که حس خوبی را به کارکنان خود منتقل کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید، می تواند تاثیر مثبتی در افزایش کارایی و روند کاری آنها داشته باشد. گاهی اوقات با کمی سلیقه می توانید هدایای جذابی را ارائه دهید که برای مناسبت های مختلف مقرون به صرفه است. در هر صورت هیچ هدیه کاملی وجود ندارد و سلیقه هر کسی متفاوت است، اما با کمی تحقیق گزینه های بسیار جذاب و کاربردی را تهیه کنید و شادی را به فضای کار بیاورید.

گاهی حتی ارسال یک ویدیوی خنده دار یا جذاب برای گروهی از خبرنگاران تجاری می تواند حال و هوای تیم را تغییر دهد، شادی و احساس خوب را منتقل کند و روحیه افراد را بالا ببرد. مهم است که بدانید هدف شما از کاری که انجام می دهید چیست. حتی اگر بهترین هدیه را طوری بدهید که حس خوبی را منتقل نکند، به هدفتان نخواهید رسید.

بهره وری افزایش خواهد یافت

وقتی تیم شما در محل کار بر پایه روابط بین فردی قوی و شبکه های حمایتی بنا شده باشد، شما و همکارانتان به ناچار موفق تر خواهید بود. کارایی و بهره وری اغلب به نحوه همکاری کارکنان با یکدیگر بستگی دارد، و اختصاص زمانی از روز خود برای نشان دادن قدردانی از افرادی که با آنها کار می کنید مطمئناً کار تیمی را بهبود می بخشد. وقتی کسی احساس می‌کند با ارزش است، به احتمال زیاد در کارش با انگیزه و موفق است. همه اینها منجر به نتایج نهایی بهتر می شود. مهم نیست روی چه چیزی کار می کنید یا موفقیت را چگونه می سنجید.

عزم شما را در کار نشان می دهد

هنگام ارزیابی همکاران و کارمندان خود، به این واقعیت فکر کنید که به کاری که انجام می دهید و چگونه انجام می دهید و چگونه پیشرفت می کنید علاقه مند هستید. هدیه دادن با توجه به کار انجام شده این پیام را می دهد که کار در اولویت است و روابط کار بخش مهمی از آن است. چنین رفتاری در نهایت می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت شما در شرکت و نگرش کارکنانتان داشته باشد.

اگر تا به حال عکسی نگرفته اید، باید آن را امتحان کنید، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از زمان و زندگی شما به محیط کار شما مربوط می شود.

بنابراین اگر موفقیت کسب و کار شما برای شما مهم است، باید به همان اندازه مهم باشد که کارمندانتان احساس خوبی داشته باشند و خوشحال باشند. بگذارید افرادی که با آنها کار می کنید بدانند که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید و دستاوردهای آنها برای شما ارزشمند است، حتی اگر این احساس را به ساده ترین عبارت بیان کنید. مهم است که نسبت به سرمایه انسانی که یکی از مهمترین عناصر موفقیت در کسب و کار است، بی تفاوت نباشیم. زیرا نتیجه دفع آنها تاثیر مستقیمی بر روند کسب و کار شما خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا